8.11.2007 11:53
Nalle Puch kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:...en pitäs kyllä minkäänlaisena ongelmana sitä satasen ylitystä. 20 mm kaasari, hiukan tiukennettu kansi, kanavien avarrus (tuskin tarvii tässäkään edes huuhteluihin kajota), ja jos vielä oikein mitoittas putken ko. pytylle. Tuossa kevätpuolella voin vaikka ihan demonstraatioksi moisen paketin kasata, ja julistetaan nyt tässä julkisesti ja heti alkuunsa tavoitteeksi vaikka se 110 kmh, että hommassa säilyy edes jonkinmoinen mielenkiinto.
Hyvä, saadaan kunnon vertailupohjaa. Muutenkin olisi asiallista jos mahdollisimman moni voisi laittaa raporttia ajokkinsa suorituskyvystä (huippunopeus, kiihtyvyys ja parhaimmillaan jopa dynotulos) ja tietysti se, millä patenteilla ja vireillä homma on toteutettu. Ja siis asiallisesti mitattuna ja dokumentoituna kuten esim. Sarven 75cc Power+ -projekti. Yritän itsekin kantaa korteni kekoon jossain vaiheessa.
Itse aion "osallistua" ainakin seuraavassa "luokassa":
Vakiopytty-Classic 50cc
- alle 50cc
- ilmajäähy
- enintään 4 vaihdetta
- mopediksi rekisteröidyn moottorin lohkot
- saman mopediksi rekisteröidyn moottorin alkuperäinen sylinteri
Ja jos joku kysyy että mistä tuo "luokka" tulee, niin hatusta...
8.11.2007 13:21
8.11.2007 14:50
Nalle Puch kirjoitti:Tume, hyvä että teit tämän uuden topikin (itse myöhästyin vähän). Saisitko vielä siirrettyä tähän topikkiin tätä asiaa sivuavat toisaalla (tehoputki-topikissa) kirjoitetut viestit, ettei niitä tarvitsisi sitten enempää etsiskellä?
Nalle Puch kirjoitti:Edit:
Mun mielestä noista luokkia voisi olla Vakiopytty-Classic 50cc ja Classic 50cc lisäksi
Classic 80cc. Mun mielestä "alle 80cc" on selkeämpi / parempi kuin "yli 60cc". Muuten Suikkanen rakentaa 125cc ilmajäähyn Puchin lohkoihin...
Ja enduroista sen verran että mun puolesta niidenkin tuloksia saa vertailla tämän topikin puitteissa, vaikka itse harrastankin vain vanhoja ilmajäähyjä (tai no... Pucheja pelkästään). Mutta jos koneessa on nestejäähy tai enempi kuin 4 vaihdetta niin se ei sovi näihin Classic-sarjoihin, vaan sitten johonkin muuhun.
Nalle Puch kirjoitti:Ja Pro Modified - vai mikä se olis... pitäiskö jakaa myös luokkiin iskutilavuuksien mukaan? Tai no, toistaiseksi noita on tai on tulossa ilmeisesti vain Suikkasella ja Kaarlolla ja molemmat siinä 70cc paikkeilla... itse en puutu tohon pro-hommaan sen enempää, päättäkööt ne joita asia koskee.
Nalle Puch kirjoitti:Mitä jury on näistä mieltä?
Sarvi laittoi toiseen topikkiin hyviä ajatuksia ja kysymyksiä sääntörajoihin liittyen. Odotan ensin josko vaikka ne viestit saisi tähän topikkiin ja laitan sitten kommentteja niihin.
Ai niin, oliskohan kuvaavampi topikin nimi ...nopeus- ja kiihtyvyyskilpailu? tjsp
8.11.2007 16:16
8.11.2007 16:29
powermanian kirjoitti:50cc vakio läpättömällä voisi osallistua tuohon Vakiopytty-Classic 50cc juttuun.
Tuota kelpaako sigman lukema tuohon nopeus juttuun?
Gepsi kyllä löytyy, mutta sen verta alkeellinen ettei siihen jää mitään lukuja muistiin
8.11.2007 16:53
8.11.2007 16:57
Tume34 kirjoitti:Itse en mielelläni enskamopoja mukaan ottaisi, tai niille kokonaan oma topiki. Syystä että, on jo nähty vähän turhan usein mitä siitä seuraa kun mopoikäiset pääsevät taistelemaan niiden "hyvyydestä".
8.11.2007 17:08
Nalle Puch kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Itse en mielelläni enskamopoja mukaan ottaisi, tai niille kokonaan oma topiki. Syystä että, on jo nähty vähän turhan usein mitä siitä seuraa kun mopoikäiset pääsevät taistelemaan niiden "hyvyydestä".
No joo, onhan se noinkin. Ja noihin enturoihin saa jo kaupasta isolla rahalla sellaista palikkaa, ettei siinä jää paljoakaan tilaa omalle tekemiselle... viritystyö menee helposti pelkäksi mutterien kiristykseksi.... eipä mulla silti mitään noita enduroita vastaan ole, ne ei vaan satu mua kiinnostamaan...
Ja onkohan 400 m vähän ylipitkä matka, ehkä 150 m ja 200 m?
8.11.2007 23:30
8.11.2007 23:35
Nalle Puch kirjoitti:Jep jep ja voi voi. Pitääkö tää laittaa heti pro-puolelle?
8.11.2007 23:52
9.11.2007 0:01
Höylä kirjoitti:omapaino mullakin yli 115 kg nykyään, siinä antais turhan suuren edun
9.11.2007 0:18
9.11.2007 0:30
Höylä kirjoitti:tuota jäin miettimään, että miksei vois olla se matka 400 m aina paremminhan siinä tehokas mopo pääsee esiintymään edukseen, eikä tuos 200 m matkalla edes pääse vielä kunnolla vauhtiinkaan
9.11.2007 0:34
Nalle Puch kirjoitti:Olen tässä tarkoituksella laittanut sitaatteihin tiettyjä sanoja, kuten "luokka" ja "voitto", koska pääasian tässä pitäisi kai olla hauskanpito eikä byrokratia. Ja pitäiskö näille tehdä oma aihe tai mikä olisi järkevin tapa kerätä näihin liittyvät tulokset, keskustelut ja kuvat yhteen paikkaan?