Morjesta vaan.
Mopoikä meni jo 8 vuotta sitten ohi ,mutta harraste autot alkaa olla siinämäärin valmiita ,että oli aika kaivaa vanha tiikeri kylmästä kellarista takaisin ulkoilmaan
Itsehän en ole tällä koskaan edes ajanut, pelastettu vuosia sitten vaan säilöön taivasalta edullisesti.
moottori on osina laatikossa, siitä lisää kun sen kasaus alkaa.
Kuvia otin parit sen jälkeen kun sain vuosien pölyt pestyä pois:
Lähipäivinä siirtyy talliin ja työn alle,lähtökohta on liian huonokuntoinen entisöintiin joten tehdään oman vision mukaan
Runko ja takahaarukka maalataan ruiskulla valkoiseksi ,pisteosia uudestaan kiiltävän mustalla ,tankki,maski ja sivukatteet jää ajan patinoineen alkuperäisiksi
Uusi leveämpi ohjaustanko uudet renkaat ja taka vanteen maalaus, sitä ei enää pesemällä siistiksi saanut ,lisäksi paljon uusia huolto osia tulossa.
Ens kesäksi ois tarkotus olla kilvissä ja ajossa.
Tallista löytyy ennestään yksi alkuperäiskuntoinen (entisöimätön ja sellaisena pysyy) rekissä oleva pappatunturi.
Sillä tulee ajeltua ehkä yhtenä päivänä kesässä
Tunturi miehiltä varmasti kaipaillaan vinkkejä ja täällä niitä kyselen, tässä ensimmäiset:
Voisiko joku selittää tuon takaiskarin lisäsäiliön sielunelämää? sen putki on ainakin katki ,luultavasti vaihdettavissa oleva osa kumminkin.
Miten rattilukon lukkopesän saa irti? avaimia ei ole,lukko on auki asennossa onneksi.
Viimeksi muokannut jukkapappa päivämäärä 3.10.2015 21:37, muokattu yhteensä 1 kerran