Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.11.2015 22:21

Pakko sanoa että aivan saatanan nätti vehje tästä on parhaillaan tulossa. Sain tässä hieman uniikimman idean mieleen; mitä jos putki tulisikin keskeltä perää takarenkaan yläpuolelta? Änkkä loppuisi perän kärkeen, jos tajuat mitä meinaan :D ideoin vain, hei ei kannata ottaa tosissaan

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.11.2015 22:34

vähä offtopic mutta on datsunin entinen omista TP nimi kirjaimilla? :D
en nimiä rupee laittelee

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.11.2015 23:14

Toivottavasti ei ole insane Micralla paljoo tunnearvoo kun sen modit vedetään överiksi. :lol:

Kymconkaan entinen omistaja ei varmaan tiiä että Kymcoo on säädetty joka päivä 3kk ajan. :P

Ja kiitos vannekehuista. Se on mun lempparimuokkaus ja maksanu jo parisataa euroa. 8)

Derbinistin idea ois aika veikee, mut tulis sellanen Ducati tyylinen putki. Mut emmä sitä osais asentaa. Ja painopiste on jo reilusti vasemmalla niin pitäis se putki saada oikeelle puolelle ja akkukin penkin alle oikeelle. Mut sen näkee sit kun on vanne keskellä. Rungonsiirtopalikoita en kerennyt asentaa kun tuli jo pimee. Pultit kyllä hommasin siihen joten se on aika bolt on settiä sit kun näkee tehdä sen.

Kymmenen tuhatta katsojaa projektilla tuli täyteen tätä kirjottaessa. En mitään speciaalia kerennyt tehdä koska vain köyhillä on kiire. Mut pudotan sen pommin että ostettu agility on 125! :seko:

Kuva

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

3.11.2015 13:11

Noninii :D Mitäs suunnitelmia 125 kymcolle?

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

3.11.2015 14:38

Tuleeko isosta Kymcosta myös pitkä ja matala? Ps. On muutes Kymcon jalostus onnistunut todella hyvin, sillä ainakun katsoo kuvia skobasta niin tulee iso WOW-fiilis

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

3.11.2015 16:56

tainnu tulla näistä kymcoista nedille jonkin sortin harrastus. :)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

3.11.2015 21:33

K_mrY kirjoitti:Tuleeko isosta Kymcosta myös pitkä ja matala? Ps. On muutes Kymcon jalostus onnistunut todella hyvin, sillä ainakun katsoo kuvia skobasta niin tulee iso WOW-fiilis


Etpä kuule arvaakkaan miten paljon tuon kertominen merkitsee mulle! 8)

Kun itellekin tämä on niin palkitsevaa kun näkee miten ideat ja haaveet muuttuu todeksi.

Siis tämä olis aivan mahtava laite liikenteeseen. Erittäin matala painopiste, helppo hallittavuus kun kädet on niin korkeella. Vakaakin on kun vanteella on leveyttä. Ja asennetta riittää. Mutta se huono puoli on tehonpuute ja tehon laittomuus. JOTEN ratkaisu on 125 Kymco! 8)

Kevarikymcosta tulee siis kakkosversio otsikon skootterista. Mut ei pelkoo, ei siitä välttämättä tule pidempi, matalampi, leveempivanteinen tai korkeampitankoinen vaan mittasuhteet pidetään tyylikkään hillittyinä. 8)

Tänään siis haettiin viimein se 125 liikkeestä. Tankkasivat vielä sen! Hyvä palvelu. Entinen RS agilityni oli siellä ostajaa odottamassa ja eivät olleet korjanneet käynnistyspoljinta vaikka se alenti hyvitettyä hintaa. :lol:

Kuva

Äiskähän se siellä skootterin kuskina. Ajettiin Timpan kanssa perässä ja ei oikein pysytty mukana. Loppuun vielä äiskä kiihytti kotikadun ylämäkeen. Aika äkäseen liikahti Kymco. :P

Ja joo kävin kuvauskeikan heittämässä kadun päässä ja taluttaessa kokeilin miten vastaa kaasuun. Kyllä se suti. :lol:

Sanon tuon entisenä kuussatas kuskina mutta mopoja on niin paljon ollut sen jälkeen. ;)

Kuva

Tässä kuvassa näyttää Kymco aika pieneltä, mut niin se onkin! Mopon kokonen. :)

Kokeilin kevarin kilpee mopon takarenkaaseen. Kilpi on aika ikävän näköinen rengasta peittämässä jos kevariin tulee samallainen rengas.

