Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Weld on Lowerparts Kymco by n3d

10.4.2017 1:03

Tästä tehdään no f*cks given tyyppinen kulkupeli johon laitetaan muista projekteista hylättyjä ideoita jotka jääneet toteuttamatta kliinin yleis-ilmeen säilyttämiseksi.

Työkseni lakaisen metallipajan lattioita, joten alkuun tehdään kaikki hitsaukset itse. Projekti kestää toivottavasti alle kk että pääsee keväällä ajelemaan, tästä siis tulee käyttis kesäksi. Ja myyntiin menee heti jos vaikka joku propellihattunen herrasmies tykkää samanlaisesta tyylisuunnasta kuin minä. 8)

Otsikon menopeli on siis Kymco Agility 50.

Projektia olen jo jonkun aikaa kerennyt tekemään Stanced 125 kymcon ohella. Penkkirungon madalsin töissä:

Kuva

Kuva

Oranssi kate kertoo penkin entisen korkeuden. Joten sitäkin jouduttiin leikkaamaan. Peltisakset oli parhaat jotka kädestä löytyi siihen hätään.

Kuva

Runkoakin pääsin jatkamaan. Moottorinkannakkeeseen tein tilaa ylimääräiselle sentille joka tulee lattarautajatkon paksuudesta.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tuolta näyttää valmiit jatkot Kymco agilityyn. Tuo vaan hitsattiin vielä kiinteäksi. Hitsauksen teettäminen olisi maksanut noin 30e joten ei ole kallista tehdä skootteriin jatkopaloja.

Ja tältä näyttää jatkettu Kymco. Jatkojen pituudeksi tuli 18cm pienen mittavirheen ansiosta, 20cm jatkoja tavoiteltiin.

Kuva

Penkkimadalluksen takia myös iskarin yläpään kiinnike lähti mäkeen, joten aloin työstää uutta kiinnikettä samaisesta lattaraudasta.

Kuva

Penkin runko vaihtui vielä paksumpaan ja hitsaan sen tällä viikolla valmiiksi. Keulapumput madallan vielä asiallisesti kun löydän kuusiokoloavaimeni. 8)

Suunnitelmia ja ideoita on ja tulee lisää, osia tulee tällä viikolla ja tehtävälistaa riittää. ;)
Viimeksi muokannut n3d päivämäärä 25.6.2017 15:01, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

13.4.2017 23:57

Kinuskimönkijän tankki tuli projektiin.

Kuva

Pieneltä näyttää mutta vakiotankissa oli liikaa ylimääräisiä muotoja joten tuo on parempi vaihtoehto. Varatankillinen bensahanakin tuli mukana.

Vaijeritarpeet tuli toisesta osoitteesta.

Kuva

Iskarikiinnikkeen tein kokonaan uuden joten ei tälle viikolle kerennyt hitsata.

Etuvaloon suunnittelin kahta erikokoista projektoria pelkästään vasemmalle puolelle.

Kuva

Toinen puoli olis tarkotus teipata kokonaan piiloon, mutta sillon tulee ongelmaksi että kaikista kulmista valoa ei näe. Ratkaisuksi tulee päiväajovalot pimeälle puolelle.

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

14.4.2017 9:13

On kyllä mielenkiintoinen projekti ja kunnon tekemistä! Nää sun jutut on oikeastaan ainoita mitä tulee mopopuolella enää seurattua.

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

18.4.2017 22:28

Kiitokset. 8)

Koitetaan pitää mielenkiintoisena. :P

Tänään sain viimein töissä hitsattua rungon valmiiksi!

Kuva

Iskarin kiinnike oli paras tehdä neliskanttisesta putkesta. Hyvin yksinkertainen mutta erittäin toimiva ratkaisu. :eek:

Seuraavaksi pääsi sitten alustaa säätämään. Keulan sain madallettua ja koneen siihen asentoon että miellyttää omaa silmää ja ei ole ihan maassa kiinni.

Kokeilin katteita vielä kiinni.

Kuva

Pitkähän se on, mutta tätä mä kai hainkin. :lol:

Sitten taas katteet pois, hionta rungolle ja maaliin. Mattamusta spray oli paras mitä löyty kädestä siihen hätään.

Katteissa ja vanteissa sitten ilotellaan väreillä kun runko on neutraali.

Tarakan kiinnikkeetkin päätin säilyttää hioessa runkoa koska teen johtajatason nopeudella päätöksiä. Ja laadulla.

Kuva

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

20.4.2017 21:30

Eilen asentelin runkoon kaikki tarpeelliset osat ja polkasin skootterin käymään. Tänään oli tarkoitus koeajaa skopo joten kypärä päähän ja menoksi. Hyvin toimi! 8)

Kuva

Hauskaa oli päästellä kaksipyöräisellä menemään sitten viime syksyn. Ajoasennosta en saanut kuvaa tälle päivälle.

Vielä on paljon tehtävää ennen kilpiin laittamista. ;)

Kuva

Kuva

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

25.4.2017 20:22

Askartelin taakse ilmanputsaria ja konetta suojaamaan derbin tnt tuning takalipan. 8)

Kuva

Oranssi kate paistoi liikaa silmiin niin leikkasin mustasta samanlaisen.

Sitten kunnon putsaukset ja kuvauspaikalle! 8)

Kuva

Kuva

Laitoin jo kokeilumielessä myyntiin kun ajokuntonen kerran on. Haluais kuitenkin satsata enemmän 125:seen kuin tähän väliprojektiin. :roll:

Maalaushommat ainakin vielä teen tähän. ;)

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

2.5.2017 22:05

Mustia osia maalailtu. 8)

Kuva

Kuva

Mustat osat on vaan tuomassa kontrastia katteiden tulevalle värille. Katteisiin tulee neon maalia metallinhohtolakattuna, lakkaa on jäänyt yli joten siksi metallinhohto. Harmaata maaliakin olisi, mutta harmaa/musta ei nappaa joten ylläri neonväri tulee. Vanteet meni mustaksi koska en halua korostaa kapeita kolmipuolavanteita.

Vilkut oli pakkohankinta kun en rakenna kolmessa tunnissa rumille vakiovilkuille telinettä kun kolmella kympillä saa näin komeet vilkut. :D

Kuva

Siinä lukee että biltema.

Kilpiteline tulee renkaan päälle mallia doo it yourself, siihen kilpivalo. Crossitanko oli 125:sta varten mutta asennankin sen tähän. Kirkas takalamppukin on hommattuna. Vaijerinipat on haettuna, pitää vaan näprätä ne paikoilleen.

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

3.5.2017 21:32

Nättiä jälkeä, niinkun sulla aina. :P

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

4.5.2017 22:53

Kiitos kiitos, riittää kun aina yrittää parhaansa. 8)

Katteet urakoin hioa.

Kuva

Kuvassa näkyvän etukatteen hiomiseen meni yli 2 tuntia. Ja työaika oli tehokasta, voin sanoo että tuntu käsissä. Mutta kun ei töissä sentään olla niin pakkohan se oli nopeesti tehdä hyvää jälkeä. :D

4 muuta katetta meni paljon nopeammin kun olivat tasaisemman muotoisia. Papereita käytin aluksi 180:lla maalit pois, 320 naarmut pois, 600 pinta sileeksi.

Sitten pääsin asentelemaan crossitankoa.

Kuva

Ohjauspylväästä piti laikata millin halkaisijasta pois että sai ton adapterin uppoomaan. Ja 5cm päältä pois pituudesta että ei tule ihan apehangeria.

Silti turhan korkealla minun silmiin, mutta ei tuota enää modailla, kiitos.

Kuva

Kahvojen ja nappirunkojen kohdistimille piti porata 4 reikää tankoon. Eihän ne heti koskaan osu oikeelle kohdalle niin pääsi niitä sitten modaamaan. :P

Mutta sittenpä koittikin viimeisen päälle hiottujen katteiden maalaus! 8)

Väri lime vihree jota aina halunnut kokeilla.

Kuva

Tuossa ennen lakkaa.

Kuva

Ja tässä lakattuna! 8)

Kuva

Metallihilelakkaa kaks purkkia osien päälle. ;)

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

7.5.2017 21:28

Takajarruvaijerin sain jatkettua. Löysin netistä tollasen kahdella ruuvilla olevan nipan. Kun jarruvaijereita ei ole muissa skoottereissa noin pitkiä niin joutui tilaamaan 2,5mm vaijeria 3 metriä kuorineen ja liittämään ton kierretangonpätkän nippaviritelmällä siihen vaijeriin ja hyvä tuli. ;)

Kuva

Yläpään nippa oli perus. Ja kaasuvaijerin teko oli helpompi.

Etuvilkkujen telinettä liikaa mietittyäni päädyin tällaseen ratkasuun:

Kuva

Vilkut palaa kaikki yhtä aikaa kuten kuvasta näkyy, mutta huomenna korjaan senkin vian.

Mustat vanteet, kopan ja lämpösuojan asensin jo. Taakse virittelin sirompaa takavalo ja vilkkutelinettä. Ostin dz hardware kilpitelineen ja siihen biltema valot kiinni.

