Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.
Alueen säännöt
Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.
17.9.2008 17:28
entäs jos käyttää valumuottia kemiskin kanssa? Eli tekee sopivan kanavan mallisen möykyn jonka valelee jollain liukkaalla ja sillä tukien mättää kemiskiä sisään. Toki tuo tulppa ei voi olla täydellinen kanavan kopio, se ei taida tulla enään kanavasta ulos.
17.9.2008 18:28
MänTä kirjoitti:entäs jos käyttää valumuottia kemiskin kanssa? Eli tekee sopivan kanavan mallisen möykyn jonka valelee jollain liukkaalla ja sillä tukien mättää kemiskiä sisään. Toki tuo tulppa ei voi olla täydellinen kanavan kopio, se ei taida tulla enään kanavasta ulos.
Muovailuvaha on yksi vaihtoehto. Vaseliinilla voideltuun pintaan ei kemix ota kiinni ja muovailuvahanhan saa helpolla pois. Hankalastakin paikkaa, kun lämmittää sitä, jolloin se muuttuu juoksevaksi. Ei tarvitse edes mitenkään ylettömästi kuumentaakkaan.
Palatakseni vielä tuohon raudasta tehtyyn.. Oikeastaan homma kannattais tehdä siten, että sorvissa ajaa siihen putkeen sen karkean muodon ja sitten vasta leikkaa sen pituussuuntaisen siivun. Pienet viimeistelyt ja sovitukset menee sitten kyllä dremelillä hyppysissäkin.
17.9.2008 22:46
Mitäs kemiskiä te ootte käyttäny kanavissa? Ei toi Plastic Paddingin kemiski tunnu kestävän oikeen pitkäaikaista käyttöä.
18.9.2008 10:34
-Zone- kirjoitti:...Sellainen ajatus tuli tuossa kerran, että sylintereissä, joissa sisäpinnan muodostaa pelkkä sylinteriputki (puch, yms..), sisäkaarteen voisi helpoiten rakentaa siten, että otetaan paksuseinämäisestä putkesta pituussuuntainen siivu, jonka leveys on kanavaan sopiva. Tähän palaseen voidaan hioo sisäkaarteen muoto ja kiinni kanavaan se saadaan tulppahitsauksella. Eli sen keskelle porataan reikä niin ylös huuhtelun lähdöstä ajateltuna, kuin hitsaus vielä onnistuu... Onkos joku jo kokeillut tehdä tuollatavoin ?
En ole kokeillut, mutta mielenkiintoinen idea. Tuollaisen irtopalan hyvä puoli tosiaan on että siihen on huomattavasti helpompi työstää haluttu muoto kuin ahtaseen kanavaan ja saada vastakkaiset huuhtelut muodoiltaan symmetrisiksi kun palata voi laittaa vierekkäin pöydälle ja työstää siinä muotoonsa.
Vaihtoehtoinen kiinnitystapa ilman hitsausta olisi porata sylinteriputkeen huuhtelukanavan ylä- ja alaosaan reiät. samaten tuohon irtopalaan vastaaville kohdille reiät ja niihin jengat. Kiinnitys sylinteriputken läpi pienillä pulteilla/ruuveilla. Vaan en tiedä että kestäisikö mikään kierrelukite tuollaisessa paikassa. Jos pultit vuoraisi epoksilla ja kiristäisi kiinni niin voisi vaikka pitääkin.
Mahdolliset pienet saumat tai raot sylinterin ja irtopalan välillä voisi vielä kuorruttaa kemiskillä ja hioa jouhevaksi (riippumatta siitä millä systeemillä palat on kiinnitetty). Minusta muuten tuntuu, että me käydään tätä keskustelua vähän väärässä topikissa.
21.10.2008 12:54
Noniin, teinpäs tuloksille oman topicinsa ja päivittelin vähän listaa oikeammaksi. Sanottakoon, että Suzukipv^^ tulos on harkinnan alla, johtuen epäselvyyksistä mm.mittaustavassa.
21.10.2008 19:06
Jaahas täytyy vissii ruveta tunturia ratastamaan jotta päästää ees jonku näkösiin nopeuksiin
21.12.2008 3:00
Ennen kuin vuosi (taas) vaihtuu, laitan väliraporttia kisan vakiopyttysarjaan jo iät ja ajat työn alla olleesta projektista:
http://i609.photobucket.com/albums/tt17 ... ereed2.jpg . Kyllä tämä vielä joskus valmistuu... Samalla patistan kaikkia muita laiskureita rakentamaan keskeneräiset projektinsa valmiiksi!
Muoks: linkki korjattu
Viimeksi muokannut Nalle Puch päivämäärä 28.7.2011 11:20, muokattu yhteensä 1 kerran
26.12.2008 0:21
Kun kerran itse Nalle on laittanut kunnioitettavasta projektistaan kuvia, täytyy itsekkin vaatimattomasta -80cc sarjaan tulevasta kilpurin sylinteristä yms. uudempaa projektikuvaa tänne laittaa.
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=9714 Tuolta löytyy muutama uusi kuva. Sylinteri alkaisi olemaan muuten suht valmis, mutta huuhtelut vielä täysin kesken joten aikaa menee ennen kuin tästä saadaan ensisavut ulos(jos nyt saadaan edes, toivottavasti). Jospa tällä sataisiin ensi kesänä ajettua joitakin testejä ja jos ei saa hyvin kulkemaan, niin eikun uutta settiä kehiin!
