Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Kymco ZX "Super Kuume".

17.8.2015 16:29

Laitetaapas tää tännekki nyt ku on täs jo yhtä sun toista tehtynä ja kuvia räpsitty valmiiks, päivittelen sitä mukaa kun jakselen noita tehtyjä ja tulevia töitä..

Elikkäs, myin tossa auton(BMW e34 525 Touring -96) pois kun ei ollut sen kummemmin käyttöä sille ja olin vähän aikaa ilman moottoriajoneuvoa, mut eihän siintä mitään tuu ku osa kavereista asuu kauempana ja julkisia ei hermo kestä käyttää, joten lähin sitte ettimää skootteria itelleni.

Kriteerit skootterille oli nämä..
- Halpa
- Hyväkuntoinen
- vähänajettu
- Mahdun ajamaan sitä ilman että polvet osuu tankoihin(kyllä olen 198cm/107kg)
- 2-t

Kuva
Tähän sitten päädyin, 3500tkm ajettu, aina aikuisen käytössä ollut.
Lompakkoa tuo veloitti 350e ja kun kypäräkin tuli kaupanpäälle niin ei tuo kovin pahalta vaikuttan.
Saahan tuolla suurimman laittovimman häädettyä pois itestää ku ei autoa pääse/joudu rassailemaa enää.

Tarkotus ois pitää orggiksen näkösenä koko skootteri, ehkä maalata jossaa vaiheessa toisen väriseksi, panostaa sitten "enemmän" tuohon kulkupuoleen jotta jaksaa mennä aikuisen alla paremmin, mutta näistä lisää myöhemmin :lol:

Spoiler:
Kuva
Tuommosia tuonne varastoon kerääntyny, osa jo kiinni, mutta kuten sanoin, niistä lisää myöhemmin.
Viimeksi muokannut n0pZ päivämäärä 18.8.2015 10:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kymco ZX Super Fever -05

17.8.2015 17:26

Ei löytyny käytettyä tehoputkea tähän mallii just sillä hetkellä ku olin ostamassa joten tuli sitte ostettua super 9 Leovince TT kun halvalla sai, kiinnitykset ja alkukäyrä meni uusiks.

Kuva
Tuommonen se oli abouttia rallaa.

Kuva

Tuommonen siintä tuli, laiska kun oli eikä jaksan alkaa tekee alkukäyrää kokonaa uudestaa ni vakioputkesta lähti alkukäyrä tohon kurien poiston jälkee, silmämääräsesti kattomalla tuli aika samanlainen ku pystypyttysen Leovince TT.

Kuva
Tuon näkönen se on kiinni/maalattuna.

Pitkähän se on ku hemmetti, joten pitäs olla aika alavääntönen putki, mikä ei sinänsä o huono asia kun ei tuo kymco kovinka paljo kierrä, tuntuu toimivan ihan OK kumminki.

Lisää kurien poistoja..
Kuva
Putken alkukäyrän rajotinta pois, hukkaputkien/putken hitsaamis kuvia en tajunnu ottaa.
Kuva
CDI:n rajottimen poisto.
Kuva
Snorkkeli pois ilmanputsarista, toi nosti suutin kokoa 90-->94(ehkä 96,ei o jaksan säädellä vähää aikaa enää).
Kuva
Kurkun suurennusta 12mm-->16mm

PS: jos kuvat ei näy niin ADblock pois päältä ;)
Viimeksi muokannut n0pZ päivämäärä 18.8.2015 9:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kymco ZX Super Fever -05

17.8.2015 23:27

Oikee asenne ajaa välttämättömät ajot skootterilla eikä munanjatkeella (anteeksi) :lol:
Eipä tuota oikein maalata tarvii. Itse maalaisin sisäkatteet ja vanteet punaiseksi, mutta jos ei halua huomioo niin kaikki mattamustaksi.
Tuon mallin skobista pyydetään netissä riistohintaa joten voit tolla tehdä jopa voittoo. ;)

Re: Kymco ZX Super Fever -05

18.8.2015 0:15

n3d kirjoitti:Oikee asenne ajaa välttämättömät ajot skootterilla eikä munanjatkeella (anteeksi) :lol:
Eipä tuota oikein maalata tarvii. Itse maalaisin sisäkatteet ja vanteet punaiseksi, mutta jos ei halua huomioo niin kaikki mattamustaksi.
Tuon mallin skobista pyydetään netissä riistohintaa joten voit tolla tehdä jopa voittoo. ;)

