Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 90cc MVT

22.1.2019 20:57

D50B0:n OEM Vesipumppu ja Derbin 06' vakiosyyläri pitivät lämpöä siinä 80-87°C tienoilla kaasutellessa, parhaillaan pitempää aikaa huippuja hakiessa tais käydä max 90,5°C noin 30°C ulkolämpötilassa. (90cc BRK, mitattu Stage6-mittarilla)
Kuva

Re: Derbi goes 90cc MVT (14.1 OSAT TILATTU!)

30.1.2019 1:44

Nyt ei oo hetkeen ollu aikaa taas mopoille kouluhommista ja muista johtuen, mutta päivitellääs tänne taas. Elikkä ei ole vielä espanjan pojat pakettia lähettäny(loppu kai varastosta?). Pitää varmaan kirjoitella jossakin välissä jos ei ala mitään kuulua.
Mutta mitä tuohon sähköseen vesipumppuun tulee, niin ei se ole prioriteettilistalla ekana, mutta ei myöskään täysin poissuljettu vaihtoehto. Se tulee toteutukseen tod.näk. sitten kun ei enää muuta värkertämistä löydy. Toinen jäähy olisi kyllä vielä hakusessa, että jos jollakin on hyväkuntoista, niin tulkaa ihmessä kaupittelemaan.
On tullut luettua myös vähän tiittasta ja jenningsiä siinä toivossa, että jos esim. noita hemholtz-resonaatioita laskeskella imukanaville sun muille. Sylinteriinkin saattaa tulla muutoksia, jos porttien aika-alat eivät vastaa toivomuksia.
Tehtävää on moottorin kasaamisen lisäksi ainaki pumppujen maalaus ja vanteiden kiillotus.
Ostoslistalla on ainkin gripit, pikakaasu, ja muuta pikkusälää.
Päivittelen tätä lisää, kun espanjasta kuuluu jotain, tai tapahtuu jotai mainitsemisen arvoista. ;)

Re: Derbi goes 90cc MVT

5.2.2019 13:50

Vihdoin Espanjastakin kuuluu. Osat on nyt postissa ja torstaina pitäis paketin tulla. Koeviikkokin on nyt ohi ja mopoille taas aikaa. Tällä viikolla alkaa tuon vm koneen availu ja putsaus. Osistakin tulee jonkinlaista unboxaus videoo.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 90cc MVT (7.2 OSAT SAAPUNEET!)

8.2.2019 9:38

Noniin eilen tuli osat postissa :) . Tuo MVT:n sylinteri on ulkomitoiltaan todella iso varsinkin noiden pinnapulttien kiertävien apupako-aukkojen kanssa. Netissä luki, että tässä olisi 7 huuhteluaukkoa, mutta tässä onkin vain 5. Liekö sitten se 100CC versio missä on 7. :s
Viimeistely ei ole kovin hyvä tässä sylinterisssä, mutta paineilmavingulla saa aikaan ihmeitä. Sylinterin aukoista sen verran, että huuhtelut ovat huomattavasti isommat ja korkeammat, kuin 88cc airsalissa, mutta pakoaukko on inasen matalampi, joten sitä voisi ainakin korottaa.
Läpistä sen verran, että tuon imukaula menee hyvin tuon 32mm keihinin kanssa. Imukaulan sisällä on pieni porras, mutta sen saa helposti pois.
Ps. jos joku haluaa tilata tuolta samalta nettisivulta, niin koodilla FLW-3-ICJKYXOTH1
saa 5% alennusta.
EDIT kuvia laitettu galleriaan, siellä on kuvia mm. kanavista ja vertailua vähän 88cc airsaliin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 90cc MVT

19.2.2019 2:35

Hetkinen, tuohan on EBS sylinteri ja sinulla on D50B0 kone, eli lohkon oma vesikanava jää kokonaan käyttämättä?

Re: Derbi goes 90cc MVT

19.2.2019 9:46

Tais olla myös vm. moottori työnalla. Ei kai noihin edes sovi sama sylinteri pulttijaon puolesta. D50B0 sylinteri nimittäin sopii minarelliin ebs:n ei.

Re: Derbi goes 90cc MVT

20.2.2019 11:22

Noniin edisysta on tapahtunut ja on hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät tietysti ensin

Tallilla on tullut taas käytyä ja vm kone on nyt purettu petareita lukuunottamatta. Vaihteistosta löyty vähän metallihippua (lähtenyt rattaista tehon takia :D ) ja vaihteiston laakeri menee uusiksi. Petarit ovat todella hyvässä kunnossa, ne eivät mene vaihtoon, pitää vain ottaa pois lohkojen viilamisen ajaksi.
Ebaysta tuli myös tilattua osaa; pinnapillit, cnc pikakaasu, uudet gripit, uusi kaasuvaijeri ilman jakajaa tuorevoitelulle, ja sirompi kytkinkahva ilman nappeja mm. vilkuille.
Sitten huonot uutiset. Sylinteriä tarkemmin tutkiessa huomasin syviä uria sylinterissä apupako-aukon ja a-huuhtelun välissä :itku: . Mitä luultavimmin tehtaalla kanavia siistiessä jollain vinku karannu kädestä. Kuvasta ei näe kunnolla, mutta syvin on arviolta puoli milliä syvä ja mennyt pinnoitteen läpi. Olen MVT:lle kirjoitellut asiasta, ja he sanoivat, että saan uuden sylinterin lähettämällä vanhan heidän tehtaalle Espanjaan.
Edelleenkin laittelen lisää kuvia galleriaan, sieltä voi käydä katselemassa lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 90cc MVT

