Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.
Alueen säännöt
Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.
18.11.2007 15:56
Järki käteen tässä hommassa. Jos oikeesti lähdetään ajamaan jäällä suhteellisen kovaa, niin se ei ilman nastoja onnistu mitenkään. Tämä johtuu ihan siitä yksinkertaisesta seikasta, että jossain vaiheessa ilmanvastus on suurempi kuin renkaan pito, ja näin ollen nopeus ei lisi, vaan mopo vaan sutii.
Muistelisin että liukkaina päivinä ei tarvi esim pv:llä ajaa edes satasta että tämä ilmiö on todellisuutta.
Tietysti jos se sulla on se "täysiä vetäminen" luokkaa 70 kmh niin siinä ei tosiaan ole mitään ongelmaa.
julpero kirjoitti:No kyllä sitä ennenki on jäisillä teillä virimpopoilla veetty täysiä . Että kyllä ite ainakin tuolla mankilla saattaisin kokkeilla ne huiput jos tulee vaan pitkät välit vaihettua ja sigmä laitettua , nii näkee ainakin suunnilleen sen nopeuden , joskus sitten tarkemmin mittaa ..
18.11.2007 16:02
Tästä "sääntökinastelusta", ei kai se niin tarkkaa ole mitä ne säännöt on, eikä noita luokkiakaan tarvita kovin montaa. Jos jollakin on tehokas mopo, se luultavasti kulkee suhteellisen hyvin oli siinä katteet tai ei. Eli, jos koneessa on tehoa, se pärjää kyllä noissa määritellyissä "katteettomissa" luokissa, ja jos haluaa niin voihan sillä vetää kuriositeettina ne huiput muovien kanssa.
Kuten joskus aikaisemmin sanoin, on mulla muutamia kokeilemisen arvoisia ideoita aerodynamiikan puolelta, joten varmaan keväällä rakentelen huvikseni yhden muovitetun mopon, mutta voihan samalla rakkineella ajaa ihan yhtä hyvin noissa "virallisissa luokissa", jos muoviluokkaa ei ole.
Onhan se toki kiinnostavaa tietää mitä joku härveli kulkee paljaana, ja mitä muovien kanssa, ja siitä voi päätellä oliko muoveista hyötyä vai ei.
19.11.2007 9:23
Sarvi-Perkele kirjoitti:Onhan se toki kiinnostavaa tietää mitä joku härveli kulkee paljaana, ja mitä muovien kanssa, ja siitä voi päätellä oliko muoveista hyötyä vai ei.
sarven kanssa pitkälti samoilla linjoilla. toistan itseäni sanomalla että enemmän minua kiinnostaa millä speksillä mikäkin nopeus on saatu, kuin kuka vetää eniten.
19.11.2007 22:30
Pistäkääs paremmat vielä semmoinen topic, jossa PELKÄSTÄÄN tulokset, jokaiselle osallistujalle erillinen "viesti", johon uudet tiedot muokkaamalla.
Ja vielä tuosta AM6:sesta... Kuristus vaan pois putkesta, niin (7-9hp?)jäi 75Tiikerikin taakse. Pääasiassa tosin 5. ja 6. vaihteen takia.
Ja tällä hetkellä hallitseva (mitattu)tulos(GTx):
Kokoonpano: Tiger Aqua, vakiopytty, hiukan viilaa, 21mm kaasutin, 14/33 välitykset,
81km/h ja 0-100m= 8,5s(53km/h)
Viimeksi muokannut eki1 päivämäärä 19.11.2007 23:47, muokattu yhteensä 1 kerran
19.11.2007 22:38
Kyllä tuon setin pitäisi kiidättää tikru vielä vähän nopeampaakin... Samoin se hopperi. Jäin miettimään että noissa tapauksissa on varmaankin jotain joka on kuristanut. Kuten putki?
19.11.2007 22:42
Betaversio kirjoitti:Kyllä tuon setin pitäisi kiidättää tikru vielä vähän nopeampaakin... Samoin se hopperi. Jäin miettimään että noissa tapauksissa on varmaankin jotain joka on kuristanut. Kuten putki?
Todellakin jokin kusee jos Am6 menee (kurittomana) 70cc tikrun ohi, Oman riejun edelle kun ampui kaverin tehoputkellinen tiikerikin kiihdytyksessä.
Tehdas lupaa ainakin Am6:lle 8hp ns. "kurittomana" itse uskoisin 6hp olevan lähempänä todellista lukemaa.
19.11.2007 22:43
Välitykset kyllä kuulostaa aika pitkiltä, ei taida mikään kierrokone olla? Toi ässä meni 11/42 väleillä 50cc ja kaverit niin 83kmh sigmaan, tuskin älyttömästi heittää. Vaan mitkäs on tigerin morinin vaihteisto välitykset?
19.11.2007 22:45
Jep ja kun ekin putkia katteli niin pitkiltä näytti. Kyllä tikrun vakiopytty viilaamattomanakin kiekuu yli 10k. Pitkälti. Joskus vielä viilaan tikrun pytystä kireemmän...
Vai onkohan se liian helppoa?