Kuva

Ratkaisu on ehkä joko pienempi kilpi tai leveempi vanne. Kuvassa näkyy pimeässä nuo oranssit vanteen lipat ja aattelin että näkyyhän ne ajossakin pimeässä takaa! Aika tyylikästä. Rengas muuten on pitänyt paineensa jo pitkän aikaa.

Putki vietiin konepajalle hitsattavaksi. Saas nähdä mitä siitäkin tulee. Jatkaavat sitä ulospäin sopivan verran. Sit taitellaan ja tehdään kiinnikkeitä. Eli. Vakioputki säilyy. :P

Nyt kun on kevarin katteet niin voi suunnitella sen underin. Ja kilpi siihen niin että peittää underista tunkevan tankin pohjan. Sattuu olemaan mulla sellanen euro motor centerin kilventausta. Sen voi nyt alkuun lätkäistä kilpeä esittämään.

Auton rassaus ei oikein jaksa innostaa mutta näihin skoottereihin mulla on vielä suuri palo. :lol:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

4.11.2015 22:53

Siis kevarihan on nyt vielä lyhyempi ja kooltaan pienempi kuin mopoagility :D

Tänään kävin rekisteröimässä Micran ja 125sen. Alan olla jo vakioasiakas katastamossa. Ja jotenkin aina on useampia rekisteröintejä kerralla kun sitä kerkee viikon rekisteröimisaikana hakea tai vaihtaa useampia pelejä. :lol:

Sit selailin 2h vanteita netistä. Mönkkärin vanteet on liian hienoiks yritetty tehdä ja etin jotain yksinkertaista. Mitoiksi tulee 7 tuumaa leveä vanne 140 leveällä renkaalla, eli vanne on puoli tuumaa leveämpi kuin oranssin peltivanne. 8)

Tällanen sattu silmään suomen vannetarjonnan puolelta:

Kuva

On niin ilmava että sisälippa näkyy edustuspuoleltakin. Mutta etsin 5 puolaista ja sellasia ei oikein löytynyt. 5 puolainen, koska eteen tulee todennäköisesti 5 puolainen RS vanne. Tällä kertaa taakse hitusen kevyempi aluvanne.

Ja nyt olis kova tarve tallipaikalle kun valosan aikaan en ole paljoa hereillä. Käyn tsekkaa yhen tallin joka tekee 750€ koko talvelta.

Mutta tänään ootti verkkopankissa ylläri kun menin. Oli tullut kuukauden tuet ja Dali subbarin myyntihinta tilille! Ja näillä ne maksetaan talven rassailupaikan vuokrat. Joten projektit jatkuu ympäri vuoden :seko:

Mutta idealaari alkaa olla sen verran tyhjä että pitää edellisiä muokkauksia toistaa. Se harmittaa, mutta erikoisempaan tuotokseen pitää olla jo pokemonien piirtäjän mielikuvitus. :eek:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

4.11.2015 23:14

Mielenkiintoisia projekteja! Tee 125:sesta ruckus tyylinen? tähän tyyliin
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic ... 92&t=91726
ja
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic ... 95&t=93610
ja tässä vielä oma projetki joka tosin etenee hieman hitaammalla tahdilla
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic ... 0#p1578790

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

5.11.2015 0:31

Wildzuria kirjoitti:I'm sorry my english skils I'm from Finland

:lol:

