Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.

Alueen säännöt

Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.

17.6.2009 12:15

Betaversio kirjoitti:Kiihdytysajat pitää ottaa kunhan kerkeää. Voi olla kyllä hieman vaikeaa saada kunnon aikaa työntäen mopo käyntiin. Pitää kattoo miten tekee. Ja jos jotain aikoja otan, kyllähän ne sama on julkaistakin :)

Otat nääs jonkun vakiomatkan jonka aloituspisteeseen rullaat ykkösvaihteella vakionopeudella.

Kunto kasvaa työntämällä :)

17.6.2009 12:25

vaaleanruskeahan on vielä ihan ok. Valkoinen tai harmaa on liian laiha/kuuma.

24.6.2009 3:31

Tuloksia mulla ei ole edelleenkään, mutta tässä viimeinkin edes raporttia aiheeseen liittyvästä "entisöintiprojektista". Laittakaahan muutkin raporttia ja kuvia tekemisistänne.

26.7.2009 18:05

mites ois jos laittelisitte kiihtyvyys aikoja tolla racechronolla mitattuna ?

http://www.racechrono.com/

useilla löytyy kuitenkin sopiva puhelin ja gepsejäkin taitaa olla ? mittaa kuitenkin suht tarkasti samoilla säädöillä. ?

18.2.2010 23:10

Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?

19.2.2010 9:32

Nalle Puch kirjoitti:Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?


Nojoo, otin vapaudeksi tulkita sääntöjä sen mukaan että kyseessä on Pro-modified kummassakin tapauksessa, kun ei edes vesijäähy alle 80cc luokkaa ole määritelty?

Olisiko siis sääntöjen tarkennusten paikka? Keskustelua käyntiin vain.

23.3.2010 21:32

Tume34 kirjoitti:
Nalle Puch kirjoitti:Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?


Nojoo, otin vapaudeksi tulkita sääntöjä sen mukaan että kyseessä on Pro-modified kummassakin tapauksessa, kun ei edes vesijäähy alle 80cc luokkaa ole määritelty?

Olisiko siis sääntöjen tarkennusten paikka? Keskustelua käyntiin vain.

Täälläkin keskustelu käy niin mahdottoman kiivaana... Sano nyt Beta edes jotain kun taidat olla langoilla. ;)

23.3.2010 21:51

Noniinno. Ehkä koko pro-modia ei tartteis edes olla. Mieluummin vain 55cc vakiopytty, 55cc ja 80cc luokat.

Kun tätä kisanpoikasta pistettiin pystyyn, oli ideana vaan pistää samaan paikkaan eri kokoonpanoilla saatuja tuloksia, mutta porukka lakkaa rakentamasta ja kirjottelemasta. Eli turha mitään oikeita luokkajakoja tehdä, kunhan vain suurinpiirtein kuutiotilavuuden mukaan kattoo. Sehän se loppupeleissä oikeesti ratkaisee että paljonko sitä tehoa saa irti. Ilmajäähy ei sinällään ole este ja sitten kun se on, on moottori muutenkin niin kireä että jäähdytystavan muutos on ns. pieru saharassa.

Tietenkin sitten kun (!) saadaan 20 eri mopoa kisaan mukaan, pitää tarkennuksia ruveta tekemään, mutta nykyisillä viidellä tuloksella ei kovin suurta painoarvoa tartte antaa luokkajaolle. :roll:

28.3.2010 18:34

Betaversio kirjoitti:Noniinno. Ehkä koko pro-modia ei tartteis edes olla. Mieluummin vain 55cc vakiopytty, 55cc ja 80cc luokat.
Jep. Ja ehkä monilla into loppui, kun Sarvi nosti riman aika ylös tuuppaamalla 120 rikki. ;) No eiköhän se tästä kevään mittaan ala kisa piristymään... toivotaan.

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

23.6.2011 18:24

Jahas, Rossipoika parantaa tahtia (93km/h). Satanen lähestyy. Hyvä.

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

20.7.2011 10:07

Yksinpuhelu jatkuu...

