Menee tuplapostaukseksi, mutta tosiaan avasin tossa samalla ku purin mopoa nii sylinterin. Sylinterin porautus ja uus mäntä piti paikkansa mutta tiivisteet olis voinu myös vanha omistaja uusia, joten nakkasin uudet tiivisteetkin sylinteriin. Noh mopon sain kasaan kutakuinki. Alkoi kuitenkin mietityttää laiska kiihtyminen, mopossahan oli kuriton vakioputki ja prikka pois. Lain kuuliaisena kansalaisena kävin hakemassa myös uuden prikan liikkeestä ja laittoin paikalle, samalla vaihdoin myös 5,5g rullat variaattoriin. Myös perään vaihtui malossin hieman jäykempi vp ja kytkin vaihtui kokonaan parempaan. Näitä sitten testailin siinä mutta en huomannu eroa muutakun liikkeelle lähtiessä, johtuen tietenkin vakioputkesta. Vähä turha edes tollasia laitella vakioputken kanssa.
Aloin kiinnittämään huomiota kaasuttimeen ja ilmaputsariin. Ilmanputsarista lähti myös yksi "kuri" poies. Kas vain, mopo kiihtyi paljon rivakammin. Nyt tietenkin pääsuutin oli liian pieni. Vaihdoin suuttimen, ja tämän jälkeen en saanut mopoa enään toimimaan juuri mitenkään, joten purin kaasarin. Huomasin siinä sitten kaasutinta puhdistaessani sen olevan 14mm porattu lortto. Kun kone kävi tyhjäkäynnillä laite ei vastannut kaasuun vaan hyyty, noh kun sain mopon vastaamaan kaasuun nii nopeuden noustua 40kmh alko putkessa paukkumaan...
. Kokeilin sittne omia kaasareita mitä hyllystä löytyi. Ehyellä 14mm lortolla toimi, mutta liian pienihän se oli...
17,5mm lorton mettästykseen siis.