Aloittelijahan minä näitä olen vasta laittelemaan, mutta kovasti koitan kaikenlaista rakennella ja oppia. Kaikki neuvot kokeneemmilta siis ovat todellakin tervetulleita!!
26.12.2008 0:40
Jos ei se kulje niin sitten etsitään vikaa..?
Voiskait sitä itekki laittaa tänne että mullakin on tuolla galleriassa pari kuvaa:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/368590Ja muuallakin galleriassa on uutta kuvaa.
Mäntä kait nuista kuvista pitää vielä parannella reilummin. Sitten kun alkaa se hienosäätö niin varmaan jotain muutakin tehdään.
4.1.2009 19:43
Jahas, Tume on päivittänyt tuloslistaa ja rossipojan tulos on pompsahtanut Classic-50cc -sarjan kärkeen.
1.rossipoika Suzuki S1 p+50 - 86,9km/h mittaustapa GPS. Hyvä homma. Kuka rikkoo viiskymppisellä ensimmäisenä 90 km/h (onhan se rikottu, mutta siis tässä kisassa ja GPS:llä mitattuna)?
Sitten vielä kehitysehdotus:
Kilpailuun osallistuvien laitteiden vertailun helpottamiseksi ehdotan, että jokaisesta tuloslistan tuloksesta olisi linkki galleriaan, josta löytyy kyseisen mopon speksejä sekä kuvia moposta ja sen osista sen verran kuin rakentelija niitä haluaa esitellä. Osallistuja koostaisi galleriaansa haluamansa kuvat teksteineen ja asian selkeyttämiseksi olisi hyvä, jos samassa galleriassa ei olisi muiden mopojen ja osien kuvia. Sitten linkki Tumelle, joka voi liittää linkin tuloslistaan. Miltä kuulostaa?
Hyvänä esimerkkinä Sarven galleria, josta löytyy mielestäni jotakuinkin kaikki oleellinen info tekstin ja kuvien muodossa:
http://www.motot.net/galleria/g21375_po ... c_projektiJa erittäin hyviä ovat nämä tällaiset kuvat GPS-laitteen näytöstä, kuva Tugen galleriassa:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... puser/1777
5.1.2009 13:57
todella hyvä idea... juuri nuin niinkuin sarven galleriassa on.
5.1.2009 14:16
Sarven galleria on malliesimerkki millainen sen pitäisi olla.
Mutta joo, minun täytyy tässä tämän viikon aikana lähestyä jotain mopopuolen moderaattoria (MänTä?) joka ottaisi seuraavan 362pv(kunnes toisin määrätään) ajaksi harteilleen tämän kisan tulosten hoidon. Itse tosiaan lähden pakolliselle reissulle puolustamaan tätä maata ja näitä mopoja.
5.1.2009 17:12
Kyllähän se minulle käy. Jos en heti reagoi, niin lähettäkää yv:tä tms!
26.2.2009 0:10
En jaksanu etsiä miten osallistuttiin mutta pistetään nyt tähän:
Pro-mod
Tunturi Hopper Aquan 74cc pytyllä, 20mm kaasari, Giannelli, vesipunppu, ym.ym.
79.6km/h
GPS
Meren jäällä ajettu (!)
Välit loppuu kesken ku eläin, pakko viedä joku soppeli pieni takaratas jonnekin poraamoon kun ei tuohon 28 pienempää saa valmiina, edessä jo isoin (14) mikä ilman lohkon mutilointia mahtuu.
Ajovideot hienosti osasin säätää käteen kameran muistikortilta mutta toisella kuskilla pitäis olla tallessa, niitä tubeen kun saan haltuun.
26.2.2009 10:28
G-sus kirjoitti:En jaksanu etsiä miten osallistuttiin mutta pistetään nyt tähän:
Pro-mod
Tunturi Hopper Aquan 74cc pytyllä, 20mm kaasari, Giannelli, vesipunppu, ym.ym.
79.6km/h
GPS
Meren jäällä ajettu (!)
Välit loppuu kesken ku eläin, pakko viedä joku soppeli pieni takaratas jonnekin poraamoon kun ei tuohon 28 pienempää saa valmiina, edessä jo isoin (14) mikä ilman lohkon mutilointia mahtuu.
Eiköhän tuo sun viesti käy osallistumisesta ja tuo ei ole ainakaan mikään alamäkitulos jos on jäällä ajettu.
Mutta mahtaako 28-piikkistä pienempiä takarissoja ollakaan? Isompi takarengas tietysti ratkaisisi välitysongelman, tosin se voisi tehdä laitteesta aika omaperäisen näköisen. Mutta onko tuo laite nyt sitten enempi
pro-mod vai
vesipytty < 80cc, en tiedä. Videota vaan näytille ja tavalla tai toisella pidemmät välitykset niin kyllä tolla setillä pitäis päästä reippaasti toiselle sataselle. Ja tosta sun tulosviestistä suora linkki oikeaan galleriaan olisi ihan OK (ks. mun edellinen viesti tässä ketjussa).