Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Naku Atlantis Projekti

19.10.2015 21:08

Tuleeko muille sitä tunnetta että:''ei ois pitäny tänää ees tallille mennä :paha: ''
mulla oli tänään aivan sama tunne kun kaikki meni päin honkia :itku:
Kohon asentoa koitin säätää mutta en saanut hajuakaan siitä miten sitä säädetään joten kertoisko joku mulle miten sitä ajetaan?

Etuvalokin tipahti pöydältä ja toivottavasti ei menny rikki vaikka ei välähtänyt kun johdot oli vain hollilla eikä kunnolla kiinni, ei tekis mieli uutta ostaa :nolo:

Sähköjohtojakin koitin nätimmin laittaa tangon sisältä menemään mutta eihän poran terät läpi asti menneet vaan senkun montun poras ( onneksi suht huomaamattomaan kohtaan) Vielä kummiskin on paljon tekemistä ennen kuin edes voi ajatella kadulle laittamista. Etulokari ja pohja panssari pitäisi jostain suunnitella ja väsätä, pohjapanssarille on jo suunnitelma mutta heittäkääs jotain ideaa etuloksuun :roll:
Kuva
Ei muuta tällä kertaa. :(

Re: Naku Atlantis Projekti

19.10.2015 21:34

Joo kyllä oli yks sellanen päivä viime viikolla. Onneks muillakin etten ole ainut :)
Maali valu ja astuin kissan... :lol: Ja kengät pilalla. :eek:

Pohjapanssariks sopis sellanen toisen mopon muovikaukalo pohjakate ja ylettäis kauas eteen :idea:
Siis että näyttäis isolta kun tuo mopo on muutenkin niin alapainoisen näköinen. Ja tasoittais perää kun kaikki on muuten niin takana. Moottorit ja putket ja muut tarpeelliset :P

Oikeesti. Näyttäis hienolta! :D

Re: Naku Atlantis Projekti

19.10.2015 23:05

n3d kirjoitti:Pohjapanssariks sopis sellanen toisen mopon muovikaukalo pohjakate ja ylettäis kauas eteen :idea:
Siis että näyttäis isolta kun tuo mopo on muutenkin niin alapainoisen näköinen. Ja tasoittais perää kun kaikki on muuten niin takana. Moottorit ja putket ja muut tarpeelliset :P
Oikeesti. Näyttäis hienolta! :D

Joo nytten kun sitä miettii niin kyllähän se näyttäisi sairaan makeelta kunhan keksis minkä mopedin pohjakate näyttäisi upeelta 8)
Jos on mitään ehdotuksia anna vaan tulla :)

Re: Naku Atlantis Projekti

20.10.2015 19:47

Selailin mut ei ollu hienoja. Kaikki on vähän tynkiä ja ruman pyöreitä :)

Ite laittasin leikellyn kyykyn alakatteen. Ne on aika leveitä pohjasta. Mut oikeesti, Ei mua kannata kuunnella :lol:
Jos sellasen hienosti sais toteutettua niin ei tulis varmaan vttuiluja :D

Mun ideat on vähän tällasia, mut oman Skoban kohdalla oon saanut kehuja niistä :)

Kuva

Re: Naku Atlantis Projekti

21.10.2015 16:02

n3d kirjoitti:Selailin mut ei ollu hienoja. Kaikki on vähän tynkiä ja ruman pyöreitä :)

Ite laittasin leikellyn kyykyn alakatteen. Ne on aika leveitä pohjasta. Mut oikeesti, Ei mua kannata kuunnella :lol:
Jos sellasen hienosti sais toteutettua niin ei tulis varmaan vttuiluja :D

Mun ideat on vähän tällasia, mut oman Skoban kohdalla oon saanut kehuja niistä :)

