Morjesta taas pitkästä aikaa!
Enpä ole koneen ääreen liki kuukauteen kerennyt istahtaa, siitä tallihommat ja muu arki on kyllä pitänyt huolen!
Mutta asiaan. Keewayssä oli tosiaan vielä jokunen vko sitten suunta täysin hukassa. Ideoita oli pää pullollaan, mutta niitten yhdistely yhteen mopoon ei oikein tuottanut hedelmää. Suunta alkoi aueta tuossa toissaviikolla, kun vastaan tuli erittäin halvat tyhjät Aeroxin koneenlohkot perävälitysten kera. Kävin ne lunastamassa itselleni, pilkoin Kiiwin jälleen osiin ja aloin sovittamaan Keewayn moottorin osia Aeroxin lohkoihin.
Keewayn moottorista kampura irti, laakerit vaihtoon, stefat vaihtoon ja mäntä vaihtoon. Sitten koko paketti Aeroxin lohkoihin kiinni. Homma sujui siististi ilman ylimääräisiä ongelmia. Kampiakseli laakereineen sopi lohkoihin "bolttiksena", ja onhan Keewayn ja Aeroxin petilaakerit muutenkin samanlaiset.
Hommaa helpotti huomattavasti alussa lajitellut mutterit ja pikkuosat. Skyr -rahkojen muovinen alusta ajoi asian hyvin.
Kampiakselin laakerit lähtivät irti lämmityksen, kahden 13mm lenkkiavaimen sekä vasaran avulla. Laakereita irrotellessa huomasimme limppujen erkaantuneen jonkin verran, joten ennen uusien laakereiden asennusta oikaisimme kampiakselin. Sekin homma hoitui kotikonstein. Oikaisupukin teimme alkuperäisestä takarenkaasta, jonka päälle heitin kilon painoisen kompressorin hihnapyörän. Oikaisu tapahtui aluksi kampiakselin lämmityksellä, sitten kevyellä vasaroinnilla, ja lopuksi hioin 600 paperilla CRC:n kera pienimmätkin kolot piiloon. Uudet laakerit kampuraan ja koko kone kasaan. Lohkot tiivistettiin Bilteman tiivistemassalla (silikoni), ja kiristettiin pulteilla, jokaista vuorotellen kiinnipäin kiertämällä.
DIY -tiivisteen hylkäsin hyllyyn, sillä löysin 0,4mm vahvuisen tiivistepaterirullan. Uusi sylinterin alatiiviste, pinnapultit Keewayn lohkoista, uusi C4 -mäntä, Keewayn vakiosylinteri, kuparinen kannentiiviste sekä laskettu Keewayn vakiokansi kiillotetulla palotilalla. Lopuksi loput osat Keewayn lohkoista kiinni Aeroxin lohkoihin, ja pian kone olikin jo kasassa.
Lisäksi ostin kaverilta Aeroxin takajarrusatulan, kytkimen ilman jousia sekä kytkinkellon. Tekniikasta puuttuu enää voimansiirtolevyt takaa, vp- ja kytkinjouset, hihna ja variaattorinkoppa.
Tulevaa setuppia:
- Stage6 Proreplica
EI- 15% jäykemmät kytkinjouset
EI- 15% jäykempi vastapainejousi
EI- 4-5g rullat
LÖYTYYUlkonäköä:
- Yamaha BW´S tankoadapteri
EI- Timeless Alu -tanko
EI- Pikakaasu
LÖYTYY- Underi
LÖYTYY- Lexus -takavalo
LÖYTYY- Carbon -penkinpäällinen
LÖYTYY- Tankopeilit
EI- Karkuremmi/tappokatkaisin
EIAlusta:
- Levyjarrut eteen ja taakse
LÖYTYY- Aeroxin 13" vanteet (taakse ehkä Kiesler 13x5"?)
EI- Etupumput "väärinpäin" ja keulan madallus pohjaan saakka
LÖYTYY- Keewayn puna/kromi takaiskari
LÖYTYYMyös lisärahoitusta on tullut projektiin, sillä möin Airsalin 70cc sylinterisarjan pois, ja myös pikkuveli laittoi Speedynsä maailmalle. Tulipahan lisää tilaa työskennellä!
Muttamutta, palataan viimestään ensikuussa uusien osien merkeissä!
Kommentointi sallittu, ideoita otetaan vastaan!
- Niko