Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

6.11.2015 23:38

Löysin hyvät ohjeet mönkijän vanteen mitoille! :)

Kuva
Kuva

Ei muuta tänään. ;)

Huomenna sit hyvä keli ja käännetään jotain pulttia niin saa parin kappaleen juttua. :lol:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

7.11.2015 0:42

Aluksi itseä lähinnä vituttanut nämä skootteriprojut täällä, varsinkin tämä kun kokoajan ylimpänä. Sitten ajattelin että no katotaas mikä tää on ja kiinnostus jopa heräsi ja luin koko topicin. Todella kivaa luettavaa, mielenkiintoinen topic ja edistyy nopeaan! :)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

7.11.2015 10:40

Joo samaa mieltä edellisen kanssa että mielenkiintoinen proju. Intoa löytyy ja tutkit ja teet! Itsellä lähinnä osien putsailua yms maalailua nää projektit (huomenna alottelen temmi topiccia) niin tää eroaa aika paljon niistä! Keep going! Meitsi ainakin seuraa! :D

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

7.11.2015 21:27

Kiitos Tolppa ja Antti!

Skootterit on niin alkeellisia kapistuksia että ne eivät ole vielä kehittynyt hienoiksi, mutta 125 temmi menee vaan rumemmaks jos sitä madaltaa ja asentaa korkeen tangon. Eli vaatii vaan HARMAIDEN osien maalauksen. Kun sitä harmaata on joka paikassa. Mulla oli se 450 -08 kotari. Sillä oli kiva hyppiä ja kiivetä portaita :lol:

Mut sekin näki elämää mun käytössä kun kaatu useamman kerran ja ajoin kaduilla jääpiikeillä. Kallista hommaa... Mut isoin ongelma siinä oli se käynnistys talvella. Sähköstartilla ei tehnyt mitään ja käynnistyspolkimella sen saa käyntiin vaan jari bull mentula. Onneks hän asui naapurissa niin sai apua häneltä. :lol:

Mulle on mysteeri se että saako tossa kallaveden jäällä ajaa kilvettömällä crossilla. Joka toinen sanoo että kyllä ja joka toinen sanoo että ei. Kilvellisestä kun saa maksaa ne verot niin ne on aika arvokkaita siihen hommaan ja veikkaan että 250 nelarissa ei riitä puhti jääluisutteluun paksussa lumessa. Nelipuokki meni kyl luisussa kaikilla voimillaan eikä ollut yhtään liikaa tehoa. Tosin vauhitkin oli siinä paksussa lumessa oli luisussa yli 80! :seko:

Tänään avasin ne 8 jatkojen pulttia ja tasoitin lattaraudoista sellaset "kiilat" että kone ja sen kiinnikkeet on suorassa linjassa runkoon nähden. Nyt vaikuttais olevan täydellisessä linjassa!

Kuva

Ja tässä sama kuva pinkillä viivalla joka näyttää että renkaan kulutuspinnan ura on tasan suorassa takavaloon ja tarakkaan nähden. Aika tuurilla sattu kohdilleen... Nyt monen tunnin säädön jälkeen. Olis tämäkin pitänyt suunnitella ja mitata paremmin ennen rakentamista ;)

Kuva

Sit tuli eteen ongelma kun kokeilin jousituksen toimintaa koneensiirron kanssa. Nitinää ja natinaa kuulu joustaessa kun jousi hankasi runkoon.

Kuva

Tuossa näkyy ylhäällä. Meinasin underin tehdä tänään, mutta pitää se jousitushomma ensin ratkaista. Tankki pitää varmaan ottaa irti ja viilata runkoa. Kokeilin netistä opittua kikkaa että saisin pari milliä siirrettyä iskaria.

Kuva

Ei riittänyt. Seuraavana kauniina päivänä taas jatketaan. ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

9.11.2015 0:24

Mototti on iha perseestä. Pitkän lorun kirjotin mut bittiavaruuteen hävis. lyhennetty versio siis.

Aika nätisti meni tunteisiin :lol: Ei susta kirjekaverii saa :lol:

n3d kirjoitti:Ootko sä meitä mopopoikia ylempänä? :)

Toiset tykkää kirjottaa, toiset lukea. Ja jos lukee jokaisen projektipäivityksen ja kommentoi jokaiseen jos on kommentoitavaa, niin ketä se haittaa. Ihmiset vaan tykkää kun saa kommenttia. Joissakin projekteissa minä olen ainoa kommentoinut. Mua vaan kiinnostaa lukee mitä muutkin on tehnyt ja jos siitä sais ideaa vielä omaan projektiin. Jotkut taas haluaa selvittää muiden mielipiteen siitä derbin lampusta ja etulokarista, niin tämä on paras paikka sitä kysyä.


Mielipide on kuin perseenreikä: Jokaisella pitäis olla? omansa. tyypeiltä on ihan täysin kadonnut kyky muodostaa mielipiteitä. Ilmeisesti on tärkeintä et saa faces likejä.... Mun käsityksen mukaan nää laiteet kuitenkin ihan itseä varten rakennetaan, eikä intervebin tai kylänäijjien mieliksi. Pimpmairaid on sit tietty asia erikseen :lol:

Ei tässäkään ole tullut negatiivista palautetta muilta kuin sinulta. Ja arvostan sitä että uskallat sanoo mielipiteesi, mutta sinusta vaan saa sellasen kuvan että oot ihan mulkku jätkä. Mulla oli yläasteella ja armeijassa sinunlaisia kiusaajia ja ihmettelen että mitä he saivat siitä kun kiusasivat minua. Nykyään taas olen siinä kunnossa että minulle ei mitään tylyä sanota päin naamaa. Ja mitä sinä odotat että tapahtuu tuon avautumisen jälkeen? Sitä että en kommentoi enää niin paljon ja että hankin oman elämän?


