9.11.2007 21:45
Sora00 kirjoitti:Omasta mielestäni ois järkevä luokitella nämä "uusenskat" vain omaan luokkaan, joissa ois 50cc (tai 55cc), 80cc ja pro mod.
Eihän tämän kisan tarkoituksena ole katsoa kenellä on paras ja kovakulkuisin mopo, vaan vertailla tuloksia keskenään?
9.11.2007 22:47
9.11.2007 23:58
vezcu kirjoitti:Miten on nelitahtisten laita? Taitaa olla, että jäävät selvään vähemmistöön mutta kilpailevatko omassa sarjassaan vaiko kaksitahtisten kanssa?
10.11.2007 0:13
Sarvi-Perkele kirjoitti:En mä 50 cc powerilla oo yli satasta menny. Se oli semmonen lonkalta kasaan heitetty paketti, mitä oli hyvin miedosti viilattu, 16 mm Mikuni, ja putkikin oli itseasiassa 75 cc pytylle suunniteltu, mutta pikaisesti laskin että putki passaa aika "lähelle" myös viiskymppisen aukoille. Imuttamalla tuo paketti meni 95 kmh.
Että tolta pohjalta en pitäs kyllä minkäänlaisena ongelmana sitä satasen ylitystä. 20 mm kaasari, hiukan tiukennettu kansi, kanavien avarrus (tuskin tarvii tässäkään edes huuhteluihin kajota), ja jos vielä oikein mitoittas putken ko. pytylle. Tuossa kevätpuolella voin vaikka ihan demonstraatioksi moisen paketin kasata, ja julistetaan nyt tässä julkisesti ja heti alkuunsa tavoitteeksi vaikka se 110 kmh, että hommassa säilyy edes jonkinmoinen mielenkiinto.
75 cc powerihan sitten kulkee niinkun tuolla galleriassa on kerrottu, eli viimeiset huiput on 121 kmh. Välityksissä olisi ehkä vielä hitunen varaa harventaa, mutta kun en joutanut takarissojen kans alkaa pelaamaan, eikä mulla niitä olis kyllä ollukaan. Eturissaa vaihtamalla tulee vähän isoja harppauksia noin prosentuaalisesti. Eli rissoista pitäs saada muutama pykälä kulkua lisää. Ja pytyn nostan tässä kohtapuoliin irti ja laittelen ne huuhtelut ja ehkä avarran muitakin kanavia hiukan, koska, kuten sanottua, alavääntöä on vielä jäljellä ihan käyttömopoluokassa. Nehän voi uhrata sitten maksimitehon nimiin. Joten pientä viilailua ja muutama uusi putki vastaamaan uusia speksejä. Että eiköhän se 130 kmh:n "äänivalli" tule vielä keväällä murrettua. Tosin sitä en tiedä miten tuo mäntä pysyy kasassa...
Kaikki nuo hommat vaan valuu automaattisesti kevätpuolelle kun tässä on kaikenlaista kiirettä, ja se aika mitä moottoreiden kanssa ehtii pelata, menee kelkkojen laitteluun talvella.
Nopeuskeskusteluista yleensä, mä en ainakaan jaksa korvaani lotkauttaa noille "kaverin pv kulkee 140" jutuille, ellei sitä oo gps:llä mitattu. Ne kun kulkee AINA vähemmän ku mitä on väitetty.
Nalle Puch kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:...en pitäs kyllä minkäänlaisena ongelmana sitä satasen ylitystä. 20 mm kaasari, hiukan tiukennettu kansi, kanavien avarrus (tuskin tarvii tässäkään edes huuhteluihin kajota), ja jos vielä oikein mitoittas putken ko. pytylle. Tuossa kevätpuolella voin vaikka ihan demonstraatioksi moisen paketin kasata, ja julistetaan nyt tässä julkisesti ja heti alkuunsa tavoitteeksi vaikka se 110 kmh, että hommassa säilyy edes jonkinmoinen mielenkiinto.
Hyvä, saadaan kunnon vertailupohjaa. Muutenkin olisi asiallista jos mahdollisimman moni voisi laittaa raporttia ajokkinsa suorituskyvystä (huippunopeus, kiihtyvyys ja parhaimmillaan jopa dynotulos) ja tietysti se, millä patenteilla ja vireillä homma on toteutettu. Ja siis asiallisesti mitattuna ja dokumentoituna kuten esim. Sarven 75cc Power+ -projekti. Yritän itsekin kantaa korteni kekoon jossain vaiheessa.
Itse aion "osallistua" ainakin seuraavassa "luokassa":
Vakiopytty-Classic 50cc
- alle 50cc
- ilmajäähy
- enintään 4 vaihdetta
- mopediksi rekisteröidyn moottorin lohkot
- saman mopediksi rekisteröidyn moottorin alkuperäinen sylinteri
Ja jos joku kysyy että mistä tuo "luokka" tulee, niin hatusta...
