Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

28.10.2015 21:33

Jo on aikakin laittaa n3din kuvallinen päivitys :P
Ja ennenkaikkea päivitys oranssista menopelistä!

Kuva

Kaksi oranssia vauhtiraitaa näkyy takaa katottuna :lol:
Spaceri on tuossa kiinni sorvaamattomana ja siitä lähtee 1cm kun en kehtaa enempää ottaa että jää kierteitä ees vähän pitämään nipun kasassa. Konetta siis pitää siirtää noin sentti vielä vasempaan.

Mittari lähti ja nyt tanko alkaa jo näyttää BMX tangolta! :D

Kuva

Johoissa on aikamoinen setviminen. Kaikkia pitää jatkaa että ne saa etukatteen sisään. Ja ehkä osa pitbike tangon sisään.

Kuva

Mittaristo on nyt penkin alla mutta ilman johtoja vielä.

Kohta napsahtaa tuhannen lukijan raja tällä projektilla! Jotain extraa on pakko sitten laittaa. Mielessä kävi että yritän keulia tällä ja laitan siitä kuvan! :P

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

28.10.2015 23:04

Ei sulla ainakaan taito ja ideat projektin suhteen lopu, hienoo jälkee teet! ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

29.10.2015 15:36

Johan nyt tuli tässä huomio tehtyä.. nimittäin huomasin etten ole muistanut kommentoida tänne mitään :D Mutta kommentoidaampas nyt:

Aluksikin tuo läskivanne on kertkaikkisen upea keksintö! Oranssi väri myös on aivan mahtava! :D
Ootkos n3d ajatellu nopeusmittarin kiinnittämistä etukatteeseen tohon ohjausakselin viereen? Sekava selitys mutta ehkä viisaudessasi ymmärrät [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

29.10.2015 20:40

No hitto! Siihenhän se pitää laittaa. Kokoajan oon vaan aatellu että se laitetaan tankoon ja näyttää tyhmältä. :P

Tälleen sen saa keskelle ja kallis tankoadapteri näkyy!

Eli teen sellasen "kojelaudan" tuohon etukatteeseen. Kun alunperin meinasinkin siihen laittaa ne merkkivalot, mutta jos laittaa mittarinkin! Jeah. Sit tanko pysyy siistinä.

Tässä kuvassa on vielä vakimittari kiinni, mut tuosta näkee että sille sigmalle on tilaa katteessa.

Kuva

Ja ei pidä viisaaks ainakaan kehua kun tossa edellisessä päivityksessä lukee tuhannen lukijan raja. Mut se neljä nollaa on kymmenen tuhatta. :lol:

Tänään kävin motonetiltä hakemassa viimesen oranssin purkin, mutta ei ole enää puoleen vuoteen maalauskelejä. Sit katoin niitä halpoja savuvilkkuja. Ne olikin 1 kpl paketteissa! Pelkkä vasen tai oikea vilkku 20€.

Agility kakkosen kävin liikkeessä maksamassa samalla ja täyttelin paperit. Se pitää viikon sisään ajaa sieltä tallille. Ja huomiseks varasin sorvarille ajan! Katotaan saako hän täytettyä toiveeni.

Kiva ois sitten saada tämä rullaavaksi. Välikasausvaiheessa ei ollut ajokuntoinen koska vanne ei ollut kiinni ja ei ollut toimivaa vannetta ja tanko ei mahtunut kääntymään. Moottori kuitenkin pyöri. Aivan mahtavaa olisi päästä tällä ajamaan edes kotikadulla! 8)

Kiinnostaa niin pirusti ajo-ominaisuudet apehangerilla, jatkoilla, madalluksella ja levipellillä? :lol:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

29.10.2015 22:07

Ehdottomasti mittari etukatteeseen!!! :P itellä oli tarkotus laittaa roxiin mittari katteeseen kiinni muttei ole vakio mittaria joten teen toiseen ritilään paikan jos uus omistaja siihen semmosen haluaa laittaa! :)
Kuva
Tässä kuva mitä ajan takaa :)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

29.10.2015 22:38

Tollasta mittariviritelmää en ookkaan ikinä nähny kun tossa aeroxissa :D

Varmasti ajais asiansa ja ois laillinen tai ainakin laillisen näköinen.

