Alueella pääsee keskustelemaan vain jos on hyväksyttynä pro-virittäjien käyttäjäryhmään.
Alueen säännöt
Täällä kuka tahansa voi lukea viestejä, mutta kirjoittaa voivat ainoastaan ne rekisteröityneet käyttäjät, jotka on otettu mukaan pro virittäjien käyttäjäryhmään. Käyttäjät tälle alueelle valitsee Tume34.
20.10.2012 17:04
Eli koen tällaisen viestiketjun tarpeelliseksi, nyt kun mototissa on ainakin kahteen härvilään tulossa hassukaasut.
Keskustelua siis asennuksesta, säätämisestä (static test yms.), kaasun saatavuudesta, täytöstä, maineesta ja kunniasta, sekä tietenkin käyttökokemuksista.
Suomessa pulloja täyttää ainakin Dyno Might (Espoo). Hevosvoima.com sekä PartBoys täyttää pulloja vaihtelevasti, tällä hetkellä (20.10.2012) kummallakaan ei ole typpioksiduulipulloa.
20.10.2012 17:07
Itselleni tuli äskettäin kuvanmukainen setti, Wizards of NOS:n valmistama. Setti ostettu Suomen maahantuojalta SeriousForcelta. Loistava asiakaspalvelu, suosittelen lämpimästi.
Solenoidit sallivat pulssiohjauksen, eli 30 hz PWM signaalia solenoidille niin saadaan syöttöä säädettyä ~20-80%.
Pulloa ajattelin täyttää aloitusviestissä mainitsemallani Dyno Mightilla, ellei kätevämpiä paikkoja tule vastaan. Kellään sisäpiirin tietoa täyttöpaikoista?
21.10.2012 11:11
Paljonko tuo systeemi tuli maksamaan? Laita yv:llä jos et kehtaa täällä sanoa.
Miten pitkään yhden pullon pitäisi riittää, ja paljonkohan maksaa täyttäminen?
21.10.2012 13:45
Saman hinnan saat maahantuojalta kysymällä, joten sama sanoa täällä. Itse ilokaasupaketti oli muistaakseni 740 euroa 20 oz = 560g pullolla, lisäksi ostin 30e täyttöadapterin ja kasan suuttimia.
Kuulemma vajaa puolitoistakiloinen pullo riittää päiväksi moottorikelkkaan hill climb-käytössä, joten tämänkokoisen luulisi riittävän aika pitkäksi aikaa. NOS suuttimen koko on kuitenkin vähän eri luokkaa.
21.10.2012 17:43
Paljoonko aiot saada tehot tämän avulla? Nythän olet jossain 20+ takarengastehojen tienoilla menossa?
21.10.2012 18:15
Aloitan +7,5 hp suuttimella, jos kone toimii moitteetta, saatan ehkä suurentaa 10 tai 12,5 hp suuttimeen. Saa nähdä mitä aika tuo tullessaan.
Tällä hetkellä paras dynotulos on tosiaan 20,85 hp.
21.10.2012 19:46
Yksi pauna (n.327 g) kestää moottoripyörässä jossa otetaan 50hp kaasuilla lisää nii 3 varttimaili vetoa.
EDIT: Siis yksi pauna on 16oz mikä on noin 450grammaa... Pauna maksaa 20-30€ amerikkatyyliseen pulloon täytettynä, kun tietää mistä ostaa
.
Viimeksi muokannut Nimetön päivämäärä 30.10.2012 13:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
27.10.2012 18:51
jkoljo kirjoitti:Pulloa ajattelin täyttää aloitusviestissä mainitsemallani Dyno Mightilla, ellei kätevämpiä paikkoja tule vastaan...
Taidan olla vähän väsynyt tai sitten mulla taitaa olla tiettyjä ennakko-odotuksia tai -luuloja ilokaasutouhuista. Nimittäin luin tuon kohdan viestissäsi väärin: "
...ellei kätevämpiä tapoja rikkoa konetta tule vastaan".
Onnea projektiin ja sorry OT.
28.10.2012 18:32
Itse en näe ilokaasuissa muita potentiaalisia isoja ongelmia kuin väärän seossuhteen käyttö, liian suuren määrän käyttö ja läppien jäätyminen -> hajoaminen.
31.10.2012 10:20
Eikai missään virityksessä ole sen kummempia ongelmia kuin se, että tekee jotain päin persettä, tai innostuu ahnehtimaan.
Ongelman perusluonteeseen kuuluu, ettei tiedä mikä on tarpeeksi, ennenkuin sitä on liikaa...
31.10.2012 10:43
Hyvin kiteytetty.
31.10.2012 23:13
Elikkä oma sarja on Nitrous Expressin Proton, yhden paunan pullolla. Vanhempaan Piranha sarjaan verrattuna tässä solenoidit on samassa kuorissa, ilmeisesti näin hintaakin saatu pudotettua. Amerikassa tämän OVH 400dollaria+alv,vero,toimitus, suomessa ~650€.
Lisätehoa olisi tarkotus ottaa 5-10hp. Tavotteena olisi saada kaasuilla yli 30hp takarenkaalta... Noh sen näkee ens vuonna miten miehen käy, stay tuned niinku sanotaan.
2.11.2012 13:31
Nyt on järjestelmä kasassa:
http://www.youtube.com/watch?v=JChKEXjZxD0Easyparts.nl:n tilausta odotellessa niin saa tuon tulille.
20.11.2012 12:34
Putki tuli. Laitoin koneen käyntiin, ja testasin ilokaasusysteemiä pullon ollessa kiinni. Polttoainepuoli ilmautui muutamassa sekunnissa, ja kone alkoi röpöttää, oletetusti. Tässä vaiheessa alkoivat ongelmat uuden polttoainepumpun kanssa, se nyt ei sisänsä liity kaasuihin, mutta liian suuren tuottopaineen vuoksi kaasutin alkoi tulvia. Suljin pumpun alipaineletkun väliaikaisesti, ja kokeilin kaasuja paikallaan. Käyntiääni muuttui huomattavasti terävämmäksi ja moottori otti kierroksia hyvin äkäisesti. Pitää keksiä tuohon jostain pienempi pumppu.
1.12.2012 14:48
http://www.youtube.com/watch?v=gqhe6r6ck_gPahoittelen videon laatua. Eli siinä nopea "proof of concept", tai mikälie, tuntuu tuo ilokaasujärjestelmä edes jotenkin pelittävän. Se toimii hieman liian rikkaalla staattisen testin perusteella, mutta pidän säädöt tuollaisina kunnes pääsen tielle testaamaan. Parempi kuitenkin pysytellä näin aluksi hieman liian rikkaan puolella..