Zam64 kirjoitti:Nalle Puch kirjoitti: Ja jos joku kysyy että mistä tuo "luokka" tulee, niin hatusta...
Ihan hyvät hatusta repästyt säännöt. Melkein kävis vaikka mopokisojen ilmajäähdytteisiä moottoreita koskeviin sääntöihin. katsotaan mitä saan aikaseksi..vois jopa saada jotain dokmentoitua...toki jotain tietty kisapelistä jätän aina kertomatta...
Höylä kirjoitti:laita tuo kuutioraja siihen samaan, kuin virallisissakn säännöissä, eli alle 55 cc, niin mullakin olis pari pyttyä (yks vakio läpällinen aihio löytyy jo hyllystä...) samaan luokkaan
Tume34 kirjoitti:Tuo alkuperäinen sylinteri ei nyt oikein millään muotoa minulle käy, so not että hommasta häviää mielenkiinto niin silti minä käytän ärrässä p+50cc .
Mutta satasta hätyytellään, joskaan nyt ei "pyritä".
Sarvi-Perkele kirjoitti:Mä taidan myös osallistua tähän Nallen "luokkaan" Super Sportilla. Vähintään satanen rikki siinäkin. Se vois kyllä olla hyvä idea tuo kuutiotilavuus max 55 cc, kestäs porata jos pytty on väljä!
Nalle Puch kirjoitti:Joo, mikseipä iskutilavuuden raja voisi olla sen 55cc niin on enempi porautusvaraa. Vakiosylinteristä tehdylle olisi mun mielestä hyvä olla olla oma "luokka", koska vakiokiuas on vanhoissa ilmajäähyrohjoissa kuitenkin vähän tai usein tuntuvastikin haastavampi aihio kuin monet tarvike- tai viripytyt. Jos taas sylinteri on muu kuin kyseisen koneen alkuperäinen (esim. Suzukin tapauksessa vaikka Power+) niin "luokka" voisi olla silloin Classic 50cc.
50cc koneiden 2 eri luokkaa ei tietenkään estä vertailemasta Classic 50cc ja
Vakiopytty-Classic 50cc -luokkien tuloksia keskenään. Paremmat eväät 50cc "yleisen sarjan voittoon" lienee kuitenkin Classic 50cc -luokan mukaisella rassilla.
Sarven 75cc Power+ -proju taas menisi tällä logiikalla "luokkaan" Classic 80cc. Itse tehdyt vesijäähyt ym. hienoudet lienee sitten "luokassa" Pro Modified...
Olen tässä tarkoituksella laittanut sitaatteihin tiettyjä sanoja, kuten "luokka" ja "voitto", koska pääasian tässä pitäisi kai olla hauskanpito eikä byrokratia. Ja pitäiskö näille tehdä oma aihe tai mikä olisi järkevin tapa kerätä näihin liittyvät tulokset, keskustelut ja kuvat yhteen paikkaan?
Betaversio kirjoitti:Pro-viripuolelle tuo topikki?
Voisin kans tulla mukaan Vakiopytty-Classic 50cc luokkaan. Vaikka olenkin hieman altavastaajana tiedollisesti ja taidollisesti, mutta pitäähän sitä haastetta olla
10.11.2007 0:34
10.11.2007 12:19
10.11.2007 14:05
10.11.2007 14:59
10.11.2007 15:26
kales kirjoitti:niin missäs tällänen kilpailu pidetään? Olis ihan kiva tulla tigerilla koittaa tota kuninkuusluokkaa...
10.11.2007 15:44
10.11.2007 21:22
10.11.2007 21:33
10.11.2007 21:37
10.11.2007 21:37
Tume34 kirjoitti:Eikai tigereitä ja AX:iä ole poissuljettu tietääkseni. Ovat teknisesti "hieman" jäljessä vrt.uusendurot, eikä niitä mopoja saada rahallakaan kulkemaan.
10.11.2007 22:03
Sarvi-Perkele kirjoitti:Niin meinasitko tolla Tigerillä missä on RM 125 kone kiinni?!
Tässä kai oli tarkoitus kuitenkin pyrkiä jotenkin mittaamaan VIRITYSTAITOJA, ja sitä mitä jostakin sinänsä huonosta aihiosta saa rakennettua, eikä sitä, kuka saa suurimman koneen kiinni mopon runkoon tms jotain yhtä älytöntä.
Olis mullakin pajalla joutilas Rotax 583, ~100 hp, kai sen vois pistää vanhaan jousittamattomaan Monkeyn runkoon..
Ja onhan jossain PV:ssä nähty 1100 gsx-r:n kone noissa Bomberkisoissa. Kiinnostavaa sinänsä, mutta se on vaan sitten ihan eri juttu.kales kirjoitti:niin missäs tällänen kilpailu pidetään? Olis ihan kiva tulla tigerilla koittaa tota kuninkuusluokkaa...