2.11.2013 20:25
3.11.2013 2:56
3.11.2013 14:40
4.11.2013 19:33
Näkisin että on. 22,5 asteen blowdown on ihan täysi vitsi kireessä koneessa. Sehän on moottorisahalukemia. (suht)tiukka kampikammio+pitkä h-ajotus+paksu putki ei myöskään ole toimiva yhdistelmä. Jos et meinaa kierrättää yli 14k niin tiputa huuhteluita.Palezu kirjoitti:onkohan siinä sitten vikana tuo olematon ulospuhallusala?
5.11.2013 13:06
5.11.2013 23:24
Palezu kirjoitti:... kestääköhän normi epoksiliima huuhtelujen täytössä? Tuna-71 se taisi olla huuhtiksia epoksilla täytellyt?
1.12.2013 19:12
29.12.2013 13:02
Palezu kirjoitti:Oon mä noita (peräpillin) halkaisijoita pari kertaa kokeillut erilaisia(toisella putkella) eikä vaikutusta tuntunut liiemmälti olevan mihinkään.
Siihen voi olla kaksi syytä. Joko peräpilli on joka kerta tolkuttomasti liian iso. Tai sitten putki/moottori ei toimi niin kuin sen kuuluisi toimia. Silloin peräpilliin pätee yleensä sääntö isompi=parempi.
nevssons kirjoitti:Mutta siis tommonen pyörteily syönee turhaan pakopulssin voimaa.
E: ja sitten on sekin, että kumman saa paremmin hyötykäyttöön, yksiosaisen diffin monttumaisen paluuaalloon vai monioisaisen diffin enemmän tai vähemmän pitkän ja tasaisen imasun.
Ei se pyörteile kun yksosasen diffin eteen laitetaan semmonen torvimainen "sovituspala".
Jos ajatellaan yhtä kierroslukua, niin kuin noissa pa-säätimellisissä voidaan ajatella, niin eihän tommosella pitkällä tasasella harvennusaallolla tee mitään. Mitä järkeä on imeä huuhteluaukoista jotka on kaks milliä auki? Hirveesti häviöitä, hyi!
Sen sijaan kun sylinteriin tuodaan monttumainen harvennusaalto AKK:n tuntumassa niin alkaa pelit soimaan![]()
Diffillä on yksi erittäin tärkeä ominaisuus jota ei välttämättä tule ajatelleeksi. Sehän toimii vastakartion kaverina. Myös se lähettää paineaallon takaisin sylinteriin. Ja se on hyvin merkittävä sillä iso osa vastiksen lähettämästä aallosta kilpistyy diffiin. Näin tarina etenee:
Paineaalto lähtee sylinteristä pakoaukon avautuessa. Kun paineaalto tulee diffuuseriin se muuttaa merkkiä harvennusaalloksi ja palaa sylinteriin AKK:n tienoilla. Sylinteristä harvennusaalto lähtee taas kohti diffiä. Diffissä merkki muuttuu takaisin tiivistysaalloksi ja se yhdistyy sopivasti vastakartiosta tulevaan tiivistysaaltoon.
Karkeasti kun ynnäillään aaltojen kulkemia matkoja, niin diffin/suurimman pinta-ala muutoksen tulisi olla jossain putken puolivälissä tai jopa ennen sitä (tähänhän vaikutti lämpötilat yms.).
Jaa niin se Blairi diffi. Mitä suuremman torvivakion laittaa, sitä myöhemmälle diffin lähettämä tiivistysaalto painottuu (toki näin käy myös harvennusaallolle). Vähän sama asia kuin loivempi vastakartio tai pidempi putki. Mitä sillä saadaan? Tietenkin laajempaa vääntöä!
29.12.2013 15:33
rossipoika kirjoitti:Mulla on mitat otettuna kolmesta crossiputkesta. Mitat ovat halkaisijoita 50mm välein.
Kawasaki kx 65 HGS: 30, 30, 30, 33, 36, 39, 43, 49, 59, 70, 81, 92, 93, 84, 71, 46, 21, 19
Kyseisessä pelissä ei ole pakoaukonsäädintä toisin kuin isommissa vehkeissä.
rossipoika kirjoitti:Kun katot tuota kx65:n mittoja niin siinähän on semmonen "torvisovitin" tuossa 39->59. Ja sitten onkin suoraa kartiota 59->92. Mitat sais kyllä olla tiuhempaan otettuja joo...
29.12.2013 18:02
29.12.2013 19:01
8.2.2014 23:17
9.2.2014 12:27
9.2.2014 16:44
10.2.2014 11:48