Tässä on jo valmiiks tollanen möhkylä etukatteen yläosassa. :)

Kuva

Aluks oli tarkotus jatkaa sitä ylöspäin peittämään mittariston mutta tästä tulis korkeen näkönen ja mataluutta haetaan :seko:

Mut pitää lykätä se mittari siihen adapterin etupuolelle ja kattoo näkyykö se. Ku ei nopeutta tarvis näkyäkään ku mopoilla ajetaan aina täysii :lol:

Mut herra hei. Meinasin tällasta. :lol:

Kuva

Onneks oon haka muokkaamaan kuvia niin ei tarvitse sanoin selittää. :)

Siis tää ois siisti ja yksinkertainen ja tankonäkymä ois puhdas, mutta jos parempia ideoita on niin kuunnellaan! Lähinnä harmittaa että jos mittari on katteessa kiinni kiinteästi niin johdotkin on. Joten tonne oranssin alle tulee varmaan m6 pulteilla muovilevy kiinni jonka saa irti kun irrottaa katteet. :nörtti:

Tuli muuten toinen kymmenentuhannen lukijan spesiaalikuvaidea. Agilityn kulettaminen Golffin kattotelineissä talvirakentelupaikkaan! :lol:

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

30.10.2015 11:27

Nonii hyvä että mittari idea tuli tarpeesee! Ja joo tollasta samallaista ideaa että tangosta nähden kuskinpuolelle mittari.

Itsekkin tuota lukijamäärää pohdiskelin että tuhat olisi aika pieni määrä :D

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

30.10.2015 20:56

Tänään kävin sorvarilla. Puoli tuntia meni ja makso vaan 20€!! 8)

Ja asiakaspalvelu oli niin positiivista että takuulla asiakkaat käy uudelleenkin, niinkuin minä. Paremmin se sorvari tienaa positiivisella asenteella vaikka antaakin alennuksia kun ei tylyn luo kukaan palais. ;)

Spacerin keskelle siis tehtiin 40mm reikä julmankokoisella poranterällä ja tehtiin upotus keskiölle sorvissa. Tarkkaa puuhaa. Lopputulos on että keskiö lyödään spaceriin kiinni vasaralla tiukaksi eli on sadasosamillin tarkka. Kestääpä paremmin nuo pikkupultit kun spacerin laita ottaa vastaan painon.

Kuva

Sit pulttikauppaan hakemaan vahvistettuja mustia pultteja että kestää.

Kuva

Ja kohti motonettiä hakemaan autoon tarkoitettuja kartio pyöränpultteja.

Kuva

Ei ollut kuulemma 1.75 normikierteellä pyöränpultteja. Sit kotiin nettiä selaamaan ja siellä ois ollut niitä :lol:

Eli lykkäsin tavalliset pultit väliaikaisesti että saan keskitettyä vanteen runkoon nähden.

Ja koko pakka näyttää kutakuinkin tältä:

Kuva

Kuva

Painopisteen voi päätellä kun tuo spacer pysyy kantillaan vaikka keskiö on kiinni.

Yhteenveto: Saadaan vanne kiinni vihdoin!!! :P

Ja nyt oranssi on motot.netin suosituin myytävä mopo. 8)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

31.10.2015 14:45

joko oot innoissas alkanu suunnittelemaan renkaan kiinnitystä näin lauantain kunniaks? ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

31.10.2015 19:56

Et arvaakaan miten innoissani! :D

Multa tää asennusinto varmaan välittyy hyvin kun ei tuu negatiivisiä tekstejä yhtään. Aina vaan muka kaikki sujuu hyvin. :P

Ja varmaan siks sujuukin hyvin kun kaikki suunnitellaan niin hyvin etukäteen. Takakatteiden lakkaus vaan meni pieleen ja se harmitti kun ei päässyt heti korjaamaan sitä.

Mut tämä päivä meni melkein kokonaan autokaupoissa. Micran näyttäjä tuli kolmelta ja lähti viideltä :lol:

Kuva

Se on todellakin minun nyt. Golffi lähti pihasta varkauteen. Välirahaakin maksoin kaks sataa. Golffista hän osas kertoa kaiken. Hyvä tyyppi hänkin, ehkä liikaa huumoria :lol:

Ehkä liikaa maksoin väliä, mut ei se haittaa. Vähemmän jää rahnaa kaljaan! ;)

Hänellä luki ilmoituksessa että vaihto golffiin ja mulla että vaihto micraan joten mikäs siinä, vaihdetaan! :lol:

Ja aikaa jäi hieman joten porasin keskiöön yhen reiän ruuville. Tarkkaa puuhaa oli ettei pääse yhtään liikkumaan keskiö. Kun piti hakata joka testauksen ajaksi keskiö irti spacerista. Se on tiukka!

