11.10.2012 14:34
wqwq kirjoitti:Värkätkääs nyt joku vaikka tällänen inner rotor systeemi pv mottii nii teen sitten ohjeiden mukaan perässä: http://www.google.fi/imgres?q=inner+rot ... 1,s:0,i:73
T..Laiska..
17.10.2012 9:59
DraGma kirjoitti:wqwq kirjoitti:Värkätkääs nyt joku vaikka tällänen inner rotor systeemi pv mottii nii teen sitten ohjeiden mukaan perässä: http://www.google.fi/imgres?q=inner+rot ... 1,s:0,i:73
T..Laiska..
Mitä tosta hyötyis peeveessä? Ei varmaankaan yhtään mitään. Paikalle saaminen ja käyntiin saanti ei varmaankaan olis mikään ongelma koska noi on lähes aina hukkakipinämallia. Sytkäkartta menee nelitahtisessa ja kakstahtisessa niin paljon erilailla että ei tuosta mitään tehollista hyötyä saada. Ei noi ole mitään universaaleja tehopönttöjä joilla saa joka vehkeestä tuplasti runtua.
17.7.2013 21:26
19.7.2013 8:45
15.6.2014 5:31
julpero kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/kuva188013/
Nyt on edistyny tuo 100cc malossi tzr 125 männällä liittyykö yhtään provirittämiseen ? on tässä ainakin jonkulaisia haasteita ollu jos kiinnostas jotakuta ?
edit: ottaa lohkoihin kiinni ainakin sylinterin helma pitäs ostaa oma pv jostain että kehtais avartaa lohkoja sopivaks ku ei lainassa olevalle s1 kehtaa vinkua näyttää
27.7.2014 18:47
27.7.2014 18:48
28.7.2014 17:16
Tuohon lukemaan vaikuttanee aika vahvasti se kuinka tehokkaasti aalto vaimenee matkansa aikana (poikkipinta-alan muutokset). Mitä enemmän vaimenee, sitä suurempaa lukemaa tulee käyttää. John Dixonin kirjassa on tästä asiaa aika hyvin.Betaversio kirjoitti:Ongelmana on kuitenkin esim. imuaukon hidas avautuminen ja sulkeutuminen joka hidastaa virtausta ja sitämyöten myös resonaatiota. Siksi omien pohdiskelujeni tuloksena päädyin itse käyttämään lukua 0,7.
6.9.2015 13:18
8.9.2015 20:48
nevssons kirjoitti:Uusenskojen virityssylinterien tehokäyrät tuppaavatkin aina tyssäämään alkupäästä tehokuoppaan varsin jyrkästi. Huuhteluasteitahan niissä on pitkälti jokaisessa sen 130. Blowdownia sitten sen 25-35 astetta. Selvästi on huomattavissa laajempi kierroskaista pidemmän blowdownin omaavissa pytyissä.
Tuolla asteluvulla vaan mopoluokassa kasvaa paon ja blowndownin aika-ala jo varsin muikeaksi.
Nykysuuntauksen mukaan kun tavoitteena olisi saada kaikki huuhteluvirtaus tapahtumaan alakuolokohdassa ei siis pitäisi miettiä astelukuja tai aika-aloja vaan karusti tehollista pinta-alaa. Sitä voitaisiin mahdollisesti arpoa virtausnopeutta laskemalla mutta silloinkin pitäisi osata määrittää aikaväli millä tämä huuhtelu tapahtuu. Niin, ja se sopiva virtausnopeus.
11.9.2015 19:30
rossipoika kirjoitti:Toki "paisari" -putki tuo omat muuttujansa mukaan.
Noista halpispytyistä kun viilaa paon sinne +190, alkaa blowdowni olla pikkuhiljaa suhteessa niihin valtaviin huuhteluihin Se vaan on kumma kun noita koneita ei kierrätetä niillä kierroksilla, joihin ne alat riittäis. vrt. Kreidlerit yms. hyvin kulkeneet mopedit.
Mopossahan löytyy seinämäpintaa reilusti suhteessa aukkojen kokoon, joten aika-alat tässä valossa sietääkin olla hieman ylimitoitetut.
Ootkos ajatellut liittyykö Helmholz tai Kadenacy efekti tms. huuhteluun? Tästä tulee heti monta muuttujaa hommaan lisää. Pituuksia, tilavuuksia yms.