Nuo ruckukset ei oikein nappaa mulle. Tykkään että katteet on joka puolella. Mutta tuo Baotian projekti oli mielenkiintonen lukea. Luin kokonaan! Ja ehottomasti fatty wheel siihen. Ruckus foorumeita tuli selattua sillon kun tuota vannetta tein. Modattuja ruckuksia alkaa olla ulkomailla jo liian kanssa, mutta kiva ois sellanen nähdä toki liikenteessä! Tää katettu fatty low long apehanger tyyli on vaan niin uniikki että specsejä lukiessa naurattais, mutta kuvan nähtyä sit hämmästyis sen kauneudesta. 8)

Ja se ajettavuus tulee aikalailla esille kun ajetaan 80 km/h huippuja. Eipä motarilla oo nähty tollasia 5cm maavaran tuningiskoottereita. Vaarallistahan se ois! Mun tarkotus on ajaa mökille kevarilla ja siellä on sellanen 80km/h rajoitus ja ei ois kiva jos ohi puskeis autoja kun hidastelee.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

5.11.2015 21:12

Tässäpä ois kuva nyt näistä veljeksistä:

Kuva

Pitkä muutoksen tie on 125 agilityllä edessään. Tämä vastaa aikalailla ennen jälkeen kuvaa koska 125 on vaan iskutilavuudeltaan isompi.

Kuva

Tänään keskityin vaan oranssiin. 125 on helpompi kulettaa talvitallille kun se on vielä kokonainen. Ja sen modit vaatii kyllä sen 4kk vaikka on jo vähän kokemusta laittelusta.

Tänään asensin ne koneensiirtopalikat, tulivat jo putkenkiinnikkeiden eteen hieman, joten enää ei saa paloilla vasemmalle.

Kuva

En saanut itekseni kiristettyä niitä paloja joten rengas on vinossa. Ylhäältä enemmän vasemmalla. Sitten kun sen kiristää, niin rengas on vielä liian oikealla. Sentti pitäis vielä saada siirrettyä kääntämällä siirtopaloja.

Löysin muuten hienon 12x7 vanteen. Sellanen hummerityylinen 5+2 offsetillä.

Kuva

Ulkomailta löyty, joten pitäis tilata aikaseen että tulee ennen kevättä. Senkin opin että 7 tuuman mönkkärivanteen offsetissä 5+2 tarkoittaa että kiinnityskohta on 5 tuumaa vanteen sisälaidasta ja 2 tuumaa ulkolaidasta. Ja pakko on Kymcon vanteeseen laittaa spacer joten vanteessa pitää olla yli 5 tuumaa sisälippaa. Mutta melkein joka löytämääni atv vanteeseen löytyi 12x7 5+2 koko! :)

Ja sit kysyn että kannattaako lähteä 125 agilityä virittämään ja millasta viriä? Että kulkee matalemmilla kierroksilla suurissa nopeuksissa, ei välttämättä kovempaa. Tehoputken siihen saa linkata! 8)

Pahoittelen etten tee vielä kevarista topiccia ja sotken nämä pyörät samaan topicciin. Sit kun on talli niin kerkee enemmän laittaa molempia ja sit tulee molemmista enemmän juttua ja omiin topicceihinsa. ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

5.11.2015 22:07

Hetkinen. Tässähän lukee mopo- ja skootteriprojektit. Joten 125 skootteri jatkaa samassa. 8)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

5.11.2015 23:07

sehän on sit siinä!!! :D ehottasin agilityyn jotaki kuitu muokkausta valoihin, perään yms ;) siis tähän kevari agilityyn! tosin jos hermot ei riitä hiontaa ja pakkelointia niin ei kannata vaatii yllättävän paljon :lol: enemmän ku oletin

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

5.11.2015 23:11

Hieno vanne. Kiinnostais itekin leventää skodee, mut autot on vaan niiiinpaljon kivempia...

Värimaailma on kyllä nappisuoritus.

Niin ja asiaan, täällä kait saa mielipiteensä ilmaista ilman suurempaa vittuilua?

Eksyn aina silloin tällöin tänne mopoja seuraamaan, vaikka eihän täällä oo kun yks kiinnostava proju (turpo riftinki trike). Etulokasuojan ja lampun vaihdosta riittää kyllä juttua, ja astetta kovemmat jätkät tietty vaihtaa suuremman sylinterin ja pääsuuttimen.

