Päivitelläämpäs tätätkin vähän!
Jatkoin taas vähän tuota keulan kasausta, mutta tällä kertaa sorvin ääressä.
Sain tossa lauantaina taas sellasen "pakko rakentaa" olon ja pirautin kaverille, että nyt se sorvi tulille!
Eikun rieju käymään ja täyttä hönkää kaverin pajalle, missä sitten melkeimpä heti ryhdyttiin hommiin.
Tarkoitus oli, että sorvataan keulan viimeiset palat jotta saadaan se kasaan.Sorvailu aloitettiin alumiinisesta tangosta mistä aluksi otettiin tasoitus lastu.(vai miksi sitä nyt voisikaan kutsua)
Siitä sitten vähän pähkäiltiin ja kun pähkäilyt oli pähkäilty sorvattiin kapulasta sopivan paksuinen eli sen kokoinen, että se menee ohjaustangon putken sisään.
siihen porattiin m12 pultille sopivat reijät, että se pultti sopisi tasaisesti holkin kanssa.
Holkki tuli melkein valmiiksi, mutta ennen kuin se voitiin viimeistellä piti sorvata toisesta tangosta (teräksestä tällä kertaa) tanko mihin laakerit laitettaisiin.
siinä ei kauan nokka tuhissut, kun ei tarvinnut kuin porata yksi reikä ja sorvata tangosta oikean paksuinen kahdesta kohtaa.
eniten aikaa sen tangon tekemisessä taisi mennä kierteiden laittamiseen siihen päätyreikään.
Sitten kun laakeri tanko oli sorvattu jatkettiin alumiini holkin viimeistelyllä.
Se olikin niin simppeli homma, että mitättiin laakeri tangon lopullinen paksuus kierrepäästä ja sorvattiin holkkiin sitten sen kokoinen reikä.
(siittä tuli niin ruma kuva, että en viitsi laittaa sitä tänne)
Vaikuttaa varmasti hemmetin monimutkaiselta systeemiltä, että saa putken kiinni etu haarukkaan laakeripesän kautta, mutta se johtuu varmasti vain minun surkeasta selostukesesta.
Jos joku haluaa pientä selvennystä, että miten tää systeemi toimii tai jos on mitä tahansa muuta sanottavaa tosta laitteesta ni saa ja kuuluu sanoa
.Kaikki muutkin mielipiteet, ehdotukset ja haukut on tervetuleita.
Tähän loppuun viellä kuva lauantain tuotoksesta kasasa
.(ei siltikään viellä täysin valmis joten saatta näyttä hieman vimpulata. Valmiina tulee näyttämään paremmalta! Tai ainakin näin toivon...)