10.11.2007 22:10
kales kirjoitti:Luin tämän yhteenvedon ja sain heti sellasen käsityksen että toi tigeri olis kuulunut kyseiseen luokkaan. -> Itsetehdyt nestejäähdytteiset ja vastaavat hienoudet, kuutiotilavuus vapaa. Kovimmista kovimmat värkit siis
Sarvi_Perkele:elle sen verran infoa että Tigerin ajo-ominaisuuksia on paranneltu huomattavasti jos vertaa normi-tikruun. Tarkotus oli kuitenkin pitää mopo mopon näköisenä eli kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperästä palikkaa pienillä vahvistuksilla.
Tuosta monkey-projektistasi en kyllä tiedä mitä sillä ajoit takaa.
10.11.2007 22:16
10.11.2007 22:47
kales kirjoitti:ok, eli lyhyesti kirjotat sinne -> koneenvaihdot ei sallittuja
11.11.2007 20:05
11.11.2007 20:17
11.11.2007 20:39
11.11.2007 21:56
Kaarlo kirjoitti:Mutta tuo menee putkitukseksi, eli onkos putkitus sallittua tuossa classic 50cc:ssä?
11.11.2007 22:25
11.11.2007 22:49
12.11.2007 0:30
Nalle Puch kirjoitti:Se on ihan miten sovitaan. Kaikenlainen luova rakentelu on hieno juttu ja sellaista pitäis suosia ja tukea. Nähdäkseni tässä on kaksi vaihtoehtoa: joko voitais hyväksyä esim. tuollainen Kaarlon kaavailema patentti eli 65cc JPC:stä tehty 50cc luokkaan Classic 50cc tai sitten Pro Mod -luokkaan (joka olisi silloin ehkä syytä jakaa iskutilavuuksien mukaan alle 50cc ja alle 80cc luokkiin). Riippuu ihan siitä, miten halutaan suhtautua putkitukseen.
12.11.2007 1:25
12.11.2007 1:54
Suikkanen kirjoitti:Vaikuttaa kiinnostavalta. Mistähän löytyisi aivan helvetin pieni turbo tähän hätään.
12.11.2007 14:07
Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)
12.11.2007 15:16
Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)
Sitten nuo Pro Mod luokat sallisivat minkä tahansa pytyn käytön kunhan kuutiorajoissa pysytään, jäähdytys- ja hengitystavoista riippumatta. Mun puolesta uusenskat voi olla samassa, vaikka ne sitä bolt-on -viritystä noin keskimäärin edustavatkin. Tietääkö joku mitä ne on noin tosiasiallisesti kulkeneet?
12.11.2007 15:34
Nalle Puch kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)
Sitten nuo Pro Mod luokat sallisivat minkä tahansa pytyn käytön kunhan kuutiorajoissa pysytään, jäähdytys- ja hengitystavoista riippumatta. Mun puolesta uusenskat voi olla samassa, vaikka ne sitä bolt-on -viritystä noin keskimäärin edustavatkin. Tietääkö joku mitä ne on noin tosiasiallisesti kulkeneet?
Voisi olla aika jäätävää kyytiä jollekin erittäin taidokkaastikin rakennetulle 50cc PowerPlusulle, jos se laitetaan samalle viivalle isolla rahalla kasatun 50cc Terpin tai vastaavan kanssa. Siinä ei Suzuki-äijän kädentaidot välttämättä riitä vastaamaan tehdaspalikoiden ja 6-vaihteisen askin potentiaalille.