27.2.2007 10:15
27.2.2007 11:17
Sarvi-Perkele kirjoitti:Enpä asiaa sen kummemmin tutkinut, mutta pari asiaa sekunnin vilkaisulla hyppäsi silmille.
Pakoaukon yläreunaan ehdottomasti pyöristystä hiukan. Parantaa männänrenkaan hyvinvointia, ja helpottaa putken suunnittelua, kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään äärimmäinen dragtykki.
Muidenkin aukkojen reunat kannattaa olla pyörtävämpiä, vaikka tuo lienee vain piirustustekninen juttu.
Huuhtelujen ajoitukset näyttää äkkiseltään pitkän sorttisilta. Onko ulospuhallusala riittävä tässä konfiguraatiossa? Paljonko nuo tekee asteina?
27.2.2007 12:18
27.2.2007 13:39
27.2.2007 13:52
iikka88 kirjoitti:Juu ite tossa eilisissä mesekeskusteluissa suosittelinkin soukalle ottamaan millin pois korkeutta noista huuhteluista, tiiä sitte.
Toinen mikä itseäni mietitytti on tuo imu, miksi tehdä leveä ja matala-ajotuksinen, kun pytystä kerran on tulossa casereed jos oikein ymmärsin. Ite suosisin mieluummin pitkään auki olevaa aukkoa, tosin ei tietenkään pinta-alaltaa suurempaa kun läppäventtiilin suurin virtausala.
27.2.2007 13:59
27.2.2007 14:57
27.2.2007 15:26
28.2.2007 23:46
-Zone- kirjoitti: Lisäksi jokaisen huuhteluakon supistuksen pyrkisin tekemään niin, että supistuksen leikkauspiste on tässä samassa pisteessä.
-Zone- kirjoitti:...kuin 3D ohjelmien virtaussimulaatioihin tai virtauspenkin tuottamiin faktoihin.
4.3.2007 0:18
4.3.2007 12:37
4.3.2007 13:26
Sarvi-Perkele kirjoitti:-Zone- kirjoitti: Lisäksi jokaisen huuhteluakon supistuksen pyrkisin tekemään niin, että supistuksen leikkauspiste on tässä samassa pisteessä.
Tämä ajatus ei minun nähdäkseni oikeastaan perustu mihinkään. Sen sijaan se, mikä on olennaista, on se, kuinka hyvin männän pää ja koko sylinteri saadaan "pyyhittyä" jo palaneesta seoksesta. Tämän lisäksi supistuksen määrän kannalta olennaisempaa on tuon mielivaltainen samaan pisteeseen suuntaamisen kannalta virtauksen kannalta optimaalinen supistuma. *Kuten ehkä virtausoppiin perehtyneet tietävät, virtaus on erilaista riippuen tapahtuuko se supistuvassa, tasapaksuisessa, vai laajenevassa kanavassa.*
Sarvi-Perkele kirjoitti:-Zone- kirjoitti:...kuin 3D ohjelmien virtaussimulaatioihin tai virtauspenkin tuottamiin faktoihin.
Ja kannattaa muistaa, etteivät 3D simulaatiotkaan edusta mitään lopullista totuutta..
5.3.2007 14:42
Zgiba kirjoitti:Aika Bolt-On:ilta vaikuttaa. Muokkaat pytyn kanavat niiltä osin kuin kykenet ja olet jo suunnitellut, mitään ihmeitä ei normipytystä voi odottaa. Kanavat ovat todella ahtaat ja sylinteriaukkoihin kajoaminen on hankalaa ilman kunnon vehkeitä.
Jo parempi lähtökohta on vaikkapa ne ruottinpoikien 60cc-pytyt. Tosin niissä taisi huuhtikset olla jopa pienemmät kuin vakiossa! Enää ei taida mistään olla saatavissakaan niitä 65cc-pyttyjä. Mutta oli miten oli, suurenna lähdöistä niin paljon kuin mahdollista (myös lohkoista), niin saat ainakin voimakkaasti kapenevat kanavat ja siis tarkan suuntauksen.
Zgiba kirjoitti:Ja putken valinnasta en muuta sano kuin että tee itse. Näissä Bolt-On-vireissä kun ei varmuudella saa mitään saumatonta yhteispeliä pytyn ja teharin kanssa. Korkeintaan surkean kompromissin...
Zgiba kirjoitti:Ja mitä m-renkaiden lepatukseen tulee, kannattaa asia todellakin huomioida. Lepattaessa viimeisimmätkin puristukset karkaavat ja samalla palokaasut pääsevät lämmittämään männänkylkiä lopputulemana kiinnileikkaus.
5.3.2007 17:00
6.3.2007 13:41
Betaversio kirjoitti:Kun tähän ei kovinkaan hyvää putkea ole tulossa niin itse laittaisin korjatun puristussuhteen sinne 7,0-7,5 paikkeille. Sinun pitäisi päästä sorville niin saisit mahdollisesti jopa pientä squishia aikaseksi. Tosin, näin matalilla kierroksilla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä.