Pari kuukautta oli niinsanotusti taukoa tältä projektilta kun ei vaan ollut inspiraatiota tehdä pyörää jolla ei vielä tänä kesänä pääse ajelemaan. Osia onneksi sentään tipahteli tasaista tahtia ja niitä sai hakea postista!
Pari viikkoa sitten kuitenkin palasi into entistä kovempana kevarin suhteen. Päässä kuitenkin suht samanlaiset ajatukset valmiista kappaleesta kuin ennen taukoa, pari isoa muutosta tulee kyllä lopputulokseen joita hionut jo mielessä ja piirrellyt vihkoon.
Aktiivisesti on tarkotus päivitellä tätä. Kuvien jakaminen vaan ei onnistunut ja en halunnut tehdä kuvatonta päivitystä ja edellisten kuvien menetys kaiveli hieman. Nyt kuitenkin palataan entistä vahvempana.
Kävin kyselemässä lämpösovitteen suorittamista parissa liikkeessä, toisessa eivät pikkuhommaa pieneltä asiakkaalta kiinnostuneet ottamaan. Toisessa taasen olisi mennyt 4 viikkoa kiireiden vuoksi, mutta vinkkasi että saahan tuon kotikonsteinkin tehtyä. Vanteenkeskiö hellalle tai nuotiolle. Sanoinpa että en minä sentään niin tyhmä ole kuin miltä näytän.
En kehdannut taloa polttaa joten valitsin nuotion.
Hiilloksella sai ihan hyvin lämpenemään ja patalapulla nopeasti kiveykselle ja boorit keskelle, pari napausta vasaralla se oli siinä.
Fits like a glove
Tosin laitoin mopon keskiöstä leikatun palan spaceriksi keskiön ja koneen väliin.
Enää hankasi vain, joten en uutta spaceria tehnyt vaan hakkasin ja viilasin lisää tilaa pyöränkaareen.
Sitten ei enää hangannut ja ainakin tuota keskiöö kun pyörittää niin ei vispaa edes yhtään! Vanne näyttää lopullisen suoruuden, mutta hyvä siitä tulee.
Konetta sitten sijoittelin runkoon nähden. Kone on niin lähellä runkoa vanteen leveyden vuoksi että ahdasta tulee ilman 20cm jatkoja.
Hahmottelin ja mietin paikkaa koneelle, paljon on valinnanvaraa x ja y akselilla ja z on yhtäsuuri kuin 3cm vasemmalle takaa katottuna. Tälleen vanne on tasan keskellä kuten kuuluukin ja painopiste liian vasemmalla kun putkikin vaihtuu kevyempään.
Todennäköisesti perästä tulee kuvan mukaisesti matala koska keulan maavaraa en ole saanut aisoihin, vaan korkeella mennään jos joustovaroja pari senttiä haluaa edes pitää ja rengaskin on leveä ja sen myötä korkea.
Taakse alan lähipäivinä askartelemaan puslille paikkaa, edellinen jatkoviritelmä laikataan pois moottorintuista ja tehdään uusi mopon puslilla oleva, niin ei täristä. Ylimääräinen viiskymppi agility saa luovuttaa osan rungostaan niin saadaan tähän kone kiinni!