Tätä sun proju on kyllä kaikessa surkuhupaisuudessaan aina pakko lukea... Luin äsken neljä vimeisintä sivua. Ei voi pieni ihminen kuin ihmetellä miten pystyy kirjoittamaan neljä(4) sivua täysin tyhjästä. Ja kaikkein suurin kysymys on, miten ihmeessä aikuisella ihmisellä riittää aika kommentoida Mototin jokaiseen projektiin kunmage on kiristänyt katteen ruuvin tai kun kuhauistin skodeen on haettu motonetistä spraymaalia... :roll:

Ei helvetti alkaa niin sapettamaan kun jokaisen derbinviritystopikin viimeisin kommentoija onvittu N3D!!!!!! :paha: :paha: :paha:

Hyvä ihminen, seuraavan kerran kun menet motonettiin, osta edes ne PERUSTYÖKALUT!! Sulla on valtava määrä energiaa, aikaa ja silmää rakentaa asioita. ja näemmä myös halua oppia. Vittumaista tehdä kun ei ole millä tehdä :nörtti:

Kiitos, tämä avautuminen todella helpotti :nolo: Rohkeesti vaan rälläkkä ja hitsi käteen, tahdon tänne jotain luettavaa :roll:

Edit: Foorumilaiset vierailkaa pikkupyöräisten omilla saiteilla (sukisuki pv & manki), siellä on projuissa sisältöä ja tekemisen meininkiä 8)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

6.11.2015 1:14

Ootko sä meitä mopopoikia ylempänä? :)

Toiset tykkää kirjottaa, toiset lukea. Ja jos lukee jokaisen projektipäivityksen ja kommentoi jokaiseen jos on kommentoitavaa, niin ketä se haittaa. Ihmiset vaan tykkää kun saa kommenttia. Joissakin projekteissa minä olen ainoa kommentoinut. Mua vaan kiinnostaa lukee mitä muutkin on tehnyt ja jos siitä sais ideaa vielä omaan projektiin. Jotkut taas haluaa selvittää muiden mielipiteen siitä derbin lampusta ja etulokarista, niin tämä on paras paikka sitä kysyä.

Tää ei ole mun eka "blogi" mitä kirjotan. Ennen kirjotin urheilublogia ja mielenterveysblogia ja siellä tuli vaan positiivista palautetta, vaikka aika paljon sitä tuli tekstiä laitettua samankaltaisista salipäivistä. :D

Ei tässäkään ole tullut negatiivista palautetta muilta kuin sinulta. Ja arvostan sitä että uskallat sanoo mielipiteesi, mutta sinusta vaan saa sellasen kuvan että oot ihan mulkku jätkä. Mulla oli yläasteella ja armeijassa sinunlaisia kiusaajia ja ihmettelen että mitä he saivat siitä kun kiusasivat minua. Nykyään taas olen siinä kunnossa että minulle ei mitään tylyä sanota päin naamaa. Ja mitä sinä odotat että tapahtuu tuon avautumisen jälkeen? Sitä että en kommentoi enää niin paljon ja että hankin oman elämän?

Tallipaikka on tosiaan hakusessa ollut sen 4 sivun verran niin olen kerennyt vaan pari tuntia vaan päivässä tehdä Kymcoa ja sitten olen kirjottanut ajan kanssa tekstiä suunnitelmista ja ideoista. Ja paremmin suunniteltu on puoliksi tehty.

Aikaa minulla on sen vuoksi koska jäin sairaslomalle ja sitämyötä kuntoutujaksi ja kohta eläkeläiseksi. Rahaa taas saan samanverran kuin töissäkäydessä eli metalliliiton minimipalkka 2 vuoden kokemuslisällä ja kelan myöntämä asumistuki ja päiväraha. Ja periaatteisiini kuuluu että työtön ei stressaa ja vain köyhillä on kiire, joten en lannistu sitten ollenkaan puheestas, lähinnä nauratti kun luin vaikka ekaks säikähin että tuli negatiivinen kommentti.

Tulipa taas paskaa jauhettua 4 kappaleen verran.