Kiitos!
Tänään alotin jo aamusta hommat kun oli into päästä sovittamaan vanteita.
Keulaa madalsin väliaikaisesti nostamalla pumput t-palan yli. Tulee olemaan tuota matalempi.
Tilaakin jäi tarpeeksi etuvanteelle. Pari milliä per puoli pumpusta vanteeseen.
Etukeskiö on tuommonen spesiaali, alumiinista hitsattu ja sorvailtu. Tehnyt yksi alan konkari. Holkit pitää vielä teettää akselille ja jarrusatulalle.
Takavannettakin pääsin sovittamaan.
Tilaa joutui tekemään yllättävän vähän. Laikkasin änkän kiinnikkeestä viistosti palan ja vanne meni jo heittämällä kiinni!
Teen vielä vähän varmuuden vuoksi enemmän tilaa, mutta seuraavat hommat kutsuivat jo. Änkkä vaihtuu reilusti kevyempään joten se ei kaikkia kiinnikkeitä tarvitse. Tästä kuva vielä asennetusta vanteesta ja tuon näköinen siitä tulee siis.
Moottori sitten siirtoineen ei mahtunut enää rungon väliin. Ratkaisu on joko perän korotus tai 30cm jatkot.
Mutta tarpeeksi kauan kun kääntelin ja vääntelin niin sain sopimaan ilman koroperää tai japani tyylin jatkoja.. Tässähän vielä on rungossa alimpana kohtana keskiseisomatuen runko joka suojaa konetta iskuilta jos sattuu joskus hidastetöyssy tai kaivonkansi tulemaan eteen...
Seuraavaksi valmistellaan koneen, penkin ja iskarin kiinnikkeet hitsarille.