Kuva

Joo se kyllä olisi hienoa mut löysin yhden ainakin mikä voisi sopia ja se on aprilia sr 50 skootterin pohja kate. Ainakin itsestani näyttäisi hienolta jos onnistuisi kunnolla asentamaan sen. :)
Mikään hyvä en ole muokkaamaan ja muokkaus sivusto alko vittuilemaan joten piti mennä helpoimman kautta :|
Kuva
Pitäs ny eka jostain selvittää miten saada käynnistymään :x

Re: Naku Atlantis Projekti

25.10.2015 20:17

Terve taas vähästä aikaa :)
Oli ollut tossa vähän aikaa motivaation puutetta niin ei oo tullu tallilla käytyä. :roll:
Tänään oli tarkoitus mennä tallille purkamaan kaasari kokonaan ja katsomaan
mikä siellä ei pelitä. En siinä sitten kaasuvaijeria pitemmälle ehtinyt purkaa kun
aattelin et ''kuulukohan tuon (luistin) olla tuolla pohjassa asti?'' kun silloin tyhmänä luulin että se menee vain siihen yläreunaan asti sinne. (Älkää edes kysykö miksi :lol: )
Siinä sitten asetin luistin uusiksi että meni pohjaan asti ja kokeilin käynnistää ja se käynnisty 8) ja kävi kunnes bensa loppu :D
Kuva
Tuli kanssa tehtyä tossa toissapäivänä valolle pidennykset kiinnikkeisiin että saisi sitä käännettyä alas päin
Kuva
Mutta ei ollut ihan sopivat, pitää vähä sahata pois toisesta päästä sillä ottaa
valoon kiinni ja ei pultit pääse menemään läpi.
Ei mulla muuta tällä kertaa ;)

Re: Naku Atlantis Projekti

25.10.2015 21:45

Jee se käynnisty! :)

Toivottavasti se motivoi jatkamaan projektia.

Re: Naku Atlantis Projekti

25.10.2015 23:25

Joo kyllähän aina tuollaiset asiat motivoi :)
Pitänee nyt keksiä mitäs seuraavaksi tallilla taikoo. Varmaan sähköjen uudelleen sijoitusta ja muuta siistimistä ;)
Ainut ongelma mikä tällä hetkellä on että neste ei mene eteen päin jarrunestesäiliöltä ja etujarru ei ilmaannu :roll:
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 25.10.2015 23:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.

Re: Naku Atlantis Projekti

27.10.2015 21:44

Morjenst taas!
Eilen jo kävin tallilla mutta illalla en jaksanut päivittää joten tänään tiivistetään
kaksi päivää yhteen viestiin 8)
Eilen siis koulun jälkeen kävin motonetistä hakemassa liittiimiä valoon ja purkin motoxin mustaa kilikolia jolla maalasin takalokarin ja etujarrusatulan niistä tosin ei ole kuvia :s Siinä sitten liitin valon sähköihin ja käynnistin ja ihmettelin että miksei wörki.
Syynä sitten oli se että valojen katkaisimesta oli irronnut 1 johto kolmesta ja olin unohtanut sen tietenkin off asentoon :lol:
Valossa kuitenkin oli probleema... Valossa on siis 5x3w lediä ja on 10-30v. koulussa samanä päivänä kokeilin miten valo pelaa ja hyvinhän se pelas ja oli ihan hemmetin kirkas! :seko: Sitten siihen probleemaan eli vaikka miten päin johtoja käytin ei palanut kuin vasemmalta 2 ensimmäistä lediä :roll:
Kuva
No siitä ei suinkaan lannistuttu vaan olihan se pakko lähteä koe ajamaan :D Lähtee nimittäin aika pirteästi vaikka en kaasua edes puolta antanut. ;)
Sitten tähän päivään tänään otin sitten koulusta työkalupakistani jännitteen koettimen mukaan joka näyttää 12,24,,,,640v se sitten laitoin piuhoihin siinä sitten syttyi valo että tulisi 12v mutta en tiedä miksi silti ei wörki.
Sähköjäkin aloin niputtamaan ja laittamaan penkin sisälle. Porasin reiän penkin pohjalla olevaan luukkuun ja sieltä vedin kaikki takaosan sähköt
Kuva
Hyvin ne sieltä tuli mutta pari johtoa jäi vähän tiukoiksi mutta silti riitti.
Tällä hetkellä atlantis näyttääpi tältä:
Kuva
Siinä se pikku hiljaa edistyy ;)