20.2.2019 14:39

Kai tästä tulee sit ajopätkää, kun valmistuu?
Mitähän vaan noi laakerit tykkää irrotuksest, kun ei saa ulkokehään lyötyä? :nörtti:

Re: Derbi goes 90cc MVT

21.2.2019 9:18

Kyllähän tästä kaikkenlaista videoo tulee youtubeen, kuhan vaan jaksais kuvailla ja editoida. Mutta kyllä ainakin ajovideoo, viilailua, kasailua ja unboxaus videoo tulee jossain vaiheessa.
Ja mitä petareihin tulee, niin prässään ne pois pultilla mutterilla ja prikoilla. Eivät ne siitäkään tykkää, mutta parempi sekin on kuin hakkaaminen, vaikkakin joutuu sisäkehältä painamaan :|

Re: Derbi goes 90cc MVT

21.2.2019 11:28

Noniin ja nyt sitten loppuu hakkapaasaseppähommat ja takaisin fysiikantunnille.

Laakerit tipahtaa itsestään pois kun lohkoa lämmittää kuumailmapuhaltimella stefan puolelta. Samalla säästyy laakeripesät kulumiselta.
Tosin jos kampiakseli on ollut kovin tiukka niin laakerit ovat pilalla jo lohkojen avauksen jäljiltä.

Paikallisella laakerikauppiaalla 6204 C3 laakeri 8,88€/SKF ja 7,88€/Koyo kappaleelta. Mun mielestä halpaa kuin makkara, pelkät sylkän tiivisteet on kalliimmat jos joutuu turhaan paloitteleen.

Kurja homma tuo sylinteri, kuvista ei niin hirveän hyvin saa selvää vaurion laajuudesta. Aika herkästi olis pinnoite lähtenyt tuosta chippautumaan, hyvä että huomasit.

Re: Derbi goes 90cc MVT

2.4.2019 0:29

Pitkästä aikaa tännekki päivittelyä. Nyt kun aurinkokin paistaa ja tiet on sulia ja kuivia nii tekee tallissakin mieli värkkäillä.
Eli siis ebaysta on tullut pinnapillit, kytkinkahva ja runko, pikakaasu, kaaasuvaijeri ja gripit.
Ostoslistalla on vielä ainakin keraamiset c3 petarit, öljyt, jotain satunnaisia tiivisteitä ja muttereita, yläpään neulalaakeri ja jonkinlainen peili.
Runko vaihtuu täysin toiseen, josta rälläköidään kaikki ylimääräimen pois ja takahäkki tehdään kokonaan uusiksi. Väriksi rungolle EHKÄ keltainen.
Suunnitelmissa olisi kesällä osallistua PV-Foorumin Vauhtipäiville ja dynottaa derbi, samoin tutkata ja ajaa 1/8 maili. Jos vihdoin saisi yhdenkin mototin tehomopon dynoon :lol:
Loppun vähän videota 50cc pytyllä päristelystä. Ja galleriassa taas paljon liää kuvia ja tälläkertaa tuli myös parempi kuva sylinterin vauriosta, joka pitäisi lähettää kuhan saan vain taas MVT:hen yhteyden.

Re: Derbi goes 90cc MVT

2.4.2019 10:35

Mielenkiintost sit nähdä paljonko tollasest sit takarenkaalt lähtää.
Ajele sit poliisei silmäl pitäen, kun itelläki ehtis jo lähtee kortti ja kilvet kun sulil teil kiihdyttelin :)

Re: Derbi goes 90cc MVT

2.4.2019 14:52

Ylimääräisen rälläköinnilla tarkoitan myös runkonumeroa, eli kilpiä tähän ei tule enään ikinä ;)

Re: Derbi goes 90cc MVT

6.5.2019 10:51

Nyt on saatu vihdoin sovittua kaikki myyjän kanssa ja sylinteri on lähetetty takaisin espanjaan. Pitäisi tällä viikolla saapua sinne, ja myyjä lähettää uuden. Vastaus oli vähän epäselvä, kun kysyin että voisiko he lähettää koko sylinterisarjan pelkän sylinterin sijaan, koska sitte olisi ylimääräinen mäntä ja kansi. Toivottavasti saan sylinterin pian, niin pääsee viilailee ja kasaa koneen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 90cc MVT

20.5.2019 12:26

Lisää uutisia Espanjasta. Ovat saaneet paketin ja laittoivat tehtaalle viestiä. Tehtaan mukaan nuo naarmut EIVÄT vaikuta suorituskykyyn EIKÄ kestävyyteen. :lol:
Mutta kumminkin sanoivat että voivat lähettää tehtaalle jossa menee noin 15-20 päivää.
Jos sen nyt vauhtipäiville saisi ajoon olisi mukava, mutta on se s**atana kumma jos ei tuosta alkaisi pinnote lohkeilemaan :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.