Hatunnoston arvoinen teko N2O:lta - eka noteeraus ”vakiopyttysarjaan” eli Vakiopytty-Classic-50cc: Suzuki S1 vakiopytty - 69km/h. Onkohan muuten läppäpytty vai vanhempi mäntäohjattu?
Muoks: N2O kertoi, että sylinteri on mäntäohjattu

PV-Patu kärkisijalle sarjassa Classic-50cc: Suzuki PV p+50 (vai Nakkilan RM?) - 95km/h. Hienosti kulkee ja satanen lähestyy! Muoks: Pv-Patu kuittasi, että tämä pytty on "se sama" Nakkilan RM.

Toistan itseäni, eli viesti menneisyydestä (tämän aiheen varhaisilta sivulta):
Nalle Puch kirjoitti:Kilpailuun osallistuvien laitteiden vertailun helpottamiseksi ehdotan, että jokaisesta tuloslistan tuloksesta olisi linkki galleriaan, josta löytyy kyseisen mopon speksejä sekä kuvia moposta ja sen osista sen verran kuin rakentelija niitä haluaa esitellä. Osallistuja koostaisi galleriaansa haluamansa kuvat teksteineen ja asian selkeyttämiseksi olisi hyvä, jos samassa galleriassa ei olisi muiden mopojen ja osien kuvia. Sitten linkki Tumelle, joka voi liittää linkin tuloslistaan.
-> näin tuloslistassa olevaa riviä (esim. "PV-Patu 105 km/h") tekstiä klikkaamalla saisi lisätietoa projektista... kätevää ja mukavaa? ;)


Sitten vielä sarjojen nimistä: joskus tässä keskustelussa aiemmin todettiin, että 50cc pytyille on hyvä sallia vähän porausvaraa, ettei iskutilavuus mene yli rajan kun sen porauttaa kerran-kaksi ylikokoon. Eli iskutilavuuden raja on 50cc luokissa kuitenkin alle 55cc. Tuota porausvara-asiaa ei kuitenkaan voi päätellä aloitusviestiä lukemalla, joten olisikohan syytä muuttaa noiden 50cc sarjojen nimet väärinkäsitysten välttämiseksi seuraavasti:

Vakiopytty-Classic-50cc -> Vakiopytty-Classic-55cc
Classic-50cc -> Classic-55cc:

Lopuksi vielä lisää toistoa:
Nalle Puch kirjoitti:So not, tuloksista riippumatta hatunnoston ansaitsee jokainen, joka saa ylipäänsä jotain rakennettua, dokumentoitua, mitattua ja vielä raportoitua tänne saakka.
Viimeksi muokannut Nalle Puch päivämäärä 27.7.2011 11:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

27.7.2011 11:15

Siirrän tänne kilpailua koskevan kysymyksen ja vastauksen toisesta aiheesta.

Slerpa_ kirjoitti:Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:

1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?

2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?

Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.

Matkat ovat 150 m ja/tai 200 m. Mitään pakkoja ei tunneta. Tulos riittää. Jokainen kisaaja voi parhaan kykynsä ja omantuntonsa mukaan hoitaa käytännön järjestelyt (mopon rakentamisesta tasaisella maalla sijaitsevan testipätkän löytämiseen ja 150m/200m pätkien merkintään sekä ajanottoon). Videota voi laittaa jos huvittaa/onnistuu/osaa. Mielellään kuvia ja tarinaa moposta ja virityksestä.

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

14.8.2012 22:35

200m eli 1/8mailin kiihtyvyyskilpailuun minulla taitaisi olla melko pitävät tulokset:
Kuva

Ja vielä video kyseisestä kiihdytyksestä:
http://www.youtube.com/watch?v=Gj0Z-dvofb4&feature=youtu.be
Elikkäs se jälkimmäinen

Tekniikkana reilulla kädellä viilattu uusivaluinen 74cc power+, itse tehty putki, 24mm Mikuni, muutaman millin laskettu kansi paljealueella, viisi vaihdetta ja liian pitkät välit(14-35) ... ja tietenkin erittäin virtaviivainen ohjaustanko ja penkki :lol:

Kuva

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

15.8.2012 18:00

Kelpaako kiihdytystulokset 90-luvulta..? Pöytäkirjat on kyllä jossakin tallessa, kun vaan löytäisi.

Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

15.8.2012 19:12

Sarvi-Perkele kirjoitti:Kelpaako kiihdytystulokset 90-luvulta..? Pöytäkirjat on kyllä jossakin tallessa, kun vaan löytäisi.
No miksei kelpais jos vaan kuitti löytyy :)