19.11.2007 23:28
Honot kulut
Syytä en ymmärrä, mutta ette todellakaan ole ainoita, jotka ihmettelette ton Tiikerin huonoja kulkuja... Jotakin kummallista siinä tosiaan on. Ajattelin vaihtoehdoiksi huonoja laakereita tms. Se selviää, jahka sen saan purettua, tarkistettua, vaihdettua ja rasvattua.
Putkista
On näissä nykyputkissa todellakin parantamisen varaa...Jos onnistuisi tuo pakoputken pullistus, niin saisi yhden ongelman korjattua.
mor75-am6
Olihan mulla pieniä osin laiskuudesta johtuvia tehonsyöjiä, kuten vuotava alkukäyrä, portaita huuhtelussa, 5mm liian pieni imukaua sun muuta räpälettä
Muutokset ja tavoitteet
Mutta on kuitenkin joku lähtökohta, josta lähteä väsäämään. Sitten 24mm kaasari (voi olla liika iso, mutta parempilaatuinen kuitenkin.) Sitten nuo laakerit, tiivisteet ja muut kokkareet... Tiukka tavoite voisi olla 100 tasasella tossa keväällä.
Välityksistä
Ainiin. Noi mun välitykset on ehkä hiukka pitkät, mutta hirvittää huudattaa tota konetta vaikka sen 10k... (turhaa pelkoa?) Ja hyvin jaksaa noillaki vetää. Mutta täytyy kyllä todeta, että ihmetyttää tosiaan noi "iikka88":n lukemat. Muistan kyllä vielä sitä aikaa, kun tiikerissä oli vielä vakiovälitykset... Keuli kaasusta, muttei kulkenut kuitenkaan juurikaan. Ehkä jotakin ~65 olivat huiput silloin. Ja sekin hirveällä vinkutuksella.
P.s.
Tiikerin ensiövälityssuhde on muuten 1:4,615
(sori otsikoinnit, mutta jotakin selvyyttä...)
19.11.2007 23:49
Niin ässässä siis on 5. vaihde, en nyt suoraan muista sen välitystä, oliskohan ollu 3.8. Tosin, en nyt oo sit taas ihan varma muuttuko se ton eri kytkinsetin kanssa. Ja niin, kiekkamittarin mukaan otti ajossa siihen vähän päälle 12k.
Specsit siis:
50cc power+ 41.5mm, viilattu.
Vanhanmallin kansi laskettuna+paljealue.
20mm laippamikuni.
Settiin suunniteltu putki, jälkeenpäin ajetellen kyllä liian piikikäs.
5. vaihde ja nuo 11/42 välit.
Sylkän kanavia en muista, kai ne jossain on ylhäällä. Ei nyt mikään paras tosta sylkästä tullu, huuhtelut ei oikeen ottanu onnistuakseen kunnolla. Voi olla että sillä ois silti sataseen päästy, tiedä häntä.
19.11.2007 23:57
Jaajuu... Tuli pieni ajatuskatko, meni sopuisasti Helkama Ässä, Tunturi Hopper ja Suzuki S sekaisin...
OT: Onko mitään mahdollisuutta, että pystyisi viilaukset tekemään pekästään tommoisilla neulaviiloilla? Siis käytännössä?
20.11.2007 0:17
Muistaakseni mulla on tuolla hyllyssä yks iskemätön helkaman 70cc (vai oliko 75) läppäautisa, passeli ainakin raisuun ja ässään. Siinähän sitä olisi hyvä lähtökohta projektiin. Ei tosin minulle, mutta jos jotakuta kiinnostaa niin yv:llä tavoittaa!
Solifer-suzukissa pysytään "henkeen ja vereen". Voisihan sitä jotain pientä alkaa kehittelemään. Jokaista malliakin löytyy, niin voisi niitä sitten vertailla keskenään samalla kokoonpanolla. Putki tietysti pitäisi sommitella runkoihin erikseen. Siinä saattaa joku kaakin murunen huveta.. tai tulla lisää.
Talven aikana jos tuskailisi, ja keväällä koittais jotain tulosta. Toivottavasti pysyy innostus korkealla.
20.11.2007 18:11
jos sulla on tosiaan 75cc läppis autisa nii saat hyvät rahat siitä jos kunnossa , ja sillä pytyllä saiskin kohtuu helposti kulkemaan raisun , huuhteluaukot kyllä siinä rajottava asia ( päähuuhtelut vaan + boostportti)
20.11.2007 23:21
Tiger Aqua, vakiopytty, viilaa, 24mm kaasutin, 14/33 välitykset 12/33
0-50km/h= 11,7
0-100m= 11,5 (52km/h)
0-150m= 14,9s(56km/h)
Huiput: 65km/h
Mitä nyt alatehoisella (5000-8000) putkella, peilijäässä olevalla tiellä ja ylämäkeen nyt pysty ajamaan... 65 on kyllä tasaisella.
Alkaa vähän hiipiä mieleen ajatus jonkun "viritysmopon" ostosta... PuchTiger, S1 tai Supersport voisivat olla vaihtoehdot...(jos kellä olis, niin...)
21.11.2007 17:53
Ootkos korottanu sitä vakiopyttyä? Siinä jää aukot 2mm männän peittoon. Taitaa toi 24mm kaasarikin olla "hieman " liian iso.