Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.
Alueen säännöt
Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.
18.12.2007 22:06
mulle sopii ainakin nuo säännöt ihan hyvin. eikä haittaa vaikka uusenskatkin on mukana, koska niitä tosiaan harvempi vanha virittäjä rassailee
19.12.2007 9:06
sopii nuo säännöt ihan hyvin
tarkotus on kokeilla S1:llä 12 mm ja 18 mm kassulla sekä Pappatunalla (3 käsivaihteinen loota) tai Tuna sportilla (jos saan rungon ostettua) 12 mm kaasari (sama kone kuin papassa, mutta muuten lienee kokonaan alustan osalta uudelleen rakennettu).
katsotaan nyt en tiedä jaksankao vekslata vällätreitä, S1:llä jääratakissavälityksillä eli 10/45 tai mahdoillisesti vieläkin lyhemmät.
Kunhan nyt saan uuden puhelimen (gps:llä)niin sitten kokeilemaan...
30.12.2007 17:31
Noniin heitetäämpä omakin lusikka nyt sitten soppaan:
Suzukin huiput testattu, mittarina toimi TomTom One-navigaattori, joka todettu ihan suht.tarkaksi. Virityksiä mopossa lievästi viilailtu 50cc poweri, omatekoinen putki ja 20mm kaasari. Toisiovälitys 14/37. Nopeudet ajettu niin kovaa kuin mopo suostui vetämään kyseisellä vaihteella, eli ylikierroksiakin on jonkunverran tietenkin mukana:
1.vaihde: 24km/h
2.vaihde: 42km/h
3.vaihde: 60km/h
4.vaihde: 75km/h
Rutkasti parannettavaa vielä, mutta tästä on hyvä lähteä jatkamaan.
30.12.2007 18:25
Tume34 kirjoitti:Noniin heitetäämpä omakin lusikka nyt sitten soppaan:
Suzukin huiput testattu, mittarina toimi TomTom One-navigaattori, joka todettu ihan suht.tarkaksi. Virityksiä mopossa lievästi viilailtu 50cc poweri, omatekoinen putki ja 20mm kaasari. Toisiovälitys 14/37. Nopeudet ajettu niin kovaa kuin mopo suostui vetämään kyseisellä vaihteella, eli ylikierroksiakin on jonkunverran tietenkin mukana:
1.vaihde: 24km/h
2.vaihde: 42km/h
3.vaihde: 60km/h
4.vaihde: 75km/h
Rutkasti parannettavaa vielä, mutta tästä on hyvä lähteä jatkamaan.
Hyvä, tuloksia! Tämä on kai vedetty sillä katetulla pikku-Suizalla? Paljonko tuo kone nyt suunnilleen kiersi nelosella?
30.12.2007 19:06
Kyllä, joskin katetusta ei varmaan voine puhua, kun tankkina toimii mankitankki (omansa paikattavana) ja katteita ei ole, edes etukatetta kun ovat paikattavana ja maalattavana nekin.
Kierroksia en ole laskenut, mutta jos nyt jotain osviittaa antaa tuo välityssuhde, joka ei muuten pv:stä poikkea paitsi 10" takarenkaansa osalta. Eli mitä tuo nyt toisella kymmentuhannella olisi...
Kattotaan jos illalla olisi aikaa laskeakin nuo kiepit.
18.3.2008 15:18
No niin, mulla alkaa vähitellen ja lopultakin olla ainakin osa palikoista siinä kunnossa että laittelen jossain vaiheessa niistä kuvia galleriaan. Voitte sitten kilvan spekuloida, että "ei se noilla voi mihinkään kulkea".
. Onkos muilla jo viilaukset sun muut hilut valmiina kesää varten?
Minkälaisia GPS-laitteita teillä muuten on, oliskohan parempi hankkia GPS-puhelin vai erillinen autonavi?
18.3.2008 16:24
Eihän ne nyt vielä valmiina, mutta viime viikonloppuna karistelin aika paljon uudesta P+:sta joutilasta rautapölyä pois. Yllättävää kyllä, kaiken sen pölyn alta löytyi sangen toimivat huuhtelut.
Seuraavaksi sitten pako ja läppäpuoli, kai sieltäkin vielä kilo ylimääräistä rautaa lähtee..
Sitten vielä pari putkee pitäs mitoittaa, niin eiköhän se siitä.
Nalle Puch kirjoitti:Onkos muilla jo viilaukset sun muut hilut valmiina kesää varten?
18.3.2008 16:38
Mun pitää vielä pari putkea tehdä ja testiä niin sen jälkeen ei enää kovin montaa km/h lisää enää puristeta tosta omasta pytystä. Valitettavaa kumminkin on sen verran että oman pytyn rautapölyn alta ei löytynyt kovinkaan toimivan näköisiä huuhteluita. Arvailla myös saa, onko tossa liian iso (matalasuuntauksinen) tahahuuhtelu. Mutta kyllä tolla koneen saa rikki, kumminkin. Ehkä sitten 75cc JPC:stä sais jonkinlaisen? Kö?
18.3.2008 17:48
Nalle Puch kirjoitti:No niin, mulla alkaa vähitellen ja lopultakin olla ainakin osa palikoista siinä kunnossa että laittelen jossain vaiheessa niistä kuvia galleriaan. Voitte sitten kilvan spekuloida, että "ei se noilla voi mihinkään kulkea".
. Onkos muilla jo viilaukset sun muut hilut valmiina kesää varten?
Minkälaisia GPS-laitteita teillä muuten on, oliskohan parempi hankkia GPS-puhelin vai erillinen autonavi?
Itsellä on käytössä ihan TomTom One autonavi, näyttäähän tuo melko oikeinkin ja pysyy nätisti matkassa. Ei vaan huippunopeudet taida tallentua jälkikäsittelyä varten...
18.3.2008 18:08
Tässähän tätä on laiteltu jo koko talvi eikä loppua vieläkään näy. Kuivia kelejä ja lämpöisiä päiviä kun tulee useampi putkeen, niin voisi lähteä testejä ajamaan. Kelpasikos muuten huippunopeuden mittaamiseen toisen pyörän mittari vai vaadittiinko mahdollisimman tarkkaa laitetta?
18.3.2008 18:37
Ei noita oikein voi pitää kuin suuntaa antavina arvioina, jos ottaa toisen pyörän, auton, tms mittariin.
Gps-trackia voi analysoida jälkikäteen, ja se on tarkka. Ainoo haittapuoli on että noissa normivehkeissä tallennus on ainoastaan kerran sekunnissa, mikä on pirun harvakseltaan.
vezcu kirjoitti:Kelpasikos muuten huippunopeuden mittaamiseen toisen pyörän mittari vai vaadittiinko mahdollisimman tarkkaa laitetta?
18.3.2008 22:07
Suzukipv^^ ottaa myös osaa kisaan. Häneltä tullee tuloksia alle 55cc luokkaan keväällä.
SuzukiPv^^@Viilaustopik kirjoitti:Hmmm, en tiiä oikeen vielä varmaks että tekiskö siitä sellasen ylätehosen vai silleen sopivan vääntävän setin!
Varmaan pakokanavaan teen mutkan ja leveyttä näin aluksi jotain 68% ( oikeeta leveyttä )
huuhtelut varmaan hiekkapuhallan/kuulapuhallan että lähtis enimmät valu kököt poies
ja avarran lähöt sopiviksi lohkoihin nähen! Sitte vois huuhtelukanavia vähän Jyrsiä(siis ihan tarkasti, ei heti toi jyrsiminen
tarkota että porakoneella meen isontaa
)
Täysläpiskän varmaan teen
Putken tolle setille sitte suunnittelen
Sitte aattelin tehä jos koulun sorvilla pääsen harjoittelemaan, kannesta sellaisen että siihen käy vaihdettavat palotilat sais kunnon kanne tehtyä,
kaasuttimena toimii joko 20mm tai 22mm mikuni/lortto.
imupuolen muutokset on vielä paperilla mietintä vaiheessa, mutta kesän aikana on aikaa testailla ja säätää,
jos kaikki onniistuu niin johonkin mopokisaan aattelin osallistua ihan kokeilu mielessä, että näkis
muunkiin tasosii mopoja
Eli siis jätkä kyseli YVllä tästä kisasta, ja kyseli että pääseekö mukaan. Niimpä tuumin siinä etteipä tämä paljoa vaivannäköä kysy. Jos proju ei ole kisaan sopiva niin sopii kertoa tähän topikkiin. Omien tyyppauksien mukaan on. Mutta onhan tässä kuitenkin täysläppistä? tulossa.
Btw, Tsemppiä, SuzukiPv^^, pistä se vehkeesi lentämään!!1
19.3.2008 9:28
Sarvi-Perkele kirjoitti:Eihän ne nyt vielä valmiina, mutta viime viikonloppuna karistelin aika paljon uudesta P+:sta joutilasta rautapölyä pois. Yllättävää kyllä, kaiken sen pölyn alta löytyi sangen toimivat huuhtelut.
Ristus, kuinkahan pirusti tuolla tulee kulkua! Joko on 20 kaakkia haarukassa?
19.3.2008 10:23
No, ennustaminenhan on tunnetusti vaikeaa, erityisesti tulevaisuuden osalta, mutta kyllähän kaikki merkit viittaa siihen että 20 hummaa pitäs olla ihan mahdollisuuksien rajoissa, ja sitä nyt minimissäänkin tavoitellaan. Pahimpana kompastuskivenä lienee se, että saako pakopuolen virtaamaan huuhtelujen ja imun tahtiin. Tämä tosin selvinnee jo tulevana viikonloppuna.
Ja sitten jos/kun noita tehoja alkaa irrota, niin kesto voi jäädä melko lyhytikäiseksi... Toisaalta tuosta edellisestä setistä kun kaivoin männän ulos, niin se näytti jopa yllättävänkin hyvältä, ei merkkiäkään minkäänlaisesta pahoinvoinnista. Toisaalta ne mun ajokilometrit jää aika vähäisiksi verrattuna siihen mitä moni muu ajaa. Toisethan tekee sisäänajoakin 500 km, huh! Sehän on koneen huoltoväli!
Nalle Puch kirjoitti:Ristus, kuinkahan pirusti tuolla tulee kulkua! Joko on 20 kaakkia haarukassa?
19.3.2008 16:09
Hmm 500km, itse ajelin suikan nykyistä mäntää sellaset tunnin sisään
.
Viikonloppuna pitäisi tapahtua ehkä omassakin projektissa jotain, kun miggikin rupesi jigimään niin pääsee tuon uusimman putken hitsailemaan kasaan.