Kuva

Kilvellekin on läpyskä siinä ja siihen se alkuun tuleekin.

Katteiden kuivumista odotellessa... 8)

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

12.5.2017 13:50

Katteet asennettu! 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kilpi on asennettu myös. Ajelin jo 4km testilenkin. Tosi hienolta tuntuu ajaa tällasella. Töyssyissä tietää että mennään madalletulla ja katukiveysten päälle ei passaa pomppia. :lol:

Ajoasentokin on hauska, istutaan matalalla ja kädet suorina eessä. Pysähdyksissä yltää jalat maahan todella hyvin. Kääntösäde on vielä iso jatkojen takia, mutta ei noi jatkot mitenkää ajoa huononna. ;)

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

8.6.2017 17:16

Nyt on tullut paljon vaan ajettua tällä ja nautittua kesästä. 8)

Aika oli kuitenkin jälleen madaltaa ajokkia joten tilasin 8cm lyhemmän takaiskarin.

Yllä uusi 250mm iskari ja alla paikalla ollut 330mm vakioiskari.

Kuva

Ja asensin samantien. Eron huomaa. :lol:

Ennen:

Kuva

Jälkeen:

Kuva

Pitää ottaa paremmat kuvat vielä, nuo otin vain nopeasti verratakseni muutosta.

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

9.6.2017 13:47

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d

17.6.2017 23:49

Koko viikko oli arpomista että laitanko hakemuksen Kalis Car Show tapahtumaan. Kolme päivää sitten laitoin ja vastaus oli että tervetuloa. Vihreä maali ei ollut ihan täydellinen joten päätin että maalaan. Kahen päivän kuivumisajalle passeli oli rubbercomp maali joten kokeilin tällasta ihme kumimaalia. Maalit on muutenkin kemiaa joten ei niistä tiedä miten ne tarttuu. Musta on helppo väri maalata joten mustalla mentiin. Pakko oli keksiä jotain show meininkiä joten asensin kaatumatapit ja spoilerin.

Spoileri meinasi pilata koko shown tavallaan koska harkitsin vakavasti että lähenkö tuollasen härpättimen kanssa näyttelyyn vai asennanko tylsän vakiotarakan, joka ei olisi ollut näkemisen arvoinen. Ja kokomusta mopohan on myös tylsän näköinen mutta oiva kunnon tarroitukselle. Kävin tarra"kokoelmaa" läpi ja huomasin että kaikista DZ hardware tuotteista oli tullut mukana kyseisen merkin tarra ja niitä oli kuusi, joten päätin laittaa ne etukatteeseen päällekkäin. Tarpeeksi erilainen ratkaisu. Katteetkin piti ottaa kevariprojektista että kehtasi niiden kanssa mennä.

Show meni hyvin. Spoileri oli se huomion herättävä yksityiskohta ja vei huomion kaksipyöräisten rivissä. Harmittaa vaan että toiset oli vakavissaan rakentaneet hienot fighterit ja minä tulin vartissa rakennetun spoilerin kanssa pilaamaan heidän ilon.

Ensi kerralla pitää harkita että lähden isompaan tai kaksipyöräisten näyttelyyn koska tuolla oli vain 4 kaksipyöräistä vekotinta joten ei tuntunut kuuluvan joukkoon kypärän kanssa. Tässäpä kuitenkin kuva showsta ja show lookista:

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt pikku tauko ja sitten palataan kevariskopon pariin. 8)

Re: Weld on Lowerparts Kymco by n3d | Kalis Car Show 2017

22.6.2017 23:17

Eihän sitä taukoa malta pitää kun jouten olon aikana pää vaan täyttyy ideoista. :lol:

Halusin takakatteet takaisin kiinni näin alkuun ja helpoin tapa oli vaihtaa runko tavalliseen joka ylimääräisenä nurkassa pyöri. Päivän hommana aattelin rungonvaihdon tehdä, mutta kun runko on lain mukaan itse mopo, niin kaksi rekisteröintitoimenpidettä oli tehtävä.

Tästä lähettiin. Uusi runko paljaaksi kaikesta ja lowerpartista kaikki sähkösarjaa myöten uuteen runkoon.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tähän pääsin tänään. Käynnissä kävi jo mutta aika loppui kesken että olisin kymcolla päässyt kotiin. Silmä ei vielä tottunut penkin paikkaan joka on nyt vakio. Iskari on turhan isossa kulmassa vakio yläpään paikan takia ja lyhempää iskaria ei kannata edes kokeilla tuohon.

Modatulle rungolle on suuret suunnitelmat, niistä lisää myöhemmin.. ;)