9.11.2007 0:34
Tume34 kirjoitti:Mää taian tehä sen tempun, ihan kaikkien parhaaksi, että jokainen tännekuulumaton viesti poistetaan surutta. Jos et tiedä varmasti, onko postauksesi varmasti asiallinen, jätä se postaamatta.
9.11.2007 0:39
9.11.2007 0:40
9.11.2007 1:01
kiljubuu. kirjoitti:mitäs vittua am6 ja nää vehkeet kielletään?? kaikki saatanan vanhat romut vaa sallitaan kisaan? onkos sitten kyykkymopot sallittu?
9.11.2007 8:37
9.11.2007 8:46
9.11.2007 9:38
9.11.2007 10:08
9.11.2007 11:25
Atech kirjoitti:Mulla ei oo mitään resursseja liittyä mukaan, mutta kävi mielessä että jos otetaan uudet nestejäähyt mukaan, niin esimerkiksi pytty saisi olla vakio 50cc.
Tällöin nähtäisiin todennäköisesti sitä oikeaa viritystä, ja kustannukset pysyis kasassa. Vakiopytylle on Pertti Perusvirittäjän taidoilla turha ostaa esim. uutta kampuraa / vaihteistoa.
9.11.2007 13:20
Ei varmaan pääse vakiopytyllä uusenduroissa yi 100km/h. Maksimissaan 95km/h jos sitäkään.KonZa^^ kirjoitti:Atech kirjoitti:Mulla ei oo mitään resursseja liittyä mukaan, mutta kävi mielessä että jos otetaan uudet nestejäähyt mukaan, niin esimerkiksi pytty saisi olla vakio 50cc.
Tällöin nähtäisiin todennäköisesti sitä oikeaa viritystä, ja kustannukset pysyis kasassa. Vakiopytylle on Pertti Perusvirittäjän taidoilla turha ostaa esim. uutta kampuraa / vaihteistoa.
Mutta muokkaamattomallakin vakiopytyllä päästään yli 100km/h näissä uusenduroissa. Ei kauhean reilua... Ja kustannuksetkin olisivat tyyliin isompi kassu, valmis tehari ja välit. Ei siinä ole samaa fiilistä, jos korkeintaan imukaulan joutuu itse tekemään. Eli jos ei sotkettaisi näitä uusenskoja tänne, vaikka sellaisen itsekkin omistan.
9.11.2007 13:38
rieju-man kirjoitti:Ei varmaan pääse vakiopytyllä uusenduroissa yi 100km/h. Maksimissaan 95km/h jos sitäkään.KonZa^^ kirjoitti:Atech kirjoitti:Mulla ei oo mitään resursseja liittyä mukaan, mutta kävi mielessä että jos otetaan uudet nestejäähyt mukaan, niin esimerkiksi pytty saisi olla vakio 50cc.
Tällöin nähtäisiin todennäköisesti sitä oikeaa viritystä, ja kustannukset pysyis kasassa. Vakiopytylle on Pertti Perusvirittäjän taidoilla turha ostaa esim. uutta kampuraa / vaihteistoa.
Mutta muokkaamattomallakin vakiopytyllä päästään yli 100km/h näissä uusenduroissa. Ei kauhean reilua... Ja kustannuksetkin olisivat tyyliin isompi kassu, valmis tehari ja välit. Ei siinä ole samaa fiilistä, jos korkeintaan imukaulan joutuu itse tekemään. Eli jos ei sotkettaisi näitä uusenskoja tänne, vaikka sellaisen itsekkin omistan.
9.11.2007 13:42
9.11.2007 14:02
Sarvi-Perkele kirjoitti:
-saako konetta ahtaa (mekaanisesti tai kemiallisesti)
-saako käyttää paukkubensaa vai pelkkää pumppubensaa
-saako lisäillä mekaanisia säätimiä (esim pakoaukon säädin)
-missä määrin sylinterin pitää olla alkuperäinen (putkittaminen, aukkojen ja kanavien totaalinen uudelleen muokkaus, yms, pahimmillaanhan pytystä voi säilyttää vain jäähdytysrivat ja sanoa että "tää on orkkispytty")
-saako lohkoja muokata ja missä määrin (case reed, huuhtelujen avarrukset / levitykset)
-saako elektroniikkaa käyttää (digitaalisytty, ruiskutus, muu moottorinohjaus)
-saako kampiakselia / kiertokankea muutella /vahvistaa, entä laakereita
Mopokisoista puheen ollen, miks missään ei oo pyritty jotenkin yhtenäistämään noita sääntöjä? Mitä olen mm. Zamilta ja jutuista täältä ymmärtänyt, niin joka niemennotkossa ajetaan likipitäen omilla säännöillä.
Oisko mitään järkee esim jollain porukalla tällä foorumilla pohtia semmosta yleistä "suositusta mopokisasäännöistä"?! Zam ja muut jotka kisoissa ajatte, ottakaa kantaa!
Itellä ei tuo kisahomma niin suuri kiinnostuksen aihe ole, koska ei tahdo aika riittää paljon mihinkään muuhunkaan, mutta jos olis yhtenäiset säännöt, niin vois edes harkita työntää rassia viivalle, joskus, jossakin.
Sitten kisahommista, mopokiihdytys olis hyvin kiinnostava laji, matkana esim 1/8 maili (~203 m). Ajetaanko sellaista tiettävästi missään?
9.11.2007 14:12
Sarvi-Perkele kirjoitti:Mä nyt crosspostaan tän putkitopicissa olleen viestin tänne:
Jotenkin musta tuntuu että tästä on turha tehdä liian "virallista", koska se johtaa sitten aikamoiseen sääntöviidakkoon. Pitäisi ottaa kantaa mm. seuraaviin seikkoihin:
-saako konetta ahtaa (mekaanisesti tai kemiallisesti)
-saako käyttää paukkubensaa vai pelkkää pumppubensaa
-saako lisäillä mekaanisia säätimiä (esim pakoaukon säädin)
-missä määrin sylinterin pitää olla alkuperäinen (putkittaminen, aukkojen ja kanavien totaalinen uudelleen muokkaus, yms, pahimmillaanhan pytystä voi säilyttää vain jäähdytysrivat ja sanoa että "tää on orkkispytty")
-saako lohkoja muokata ja missä määrin (case reed, huuhtelujen avarrukset / levitykset)
-saako elektroniikkaa käyttää (digitaalisytty, ruiskutus, muu moottorinohjaus)
-saako kampiakselia / kiertokankea muutella /vahvistaa, entä laakereita
9.11.2007 14:28