Calm your tities :lol: Ilmeisesti jos sinun kanssa on asioista erimieltä, tällöin on automaattisesti kiusaaja? En ehkä kahden viestin perusteella ketään kiusaajaksi leimaisi.

Sanotaan että jos välillä pudotetaan takas maanpinnalle vähän ikävemmillä asioilla pysyy se pissa pois päästä :)

Aikaa minulla on sen vuoksi koska jäin sairaslomalle ja sitämyötä kuntoutujaksi ja kohta eläkeläiseksi. Rahaa taas saan samanverran kuin töissäkäydessä eli metalliliiton minimipalkka 2 vuoden kokemuslisällä ja kelan myöntämä asumistuki ja päiväraha. Ja periaatteisiini kuuluu että työtön ei stressaa ja vain köyhillä on kiire, joten en lannistu sitten ollenkaan puheestas, lähinnä nauratti kun luin vaikka ekaks säikähin että tuli negatiivinen kommentti.


Oot eka metallimies joka ei osaa piirtää konepiirrustusta :D

Edit; nyt vedän kyllä sanani takasin. Jossain ekoilla sivuilla oli helvetin komee kuva speisseristä.

Tulipa taas paskaa jauhettua 4 kappaleen verran.


Sitä itteään. no hard feelings :roll:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

9.11.2015 23:08

Joo mototissa on huonot puolensa. Tällaset yksittäiset avautumiset jää projektitopicceihin roikkumaan kaikkien luettavaksi ja topicin tekijä ei pääse niitä poistamaan jos vaikka haluaa pitää siistinä asiallisen topiccinsa.

Puolet pyöristä täällä tehdään massaa miellyttäviksi tulevaa myyntiä ajatellen joten on hyvä kysyä mielipiteitä muilta että ostajakunta pysyy laajana.

Ja minutko pitää "pudottaa maanpinnalle" että ei kusi nouse päähän? Minkä perusteella se ois nousemassa? Siitäkö että projektistani tykätään?

Metalliliitossa on muitakin kuin metallialan käyneitä.

Hyvä sinänsä sanoo jos ei tykkää toisen projektista, mutta että surkuhupaisaa luettavaa.
Sitä ei tarvi mulle sanoa. ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

12.11.2015 10:34

Jospa ihmiset jotka haluaa n3dille avautua tekis sen vaikka yksityisviestillä eikä tässä topicissa? :) Voitaisko jatkaa kymcoista?

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

15.11.2015 15:51

Kiitos Muikhu.

Projekti jatkuu joulukuun alusta kun saan autotallin käyttöön. Vähän on vaikee ollu rakennella ulkona kun tulee pimee jo ennen neljää ja ite nukun kolmeen asti. :D

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

15.11.2015 16:39

Mee aikasemmin nukkumaan ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

22.11.2015 20:33

Mitäs kymcoille kuuluu? :D

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

22.11.2015 22:37

Ne on muuttunu valkosiks! :lol:
Huomenna rakentelutallia katsomaan ja toivottavasti saan tehtyä sopimuksen nii ei tarvii säilyttää Kymcoja lumen alla. 8)
En lupaile mitään koska vuokranantaja on jo kahesti lykänny tapaamista. :x

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

23.11.2015 19:32

Tallin omistaja sai myytyä asuntonsa ja sen myötä tallinsa joten ei rakentelupaikkaa. :P

Mietinkin että treenaanko tämän talven vai rakentelenko. Ja tää ratkas. Joten tästälähin saatte seurata tekemisiäni tuolla pakkotoiston puolella. 8)

Kiitoksia seuraajille ja eritoten kommentoijille näistä kolmesta kuukaudesta. ;)
Kiitos Jege24, ^^anttu, An77i ja muut veijarit motivaation ylläpitämisestä! :D

Ens keväällä viimeistellään oranssi, ajetaan sillä, ja rakennetaan iso Agility! 8)
Isosta tulee isoa juttua sitten, suunnitelmat on jotain huikeeta! 8)

Kuva

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

23.11.2015 19:43

Harmi kun näin kävi :itku:
Mutta nyt kun et voi rankentaa kymcoas niin miten ois etää rakennat tallin sille? 8)
No ei jos ei onnaa niin ei onnaa niin se vaan menee. :|
Oli kyllä mukavaa luettavaa ja seurattavaa eli eikun kevättä oottamaan. :)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

23.11.2015 20:36

älä missään nimessä luovuta tallipaikan etsimistä! :) kyllä se paikk vielä tulee vastaan. jos ei löydy niin keväällä tapaamme! taikka toisten topiceissa mun stuntti mp:n tulevaisuudessa ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

24.11.2015 2:02

Meinasinki ohjata ihmiset sun stunttiprojektille täältä, mut en voi ku sitä ei vielä oo :)

Tallin rakentaminen oli sellanen idea kyllä, koska veli opiskelee raksaa ja äiskällä on tonttia ja äiskä on kaikenlisäks rakennuspiirtäjä! Mut muuttavat muualle niin jäi sekin hyvä idea. :)

Tallihakemus on vielä pystyssä ja helmikuussa laajenee hakualue koko kuopioksi kun saan kortin takas. Sitten sinne ei tarviikkaan viedä enää kaikkia pyöriä vaan pelkkä tärkein eli 125 Kymco. 8)