16.9.2008 0:59
Höylä kirjoitti:ja eikös se niin mene, että kun täytös paranee (ja jos lisäksi vielä seos on "puhtaampaa"), ennakkoa pitäis hieman vähentää, kun palaminen tehostuu/nopeutuu... -> painehuippu siirtyy aikaisemalle...
16.9.2008 1:50
16.9.2008 9:35
Höylä kirjoitti:onneksi tuon testaaminen ei ole vaikea homma, sytkää vain myöhäisemmälle ja pari testivetoa, kyllä sen huomaa mitä tapahtuu aika äkkiä...
...
liian "hyvät" huuhtelut voi joskus laskea virtausnopeuttakin liikaa ja myös se vie kierroksia... ja tais se takahuuhtelukin kokea aika radikaalin muutoksen jossain vaiheessa, eli ne 2 pientä on nyt 1 iso...
16.9.2008 10:37
16.9.2008 10:48
16.9.2008 16:29
Sarvi-Perkele kirjoitti:...Joten veikkaanpa että puhutaan niinkin maanläheisestä asiasta kuin sytytyksen ajoituksesta...
16.9.2008 20:00
16.9.2008 20:50
MänTä kirjoitti:Alumiinista tai kuparista syntyy kestäviä pakoaukon tiivisteitä.
16.9.2008 21:09
16.9.2008 22:09
16.9.2008 23:26
-Zone- kirjoitti:Eikös se sytytys enää kuulukkaan vakiosäätöihin muutoksien jälkeen siinä missä kaasarin säädötkin ?. Vakiosytkällä tosin joutuu pelaamaan ihan pelkällä perusennakolla ja siten se on yksi paljon rajoittava tekijä onnistumisessa, mutta muistelisin että tämä ei teikäläisellä ole ongelmana.
...
Esim. Ainakin omien metodeiden mukaan noin suuret sylinteriaukot vaatii ihan hervottomat poikkipinta-alat lähdöissä, jotta kanavan supistuminen aukkoa kohden pysyy järkevissä mittasuhteissa.
17.9.2008 11:56
Kupari vois olla parempaa, kun sen saa pehmeemmäks kuumentamalla punaseks ja heittämällä kylmään veteen. Reiät saa tehtyä näppärästi dremelilläkin. Mielestäni pakotiiviste kannattaa olla vähän paksumpaa, kuin milli.Nalle Puch kirjoitti:Kiitos vinkistä MänTä, pitääpä tuherrella tiiviste millisestä alumiinista ja katsoa kuinka käy. Ja totta, pitäähän se alumiinitiiviste kannen ja pytyn välissäkin niin miksei sitten tuossa...
17.9.2008 15:04
Sarvi-Perkele kirjoitti:No ei sen kanavan supistumisen ihan mitään tolkutonta tasoa tarte olla, siinäkin liika on liikaa. Vaan eipä mulla silti nuo huuhtelujen lähdöt ole likikään vakiokuosissa, aika onneton pinta-alahan niissä vakiona on, siinä olet aivan oikeassa.
a-ku kirjoitti:...Reiät saa tehtyä näppärästi dremelilläkin. Mielestäni pakotiiviste kannattaa olla vähän paksumpaa, kuin milli.
17.9.2008 15:47
-Zone- kirjoitti:Sellainen ajatus tuli tuossa kerran, että sylintereissä, joissa sisäpinnan muodostaa pelkkä sylinteriputki (puch, yms..), sisäkaarteen voisi helpoiten rakentaa siten, että otetaan paksuseinämäisestä putkesta pituussuuntainen siivu, jonka leveys on kanavaan sopiva. Tähän palaseen voidaan hioo sisäkaarteen muoto ja kiinni kanavaan se saadaan tulppahitsauksella. Eli sen keskelle porataan reikä niin ylös huuhtelun lähdöstä ajateltuna, kuin hitsaus vielä onnistuu. Lopuksi tietty hitsauskohdan tasoitus ja sylinteriputken poraus ja hoonaus mahdollisten putken muotovirheiden poistamiseksi.
Vaikka kappale ei siis olisikaan kokomatkalta sylinterin kanssa ns."yhtä puuta" lämpölaajenemiset on kummiskin sen verran pieniä huuhtelukanava kohdalla, että tuskin palanen niiden vuoksi minnekkään irtoaa. Voin vielä tuosta tekasta selventävämmät 3D kuvat, mikäli tekstistä se ei oikein auennut. Onkos joku jo kokeillut tehdä tuollatavoin ?
17.9.2008 16:01