28.1.2007 17:07
2.2.2007 16:23
2.2.2007 16:34
2.2.2007 16:44
2.2.2007 17:42
2.2.2007 18:48
2.2.2007 19:15
3.2.2007 11:24
Sarvi-Perkele kirjoitti:...Sanottakoon vihjeenä että pinta-alojen suhteita kannattaa ainakin miettiä / tutkia. Omia ajatuksia ja päätelmiäni en jaksa aiheesta sen laajemmin tässä selvittää, mutta kannattaa pohtia myös virtauksen ja akustiikan eroja / yhteyksiä...
18.3.2007 13:06
Kaarlo kirjoitti:Tulee usein suunniteltua vääränlainen tehoalue ja väärille kierroksille huipputehot. Se selviää sitten kokeilemalla parilla eri putkella, että millainen tehokäyrä miellyttää omaa takapuolta, ja milloin esim. kiihdytyskokeessa tulee paras aika.
Mutta useathan tekee näitä putkia muihinkin tarkoituksiin kuin siihen Yber-viritettyyn raaseriinsa, jotkut ajavat usein myös arkiajoa, jolloin tulee usein ilmi tuo turhan kapea tehoalue.
10.4.2007 17:12
10.4.2007 17:30
Juxes` kirjoitti:Minulla on ongelma am6 koneen vakiopytyn kanssa, olen muuten jo putken tekoa vaille, mutta kysyisin tosta pakokanavan pituudesta.
Eli, otanko pakokanavan pituuden mitan siitä mihin asti putki työntyy pytyn sisään? Ainakin minusta tuntuisi loogiselta mitata se siitä.
10.4.2007 18:13
Sora00 kirjoitti:Juxes` kirjoitti:Minulla on ongelma am6 koneen vakiopytyn kanssa, olen muuten jo putken tekoa vaille, mutta kysyisin tosta pakokanavan pituudesta.
Eli, otanko pakokanavan pituuden mitan siitä mihin asti putki työntyy pytyn sisään? Ainakin minusta tuntuisi loogiselta mitata se siitä.
Niin se täytyy mitata. Jos viitsisit valoittaa mullekkin sitä pituutta olisin kiitollinen =)
10.4.2007 18:27
Juxes` kirjoitti:
No tässä se tulee: 29-30mm
E: Putki olisi vain levyn leikkausta varten, ja tämä putkihan tehdään 1-1,5mm pellistä.
Itse sanoisin että 1,5mm olisi ihan hyvä kilinän estoon, mutta toissaalta se tulisi muutaman euron kalliimmaksi
11.4.2007 19:37
11.4.2007 21:09