15.4.2007 20:21
15.4.2007 20:44
tomm1 kirjoitti:...E: Buell käyttää muuten samanlaista menetelmää.
15.4.2007 21:09
15.4.2007 21:34
16.4.2007 11:39
7.6.2007 9:28
7.6.2007 12:02
_Jusbe kirjoitti:Noniin, taas pitkästä aikaan foorumille..
Projektia rakennellessa tuli jälleen ongelmia..
Mitä olette mieltä kuinka pahasti se vaikuttaa ajettavuuteen, että eturengas on n.8mm enemmän toisessa laidassa jarrulevyn takia(vanteen keskeltä mitattuna)?
Mietin itse, että tuleekohan tuosta aivan kauhea ajaa kun renkaat menee "eri linjaa".
Mutta eihän tuo 8mm vielä niin paljoa ole, että vaikuttaisi paljoa ajossa kallistettaessa..
7.6.2007 13:12
noen kirjoitti:_Jusbe kirjoitti:Noniin, taas pitkästä aikaan foorumille..
Projektia rakennellessa tuli jälleen ongelmia..
Mitä olette mieltä kuinka pahasti se vaikuttaa ajettavuuteen, että eturengas on n.8mm enemmän toisessa laidassa jarrulevyn takia(vanteen keskeltä mitattuna)?
Mietin itse, että tuleekohan tuosta aivan kauhea ajaa kun renkaat menee "eri linjaa".
Mutta eihän tuo 8mm vielä niin paljoa ole, että vaikuttaisi paljoa ajossa kallistettaessa..
ei vaikuta... jos ajonopeus ei ole luokkaa +100km/h
8.6.2007 1:21
12.9.2007 23:38
Sarvi-Perkele kirjoitti:Onhan tuota rakennetta vuosikymmenten saatossa kokeillut yksi jos toinenkin taho, mutta eipä sitä kukaan laajemmin ole käyttöön ottanut. Syynä lienee mm. se, että tuossa konstruktiossa vanteen täytyy olla äärimmäisen suora, jotta jarrupinta pysyy suorana.
Toinen, kenties olennaisesti tärkeämpi tekijä, vanteen ulkokehälle ei ole mitenkään järkevää panna aikamoista määrää terästä (suuri kehäpituus, lisää painoa melkoisesti!), koska sekä hyrrävoimat että kiihdytetettävät massat lisääntyvät. Erityisesti tuo pyörivien osien massa lisääntyy, joten vaikutus kiihtyvyyteen on suurempi kuin pelkkä lisääntynyt massa antaisi olettaa.
19.9.2007 19:57
Sarvi-Perkele kirjoitti:Onhan tuota rakennetta vuosikymmenten saatossa kokeillut yksi jos toinenkin taho, mutta eipä sitä kukaan laajemmin ole käyttöön ottanut. Syynä lienee mm. se, että tuossa konstruktiossa vanteen täytyy olla äärimmäisen suora, jotta jarrupinta pysyy suorana.
Toinen, kenties olennaisesti tärkeämpi tekijä, vanteen ulkokehälle ei ole mitenkään järkevää panna aikamoista määrää terästä (suuri kehäpituus, lisää painoa melkoisesti!), koska sekä hyrrävoimat että kiihdytetettävät massat lisääntyvät. Erityisesti tuo pyörivien osien massa lisääntyy, joten vaikutus kiihtyvyyteen on suurempi kuin pelkkä lisääntynyt massa antaisi olettaa.
29.10.2007 20:21
7.11.2007 20:08
7.11.2007 23:27
8.11.2007 16:43
Kaarlo kirjoitti:Muuten ihan jees, mutta päätymutterissa oleva stefa ei todennäköisesti öljyä pitäisi. Eli O-rengas/hydraulisylinteritiiviste ja sylinterinvarrenpyyhin tilalle. Mutta muuten tosiaan aika hyvä, pitää varmaan sitten joutessa tehdä tuollaiset iskarit.