Elikkäs kyseessähän on -14 vuoden Derbi DRD Xtreme. Laitos tuli itselle aivan uutena tämän näköisenä:
Minun käytössä ei laitos pysynyt kauaa alkuperäisessä kunnossa. Jos nyt totta puhutaan, niin vehje sai kunnolla raippia ja siitä levisi osa jos toinenkin. Keväällä tuli laitokseen hieman tekniikan ehostusta, kun tiensä löysi kiinni vähän jos toinenkin viriosa;
-Airsal 70cc Sport alu
-Turbokitin alakauttainen
-19mm lortto w/ Fiddy -ilmanputsari
-rajoittamaton CDI
-15/53 välit
Mopohan lähti aika iloisesti, huippuja n. 110 km/h @ GPS ja kiihdytyksessä pysyttiin kevyesti piikkisten nelarien kanssa. Ulkonäköhän koki myös muutosta kesän aikana, tarkoituksena nimenomaan häröpornolook ja siinä mielestäni onnistuin aika hyvin:
Tänään koulun pihaan ajaessani sammui mopo keskelle tietä ja yritin polkaista vehjettä käyntiin. No kiksihän ei liikahtanut milliäkään ja siitä sitten tökkäsin mopedin odottamaan koulun päättymistä, jonka jälkeen kävin purkasemassa vehjettä kaverin tallissa. Lopputuloshan oli tämä:
Yläpään neulalaakeri levisi, jonka johdosta koko kone aivan juntturassa alakertaa myöten. Konetta avaamatta löin tilauksen tulille, joten nyt on matkalla MVT kampura, petarit ja mäntä, sekä muuta pikkuhilpettä. Nyt vain toivotaan, että kun saan koneen auki, ei löydy mitään lisäyllätyksiä.
Tarkoitushan olisi saada tästä kovin rujosta kuosista mopedia vähän ehostettua, sekä rahatilanteen salliessa potkivampaa tekniikkaa. Olen tässä vähän katsellut 80cc Airsalia, mutta kertokaa toki tekin kokemuksia siitä, mikä olisi kannattavin ostos. Budjettihan minulla on mallia opiskelija, eli rahaa ei löydy paljoa ja aikaa minulla on vain viikonloppuisin rassata laitosta, joten älkää odottako mitään pikapikavauhtia etenevää projua.
TehtävääTekniikka:
Viilattu Airsal 80cc -
ONYasuni R2 -putkisto -
ONYSN PWK 28mm ja CR85 imukaula -
ONparempi läppärunko (V-Force 3?) -
EIMVT Racing kampura & C3 petarit -
ONuusi kytkinkruunu -
ONUlkonäkö, sähköt, alusta:
ehjät katteet -
MELKEINparempi maalipinta -
EIvanteiden maalaus -
EIpenkinpäällysen kunnolla laitto niittaamalla -
ONsähköt siistimmin, mittari kiinni ja mittarinanturin hankkiminen -
ONHifistelyt (suuri EHKÄ)
USD -
EIkromiset pinnavanteet -
EIPäivittelen aloituspostausta, kun tulee lisää asioita mieleen, sekä kun saan jotain aikaiseksi.
UPDATE 16.11.2015
Nykyinen tekniikka:
-Airsal 80cc viilattuna
-28mm YSN PWK ja CR85 imukaula
-Yasuni R2 kokoputkistoLoppukevennykseksi pieni pätkä Debasta miitissä, heikosti jauhaa kutosvaihteella :lol: KLIKS
Viimeksi muokannut derbinisti päivämäärä 27.11.2015 22:35, muokattu yhteensä 7 kertaa