30.9.2009 10:38
Hieno laite! Näin maallikon silmään auto näyttäisi lähtevän aika raivoisasti myös tuolla mutkaputkella. Itse en ole suoria putkia tehnyt, joten omakohtaista kokemusta samoilla mitoilla tehtyjen suoran ja kippuran putken eroista ei ole. Tuollaisen auton tapauksessa putki on varsin lyhyt, silloin voisi ehkä käyttää suoraakin putkea tai sitten sellaista jossa on vain yksi loiva mutka joko sivulle tai ylös?JariVV kirjoitti:...1/5 kokoluokan bensakäyttöinen kauko-ohjattava auto, johon on tullut tehtyä kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta, mukaanlukien porttaukset, kevennykset ja putki Sarvi-Perkeleen Excelin pohjalta. Moottori on 30,5cc. Putki onnistui erittäin hyvin, mutta huomasin sen luonnollisesti olevan tehokkaimmillaan suorana mutta käännökset ottivat terävyyttä ja vääntöä pois. Ymmärrän kyllä että näinhän se menee mutta luulin eroa pienemmäksi.
30.9.2009 11:47
JariVV kirjoitti:Putki onnistui erittäin hyvin, mutta huomasin sen luonnollisesti olevan tehokkaimmillaan suorana mutta käännökset ottivat terävyyttä ja vääntöä pois. Ymmärrän kyllä että näinhän se menee mutta luulin eroa pienemmäksi.
30.9.2009 13:43
2.10.2009 18:39
3.10.2009 10:21
4.10.2009 20:05
Paljonko tuollaisesta koneesta revitään tehoa ja onko aukotus pytyssä nykyaikaista reikäjuustotyyliä? Entä mikähän lienee järkevä yläraja koneen kierrättämisessä... kuinka kovaa mäntä mahtaa vilistää 21 krpm jengoilla?JariVV kirjoitti:...S-P: Mitoitin putken Excelilläsi 13.000 rpm jossa tehopiikki esiintyy. Tosin siitä se jatkaa tehokkaasti eteenpäin ja seuraava piikki tulee noin 18,000 ja jatkaa siitä 21.000 saakka...
Varteenotettava vaihtoehto voisi olla painepesuri. http://www.youtube.com/watch?v=I_Z3AIFSd60 . Itse olen puuhaillut noita pullotunkista väsätyllä pumpulla (tosin toistaiseksi tavoitetta heikommin tuloksin).JariVV kirjoitti:...järkevällä rahallisella panostuksella olevaa putkien hydroforming-tekniikkaa: Vedellähän homma siis tapahtuu, mutta minkälaisilla laitteilla teette pullistuksia? Miten kehitätte painetta sinne?
Sulla kun selvästikin on peukalo oikessa kohdassa käpälää, niin voit tietty väsätä läppäkotelon itse ja liittää sen joko pyttyyn tai lohkoon. Mitä tulee noihin power valve- juttuihin niin komppaan MänTää: ei taida maksaa vaivaa yrittää saada noita pelaamaan. Pakoajoitusta säätelevä luistiviritys on sitten toinen juttu.JariVV kirjoitti:...Myöskin tässä on tullut enemmänkin luettua Power Valveista (lähinnä ATAC ja V-TACS Hondalta) joita pystyisi soveltamaan järkevästi putken alkupäähän. Kuten myöskin Boost Bottleista. Näihin kikkarisiin saa kyllä casereed lohkoa mutta hinta melkoisen suolainen. Erillistä imukava-reediä saa tosin myös...
Kyllähän tuon sitten voisi lisätä tulosluetteloon, sarjaan <55cc ilmajäähdytteiset. Eikun olikos tulos vielä Raisun vakiopytyllä? Sittenhän se menisi listalle ilmajäähdytteiset vakiopytyt <55cc. Olisi tietysti hyvä jos laitteesta saisi kuvan tai kuvia spekseineen sun mototin galleriaan. Kelpaisi sitten kaikkien niitä pällistellä ja ihmetellä.JariVV kirjoitti:...Nalle Puch, mulla ei ole Raisua ollut enää aikoihin... Mutta GPS:llä mitattu tulos kyllä kun sen mittasin...
5.10.2009 9:00
5.10.2009 13:44
JariVV kirjoitti:...Muuten ihan mielenkiinnosta millaisia tavanomaisuudesta poikkeavia pakoputkiratkaisuja olette tulleet vuosien varrella miettineeksi?...
5.10.2009 17:25
JariVV kirjoitti:No näistä otetaan ihan bolt-on osilla keskimääräisesti 4-5,5 hevosvoimaa. Omassani on keskimääräistä enemmän voimaa mutta ennenkuin olen saanut dynottua laitteen niin turha puhua enempiä mistään lukuarvoista. Parhaimmillaan tai pahimmillaan tällaset koneet pyörii yleensä 17-18k tässä isoimmassa koossa mikä mulla on eli 30,5cc, omani sen yli 21k. Viilatut 23cc koneet pyörii noin 28k. En ole männän nopeutta laskenut vielä. Tulee kuitenkin porttailtua vielä lisää sekä mäntä joutuu laihdutuskuurille. Ei näissä ole reikäjuustopyttyä. Melkoisen vastaava konfiguraatio kuin mikä tahansa vanha mopon mäntäohjattu motti. Kanavat on isohkot kyllä mäntään nähden.
5.10.2009 17:35
15.10.2009 13:26
15.10.2009 20:55
Kappas, siinähän on valittavana 10 erilaista syttyennakkokarttaa. Siinä onkin säätämistä kun parhaan löytämiseksi kokeilee noita kaikkia ja vekslaa vielä perusennakkoa sinne tänne. Mutta kun sopiva löytyy niin kyllä lähtee!JariVV kirjoitti:http://www.oddified.com/services.php
Ostin tollasen tähän vempaimeeni ja testasin. Ero kiinteään ennakkoon on selkeästi nähtävissä. Toimisi varmaankin mopon koneessakin mutta kierroslukualue on tosin suunniteltu korkeakierroksisin 2-t koneisiin.
En yleensä välitä mainostaa suunnitelmistani etukäteen, mutta nyt kun tuli puheeksi niinJariVV kirjoitti:Olen yrittänyt funtsia käytännön toteutusta tuohon Zonen ajatukseen eikä se nyt mahdoton olisi ollenkaan tehdä. Tuo olisi mielenkiintoista saada toimivaksi värkiksi.
16.10.2009 8:35
16.10.2009 10:43
No ei sen kummempaa kuin että jos häkkyrään tulisi vaimennin niin se ei liikkuisi loppupillin mukana, vaan loppupilli sukeltaisi ennen vaimentinta olevaa putkeen ja vaimennin pysyisi paikallaan. Ja pituuden säätö joko kaasuvaijerilta välitettynä (heh, 20-24 mm muutos putken pituudessa ei ihan taida riittää...) tai oikealla jalalla käytettävällä polkimella.JariVV kirjoitti:Joutaakos Nalle Puch kysyä että mitkä ne eroavaisuudet Zonen malliin ovat mistä kirjoitit? Jätit ne tosin tarkoituksella selkeästi edellisestä viestistäsi pois mutta kysympähän nyt kuitenkin.
16.10.2009 15:07