Punasta ei kyl tohon tule, matta vihreeksi sen vedän jos väri vaihtuu ja voi kyl voitot unohtaa jo ku on 300-400e menny osii kaiken kaikkiaa :roll: :D

Re: Kymco ZX Super Fever -05

18.8.2015 8:38

Oli tossa aikasemmin varin hihnojen kans ongelmia, alkuperäsen hihnan kanssa jäi vaik kuin monta milliä takalautasista käyttämättä ja sen takia noi liikkeelle lähöt oli aika huonoja.. alkuperänen on mitoiltaa 732x18.5 ja tuo mikä on sopiva löyty hirveen metsästyksen ja mittailujen jälkee, eli Bando 729x18 ja tuo Bando oli muistaaksee 15mm pitempi kumminki kun tuo alkuperänen.

Kuva
Tuon verran jäi takavarista käyttämättä alkuperäsellä, huono kuva mut ei parempaa saa kun takalautanen istuu niin syvällä lohkossa.

Kuva
Siinä eroa "pitemmän" alkuperäsen ja "lyhyemmän" Bandon välillä.

Samaten variaattori vaihettu alkuperäsestä Narakun sport variin, kehältää se on 1mm suurempi(ei tuonne isompaa mahtuiskaa) ja rullien ramppien kulma on pitempi, 6g rullat tuli mukana, mut ne on ihan liian pienet joten vakio 7.5g rullilla mennää vielä.
Narakun variaattorin mukana tullu varin holkki oli kokoa 20x38mm ja vakio taas on 20x36mm, tuo 2mm pituus rajotti seki huippunopeutta joten lyhennetty vastaamaa vakio varin holkin pituutta, lyhyemmäks tota ei voi enää ottaa tai muuten osuu startin bendixii varin "hammaskehä".

Samalla kun variaattori meni vaihtoo niin vaihettii tottakai kytkin, johon laitettii kiinni Narakun v2 +1500rpm kytkinjouset ja VP jouseks vaihtu Narakun v2 +1000rpm, tuntus toi olevan vähä liian löysä ton tehoputken kanssa joten jossa vaiheessa pitäs vaihtaa toi +1500rpm jousi paikallee tai vaihtoehtosesti vähä kevyemmät varin rullat.

Oli muuten aika ähellys saada noi +1500rpm kytkinjouset paikallee ilman kunnon työkaluja!

Kuva
Siinä eroa Motoforce Racing kytkimessä ja Kymcon orginaali kytkimessä :roll:

Re: Kymco ZX "Super Kuume".

19.8.2015 10:05

Käytii serkun kanssa Lauantaina skoottereilla heittämäs pien lenkki, käytii Haminassa kahvilla(n. 25km suuntaasa) ja pakko kyl sanoo et hauskaa oli sillä reissulla ja varmast aiheutettii yleistä hymyilyä ku kaks 2m/100kg+ ukkoa ajelee muna asennossa kilpaa pienillä skoottereilla :lol:

Matkanopeus oli siinä 55-60km/h ku ajeltii normaalisti 1/4 osa kaasulla, huiput alamäkee molemmilla reilu 75km/h(mittari näytti lähemmäs 90 mulla sillon) ku imuu pääs, huvittavaa oli et kuin yhtä lujaa skootterit meni, eli serkulla kuriton Keeway Matrix malossin multivarilla, tyhjällä putkella ja isommalla suuttimella.

Mut hyvin toimii Kymco, tuli just semmonen niinku pitiki.. jaksaa kiihtyä ylämäkee, lähtä hyvin paikaltaa ja ei tartte huudattaa matkavauhissa!

Kuva
Näinköhän noi jää sitte ylimääräseks ihan kokonaa.. sen näkee kai sitte ku saa sen toisen koneen hommattua mitä alkaa rakentelee, ei vaa kovinkaa paljo o osia myynnissä edes käytettynä ZX:ään

Joten jos jollaa on ZX:n kone(Honda af16/18e kopio) nurkissa Kotkan lähistöllä ni saa laittaa yv:tä.

Re: Kymco ZX "Super Kuume".

19.8.2015 17:01

n0pZ kirjoitti:Käytii serkun kanssa Lauantaina skoottereilla heittämäs pien lenkki, käytii Haminassa kahvilla(n. 25km suuntaasa) ja pakko kyl sanoo et hauskaa oli sillä reissulla ja varmast aiheutettii yleistä hymyilyä ku kaks 2m/100kg+ ukkoa ajelee muna asennossa kilpaa pienillä skoottereilla :lol:


Pakko myöntää että naurahin :lol: Mut pääasia että herättää positiivisia tunteita ihmisissä eikä negatiivisia :P