Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
Lähetä vastaus

Re: Derbistä kisapyörä

13.2.2016 17:13

Voisko olla se lätkä mihin numero tulee ku jotai semmost mun mielest tääl puhuttii jotai jostai punasest taustast numerolla :D en ihan varma kuitenkaan ole

Re: Derbistä kisapyörä

13.2.2016 17:30

Numeron pohja

Re: Derbistä kisapyörä

13.2.2016 21:59

Jep, kisanumeron pohja se on. Kahdella pultilla kiinni ja laitetaan kiinni kisan ajaksi. Syy toteutukseen on se, etten halunnut maalata punaisia läikkiä noihin poskikatteisiin. :roll:
Tuohon etukilpeen leikattiin vain punaisesta kontaktimuovista lätkä päälle kun en jaksanut sitäkään ruveta maalailemaan. :s Kontaktimuovi lätkät sivukatteisiin kävi myös mielessä, mutta se kun on kaareva vähän joka suuntaa niin olisi varmaan ollut niin ruttuinen etten sitäkään lähtenyt edes yrittämään.

Re: Derbistä kisapyörä

14.2.2016 18:30

Nonni selvishän sekin... :lol: Tätä on ollut viihdyttävä lukea, kun eroaa valtaosasta projuja, ja tätä tehdään oikeasti asiaan perehtyen ja asiantuntemusta käyttäen. Tykkään!

Re: Derbistä kisapyörä

14.2.2016 18:39

Tämän "virityksen" tehoa lisäävä vaikutus on epävarma, mutta ompahan ainakin kisaväreissä.
Kuva

Re: Derbistä kisapyörä

18.2.2016 12:59

Pari kuvaa toteutuksista:
Pleksilevy ilmanputsarin suojaksi ettei hiekka ihan suoraan pääsisi lentämään takarenkaasta ilmanottoaukkojen päälle.
Kuva

Poistettu tuoreöljyvoitelusäiliön mukana meni jäähdytysnesteen paisunta-astialta yksi tukipiste joka korvattiin alumiinilatalla.
Kuva

Re: Derbistä kisapyörä

18.2.2016 13:50

Tämä on vaa nii nättiä 8) sen verra vielä että viititkö sanoa sen eturenkaan holkin leveyden joka jarrunpuolella ku oma on kadonnut..

Re: Derbistä kisapyörä

18.2.2016 15:25

Täytyy tarkistaa mutta mielikuva on että jarrupuolella ei olisi ( meillä ) holkkia vaan vastaava prikka mikä on myös mutterin alla, mututuntumalla 2mm mutta tarkistan tänään... Onko se muilla sama, en osaa sanoa, itse katson siltäpuolen vain, että jarrulevy keskittyy jarrusatulaan. Toisenpuolen holkin tehtävä on varmistaa että keulaputket pysyy suorana akselin kiristyessä.
Edit: Jep, tarkistin asian ja meillä on jarrulevyn puoleisella sivulla vain 2mm paksuinen prikka keskiön ja etupunpun välissä.

Re: Derbistä kisapyörä

19.2.2016 19:50

Hyvin näyttää edistyvän. Oletko miettinyt tuota paisuntasäiliön rikkoontumista kaatumistilanteissa? Menee melko helposti rikki. Muistan sillon, kun saatiin mopo läjään ja lähdettiin testaamaan. Noh mopo pakun kyytiin vähän huonosti sidottuna ja kaatu pakun sisällä ja paisuntasäiliö rikki -> vedet ulos. Siitä sitte takasin hallille työstämään parempaa järjestelmää. Muilta merkeiltä löytyy hyviä variaatioita esim. riejun syyläri, joka muistaakseni aikalailla Derbin syylärin kokoinen ja korkki päässä. Tietysti, jos laittais jonkun isomman syylärin, liekkö siinä teho kasvais paremman jäähdytyksen ansiosta? Isommassa syylärissä tulee tietenkin vastaan se, että kaatumisessa se ottaa ekana kiinni. Siinä taas muutamia ilmaisia ajatuksia:D

Re: Derbistä kisapyörä

19.2.2016 20:48

Onhan sitä tuumailtu. Kaatuminen hiekka osuudella saattaa aiheuttaa säiliön rikkoutumisen sopivan kumpareen osuessa juuri oikean kohtaan. Tasaisella / asfaltilla kaatuminen ei sitä saa aikaan ( poikkeus vahvistaa säännön, jos tanko katkeaa + muuta, mutta silloin taitaa kisa muutenkin jäädä siihen sillä kertaa. Joo, mutta asiaan. Meillä on hakusessa vasemmalle puolen soveltuva syyläri jolla säiliö korvattaisiin. mutta niin kauan kuin mennään yhdellä syylärillä, pyrin pitämään säiliön mukana. Käytäntö saattaa tosin muuttua jos tarvetta ilmenee.

Re: Derbistä kisapyörä

20.2.2016 22:35

Taas tietämättömänä tässä osallistun keskusteluun mutta eikös ton paisuntasäiliön tilalle olis parempi vaan joku limppari pullo vaikka. Sehän menis johonki tohon eikä varmaan menis rikki sit kaatuessa. En sit tiiä toimivuudesta tai tarkemmin ajateltuna mutta nyt nopeesti ajattelin niin kylläkai se siihen menis :D Ja tosiaan "tietämättömänä tässä osallistun keskusteluun"

Re: Derbistä kisapyörä

20.2.2016 23:05

Ei toinen syyläri korkkineen tekisi pahaa jos kerran meinaat vaihtaa tuon paisuntasäiliön, derbit jäähtyy jo kohtuu hyvin yhdelläkin syylärillä. Omasta kokemuksesta oli 80cc setillä maksimissaan nesteenlämpö 74'C kesäisin ja talvisin max 57'C. :)

Re: Derbistä kisapyörä

20.2.2016 23:16

Esim. tälläinen ja sitten mahdollisimman isot syylärit, jotka vaan saa vaikkapa tukirautojen avulla suojattua mahdollisimman hyvin.

Lämmöt pysyy varmasti siinä 50°C tienoilla.
Tarkemmin sanottuna veden lämpötila.

Ja tosiaan olisi hyvä olla veden lämpötila ja pakokaasujen lämpömittarit.
Tai vähintään jälkimmäinen, se kun auttaa todella paljon kaasuttimen ja sytkän säätämisessä, sekä sen avulla ennalta ehkäisee konerikon (syystä 'x' pakolämmöt lähtee nousemaan esim. yli 700°C -> mäntä sulaa, tai leikkaa kiinni).

Mutta käytännössä ei ole pakollista laittaa toista , tai korvata nykyistä isommalla syylärillä.
Tehojen ja luotettavuuden kannalta itse hankkisin "liian suuret" syylärit / syylärin ja linkin termostaatin.
Ilman termostaattia kone käy melko varmasti liian kylmänä -> kylmäleikkaa.

Re: Derbistä kisapyörä

23.2.2016 15:18

SCR Corse Racing line saapunut. ;)
Kuva

Re: Derbistä kisapyörä

23.2.2016 15:50

Hyvältä näyttää!
Lähetä vastaus