Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Majen projektit | black & green gilera | rotta monkey

11.1.2016 23:15

Terve kaikille!

Pistetäänpä tulille uutta topicia.
Eli ajattelin kertoa tuosta kiinanmanki projektista ja mahdollisesti myös muista tulevista mopojen laitteluista.

Eli tosiaan nyt on työn alla tuommonen ruoskassa kunnossa oleva kiinanmanki, joka tuli minulle uutena mutta on päässyt aika huonoon kuntoon. :roll: Siitä olisi tarkoitus kehitellä jotain.
Suunnitelmat ovat vielä aika auki. Sen verran voin sanoa että väriyhdistelmä tulee olemaan metallinhohto purppuranpunainen ja valkoinen.
Toki ehdotuksia saa antaa jos ketään kiinnostaa
seurata tätä topicia. :D

Tuossa olisi lähtötilanne josta lähetään mankia kunnostamaan:
Kuva

Manki on jo osina tallin (tai oikeastaan navetan) lattialla.
Tämä proju on tarkoitus tehdä huolella ja ajan kanssa.

Edellinen topic viewtopic.php?f=72&t=87388 jossa kerron hieman myös tuosta mankista.
Viimeksi muokannut Maje päivämäärä 16.3.2017 23:09, muokattu yhteensä 6 kertaa

Re: gilerabomberin projut

12.1.2016 9:46

Huomenta kaikille tänne motottiin!

Olen jo maalaillut muutamat osat ja laitetaampa niistä jo kuvat. Osissa ei ole vielä lakkaa.
Nuissa näkyy paremmin tuo väriyhdistelmä:
Kuva
Kuva

Osat ovat paukulla maalattu (ei toki sillä halvimmalla vaihtoehdolla)

Re: gilerabomberin projut

12.1.2016 15:35

Noni, nyt on mielenkiintoinen topicki! Seurantaan siis tämä ja sellainen fiilis että tästä tulee hieno!!

Re: gilerabomberin projut

17.1.2016 17:55

Päätin tänä viikonloppuna nikkaroida mankiin palkkiswingin tuon vakioswingin tilalle. Vähän tuossa kyllä on vielä tekemistä. Ei ole vielä iskareiden kiinnikkeitä ja vielä pitää rälläkkää näyttää mutta omasta mielestä näyttää hyvältä.
Pituudeltaan tuo on noin +10(varmaan vähän pidempi)

Kuva

Kuva

Tuli tuossa vähän mietittyä että tekis mankista lowriderin. :lol:
Nyt kun on tuo pidempi swingi niin pitäs keulaa enää madaltaa.

Re: gilerabomberin projut

17.1.2016 23:35

Low riderit on aika nähty juttu....jos tekisitkin high riderin? :lol: Elikkä joku pitkä usdi vaikka ja pidemmät takapamput :lol:

Re: gilerabomberin projut

18.1.2016 22:27

Mun mielestä madalletut mankit on makeen näköisiä, tehköön minkälaisen haluaa vaikka olisikin ns. "massaa" niin hyvä tulee. 8)

Re: gilerabomberin projut

18.1.2016 22:58

Olisihan se high rider ihan hyvännäköinen, mutta omasta mielestä lowrider on vähän komiampi. Vaikkakin aika massaa. Tästä mankista tulee lowrider. Ei välttämättä ihan tappiin asti tontitettu mutta matala kuitenkin. ;)

Re: gilerabomberin projut

18.1.2016 23:01

Tappiin tai ei ollenkaan, se on mun mielipide. Matalaprofiilirenkaat ehdottomat.
Ja eiköhän ne normikorkuset mankit enemmän massaa oo kuin tontitetut. :lol: Eikä tonitettuja kunnolla tehtyjä paljoa oo...

Re: gilerabomberin projut

19.1.2016 21:27

Iltoja kaikille

Tanään tuli taas edistyttyä.
Hitsasin tuohon takahaarukkaan iskareiden kiinniikkeet ja madalsin keulaa. Keulan madalsin laittamalla holkit liukuputkien sisään. Otin kyllä kuvankin nuista liukuputkista ja niiden sisällöstä mutta puhelin ei tallentanut niitä. :nolo:
Keula madaltui 4,5 cm ja vielä olis mahollista madaltaa enemmän mutta liukuputkien joustovaraa ei olisi paljon.
(Eipä tällä kyllä mistään hyppyristä tarkotus ole hypätä)
Kuva
Kuva on liukuputkien alapäästä. Madallettu vs vakio.

Alkaa näyttämään tuo korkeus aika hyvältä. Maavara nyt
n.6 cm ja siihen tulee vielä renkaat.
Kuva

Kumeiksi tulee m-profiilit. Vanteiden levennystä suunnittelin kun näyttää tuo vakiovanne aika kapealta. Takavanteessa olis varaa levittää 4-5" leveyteen :lol:
Kuva Etuvannetta ei paljoa voi levittää kun ottaa vanne kiinni jarrusatulaan jos ei tee siirtopalaa.

Re: gilerabomberin projut

20.1.2016 13:47

OIsko alakauttanen putki? ei olis nii massaa ;)

Re: gilerabomberin projut

20.1.2016 21:52

Nii vois olla joku alakauttanen putki ihan hyvä idea.
Ite oon miettiny jottain tuon tyylistä putkee.
Kuva
Tiiä sitten että tuleeko itsetehty vai ihan kaupasta ostettu . :D
Pitää mittailla että miten paljon tuolla koneen alla on tilaa.

Re: gilerabomberin projut | low & slow monkey

24.1.2016 23:18

Tuli taas projektiin edistystä.
Tänään kasailin tuota vähän että näkee tuon maavaran paremmin ja veistelin vakiopenkkiä.
Penkin päällystän varmaan ite valkoisesta (teko)nahasta.
Valkoinen on kyllä äkkiä paskasena mutta on aika nätti. 8)
Kuva

Lyhensin myös jalkaa ja tuli kyllä aika miehekkään kokonen
Hitsasin vielä tuon tapin väärälle puolelle nii piti rälläköidä se ja hitsata uudelleen

Kuva

Jatkossa otan kuvat vähän paremmalla kameralla kun tähän mennessä olen ottanut kuvat puhelimella. On nuo kuvat vähän parempilaatuisia. Alempi kuva on kyllä vähän tärähtänyt. :paha:
Kuva
Kuva
Ei tuonne koneen alle kyllä hirveän paksua putkea voi laittaa.
Voi olla yläkauttanen parempi. Eipähän ota ainakaan maahan.

Re: gilerabomberin projut

24.1.2016 23:29

On kyllä makee! 8)
Tosta vaa yläkauttane ja tuplaänkät penkin alle :lol:

Re: gilerabomberin projut

25.1.2016 7:45

Vaikka ensiksi olin sitä vastaan että teet tästä lowriderin niin, onhan tästä aika saakelin komee tulossa! 8)

Re: gilerabomberin projut

25.1.2016 20:26

Ihan liian korkea, osta semmonen hondalook keula, saa paljon alemmasja paljon siistimpi. Sitte vielä lyhennät iskareita.