Huhhuuh onpahan tullut nyt kirjotettua :nolo:

Re: Naku Atlantis Projekti

27.10.2015 23:41

On niissä mopoissa vaikka minkälaista sähkövärpätintä. Jarruvaloillekin pitää olla omat piuhat. Ja vielä kaks johtoo yhteen jarruvipuun.
Voi kun sais itekin pois nappirungot tangosta mut mulle ne vilkut on hemmetin kätevät! Tohon sopis tangonpäävilkut kun on muutenkin levee tanko :seko:
Customin työstö taitaa olla aikalailla sähköjen kanssa pelaamista. Kun itelläni aina runko tallilla esillä niin on siinä niitä johtoja ihan tarpeeks maskin alla ja muiden katteiden. Mulla menis ikä ja terveys niiden piilottamiseen. Pitääkö sun korvata klipsuja pidemmillä johoilla?

Re: Naku Atlantis Projekti

27.10.2015 23:58

Ei oo tarvinnu vielä eikä varmaan tarviikkaan pidentää johtoja 8)
Ei niissä ikää eikä terveyttä mene koska ainakin tässä saa menemään rungon alta jossa ne eivät eivät näy astinlautojen alta.

Lisäyksenä nyt vielä että tuli sitten tilattua 24mx:ä vähän tavaraa niistä lisää toivottavasti loppuviikosta :)

Re: Naku Atlantis Projekti

28.10.2015 0:21

Älä vaan sano että jotain blingiä tulee 24mxltä :lol:

Re: Naku Atlantis Projekti

2.11.2015 21:31

Terve taas !
Tuossa yks päivä mietiskelin sitä valo ongelmaa joten lainasin kaverilta ihan oikean yleismittarin ja se totesi että valolle tulee vain 8v vaihtosähköä ja 2v tasasähköä. Pitänee elektroniikka tunnilla kysästä löytyiskö tasasuuntaus diodia jonka voisi sijoittaa johtojen väliin.
Huvikseen kokeilin miten toimii jos liittää suoraan akkuun kiinni:
Kuva
Valo on todella kirkas ja vähän liiankin kirkas :lol: Pitää sitä suunnata vähän alaspäin nimittäin ei muuten vastaan tulijat nää mitään :D sekä sijoittaa uusiksi koska tankoa ei saa nyt kunnolla kiristettyä joten se heiluu :|

Viesti saapui postilta tänään päivällä ja suoraan koulusta hakemaan pakettia-
En kyllä oottanut että on näin iso paketti:
Kuva
Ja sisältö ;) :
Kuva

Tuli väsättyä tuollainen jalkaa muistuttava kapine mutta ei sekään vielä täydellinen mutta pikku hiljaa.
Pitää sitä vielä taivuttaa jyrkempään kulmaan jyrsiä kiinnikettä koska ei mahdu kääntymään kunnolla ja on vähän ehkä liian pitkä :)
Kuva

eittäkääs vielä tähänn loppuun jotain kommenttia jos on kommentoitavaa, mutta eiköhän tää ollut nyt tässä ;)

Re: Naku Atlantis Projekti

5.11.2015 11:24

Ootko mitannut paljon tulee akulle jännitettä mopo käynnissä eli siis pelaako akun lataus jos pelaa ni helpoimmalla pääset kun liität valon suoraan akkuun ja sijoitat jonku katkasian mieluisaan paikkaan ;)

Re: Naku Atlantis Projekti

5.11.2015 22:03

Joo siis tota noin se on siis nyt seuraavana tarkoitus mitata, koska akku ei ollut edes kiinni kun kokeilin valoa koska en aatellut sitä tarvitsevan sillä sähköstartti ei toimi koska sen pyörittäjä on rikki.