Kuva

Hirvee himo on huomenna valosalla käydä laittamassa tuo paketti kiinni mopoon. Sit testataan ennen loppujen pulttien kiinnitystä että onko kaikki mitat kohdillaan. Jos ei, niin voi vielä muuttaa niitä.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

1.11.2015 10:33

Oftopic mutta ootkos autolle tuunausta suunnitellut?
Mutta jatketaas aiheesta sitten. Painatushan näyttää aivan loistavalta vanteen suhteen :D Pistäppäs heti inffoa vanteen kiinnilaitosta kun olet sen suorittanut.!

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

1.11.2015 22:26

Tottakai se tuunataan! :lol:

Led päivävalot, subbari, hiilikuituteippi konepelti, jöm jöm säädettävä alusta, levipellit kapeemmilla kumeilla, niitattavat lasikuitukaaret, renkaan kulutuspinta kaaren tasalle, tarroja. Mut haaveita nää vaan. Kauppaa jo teen alustasta ja levipeltivanteista. Ja kertokaa mikä foorumi on näille autohommille paras? Että sais apuja kun en ymmärrä näistä nelipyöristä paljoa. Moottoritnetti on aika hiljanen vissiin.

Ja pahoittelen etten kerennyt heti kertomaan vanteen asennuksesta kun piti tuo micranen jälkikoeajaa. 8)

Pitää vähän plärätä kuvia kun tuli tänään otettua 47 kuvaa! :lol:

Yks pultti eka kiinni spaceriin ja tiukaksi, sitten merkinnät muille rei'ille. Sit poraamaan ne miten sattuu kun terä vetelee. Loppuun älysin käyttää lyömätappia.

Kuva

Sitten persiilleen menneet reiät viilalla kohdilleen. Ja katos kummaa kaikki pultit tarttu loppujen lopuksi.

Kuva

Valualuvannekeskiö oli reikien kohdalta joku 4mm paksu eli kestää noilla kuudella pultilla. Epäilin alkuun. Sit pakka kiinni akseliin. Spacerin keskireikä autto kummasti kun sai hylsyn siitä läpi.

Kuva

Vanteessa vaan ei ole keskireikää joten se asennetaan vasta viimesenä, mutta onpahan hienon näkköinen kun ei ole reikää keskellä. Vanteen laitto olikin sellanen että helposti tuli vaurioitettua oranssia maalausta, mutta en minä stressannut vaikka se vähän kolhiintu. :)

Ja katos kummaa, vanne pysyy omin voimin kiinni pyörässä. Työ jo niin totuitte siihen että siinä on aina joku palikka tai vannekehä alla. :lol:

Kuva

Sit vaan stancee hieromaan.

Kuva

Tarkkaa mittaa ei osannut ottaa joten tein 8mm lattaraudasta välipalat rungonjatkeelle.

Kuva

Takarunko oli vähän vinossa muutenkin, joten sitä suoristamalla vanne keskittyy vielä paremmin... keskelle. Loppuhienosäätö tehdään sitten sorvissa niin saadaan vanne millilleen keskelle.

Sit iso ongelma. Pakoputki! Sitä pitäis hitsata tai sulattaa että saa tarpeeks ulos vanteen viereen.

Kuva

Se pitäis saada 5cm oikealle päin!

Tässä näkyy miten tuo öljykorkki näkyy tuolta vanteen vierestä.

Kuva

Ja tässä näkyy putken kanssa miten syvälle se putki menee vanteen eteen.

Kuva

Eli oikeesti 5cm ulospäin. Aikaani pohdiskeltua aattelin että leikkaan putken kahtia siitä mistä se kääntyy ulospäin koneesta ja liittää siihen 5cm putkea ja hitsaa ne yhteen. Sit vaan vakipaikoille putkenkiinnikkeet pitkillä holkeilla. Parempia ideoita kuunnellaan! ;)

Kuva

Ja tässä näätte mun puuhanurkan jossa toteutukset tehdään. Sitä ei tarvitse esitellä missä suunnittelu ja ideointi tehdään.

Kuva

Ja nyt on etuvannekin kiinni ja tuntuu että vanteet sopii yhteen vaikka ovatkin ihan eri maasta.

Kuva

Ja lippaa riittää vasemmalla puolella. 8)

Kuva

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

1.11.2015 22:34

Kyllähän tuo vanne on aikas awesome!

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

1.11.2015 23:21

On toi vanne kyllä aikamoinen seksipommi! :D

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.11.2015 21:34

Toi perä on vaan jotain niin täydellisyyttä kun vanne on keskitetty ja onhan se nytkin!