10.4.2013 21:08
No piru sentään, näinhän se kyllä kieltämättä on. Eihän se kiihdyttämiseen kulunut aika muutukkaan, jos sädettä kasvatetaan, joten meikäläisen höpötykset on kumottu.rossipoika kirjoitti:Hei ei sitä n:ää (pyörimisnopeutta) saanu olettaa vakioksi!! Koska se(kin) muuttuu kun r:ä muuttuu.
11.4.2013 13:02
rossipoika kirjoitti:Mimmosillas spekseillä toi on simuloitu? Tosin betonin pitäs kohtuu onnistuneella valulla kestää jotakin 100 kertasia lukemia... Miljoona joulea kun lataa tommoseen paskamöykkyyn, niin ei voine ottaa liian varmanpäälle.
rossipoika kirjoitti:Niin mopon takarenkaalle välittämää vääntömomenttia vai takarenkaan rullaan välittämää momenttia? Ensimmäinen ei riipu rullasta(=vakio) ja toinen riippuu rullan säteestä.
11.4.2013 21:23
Jhuu ei tässä mitään Newtonin lakeja oltu kumoamassajkoljo kirjoitti:Oman käsitykseni puhuttiin yleisellä tasolla fysikaalisesti ajatellen, eli momentti rullan akselin suhteen.
13.4.2013 10:04
13.4.2013 13:22
13.4.2013 22:58
14.10.2013 0:44
14.10.2013 18:56
14.10.2013 19:50
rossipoika kirjoitti:Joku varmaan miettii miten se nouseva vastus sitte laskettais siihen. Mutta jos tekeekin niin, että...
14.10.2013 20:46
14.10.2013 22:01
rossipoika kirjoitti:Joku varmaan miettii miten se nouseva vastus sitte laskettais siihen. Mutta jos tekeekin niin, että pyöräyttää dynon täyteen vauhtiin ja antaa rullailla pysähdyksiin, samalla hidastuvuutta mitaten. Tästähän saadaan rullan vastustkäyrä (ilmanvastus+laakerikitka) selville. Tämä vastuskäyrä sitten ynnäillään siihen tehoon mikä on laskettu inertian kiihdyttämisestä ja saadaan mopon teho.
En tiedä onko semmosta dyno softaa olemassa johon ton vastuskäyrän voi syöttää? Oma tietokoneen käyttö on sen verta takkuista etten itse pysty sellaisia koodailemaan.
14.10.2013 22:04
15.10.2013 9:22
Jep se nollakäyrä pitäis ottaa joka session alkuun uusiksi.Tuna-71 kirjoitti:Tuo ilmanvastuksen lisääminen/ylipäätään aerodynamiikan monimutkaistaminen on sinällään aika herkkä virhelähde.
Joo, siksi noi kaikki komponentit tasapainotetaan staattisesti erikseen. Ainakin levypakan dynaamisen tasapainon luulisi silloin olevan riittävä. Kaiken varmuuden välttämiseksi ajattelin, että joutaa rasvamontun tms. pohjalle.Kannattaa muuten kiinnittää huomiota dynaamiseen tasapainotukseen tommosen rakenteen kanssa
Joo siksi se "esimerkkikäyrä" olisi katottu reaalimaailmassa mopoa rullaillen ja sen jälkeen siirrytty sinne talliin värjöttelemään-Zone- kirjoitti:Reaalitilanne ottaa sen ilmanvastuksenkin pakosti aina paremmin huomioon kuin yksikään dyno. Esim vaikka jos haettaisiin sitä maksimaalista huippunopeutta.
6.1.2014 3:27