Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

19.7.2015 23:26

Moro taas pitkästä, pitkästä aikaa!! :lol:

Derbille en ole nyt tehnyt muutaku vahannu ja pessy + tietenki ajanu 8)

Muttamutta, projektia pukkaa....
Eli tänään tuli haettua nurkkiin vaihteeks Derbi :lol: :lol:
Tässä kuva:

Kuva

Derbin sain kaverilta halvalla, pientä siistimistä ja sitten konepuolta laitella. Suurin vika on se, että se on leikannut. Elikkä sylinterisarjaa tilaukseen, JOS kone muuten vaikuttaa OK kuntoiselta :s , MUTTA halvalla ei saa hyvää vai miten se menee :lol: . Tänään tuli katteet siitä riisuttua pesua varten, koska kaveri laiminlyönyt pesemisen suhteen tämän mopon kokonaan, moottorin alla 10cm p*skakerros :lol:

Kuva

Joitakin osia saattaa tulla myyntiin, kuten mustat katteet, puolavanteet ja 2007 mallin kultainen USD. Mutta varmuutta niistä ei vielä ole, koska en tiedä alanko kasaamaan mun Sendasta jotain :lol:
Jos en ole kertonut niin mulla on myös 2003 mallin SM Senda nurkkamopona, joka nyt pitäis laittaa tieleiikennekelposeks 8) Joku vois pitää Derbiä sairautena, mutta mulle se on enemmän pakkomielle :lol:

Mutta niistä myöhemmin!!!

Jatkoja teille, ja koitetaan palailla mahd. pian!

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

20.7.2015 23:11

Juu iltoja vaan sinne!

Tänään oli taas töitä niin ei ehtinyt/jaksanut tehä Derbille. Pesin sen tänään ja siitä tuli iha eri mopo sen jälkeen :lol: Tässä todiste:
Kuva

Pesu meni hyvin ku pisti vaan iha törkeesti liuotinpesuainetta ja painepesurilla 10 cm päästä :lol: Konettakin purin sen verran et yläkerran purin ja toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, eli alakerta ehjän oloinen. Vaihteiden päälle meno tarvii vielä varmistaa. Koneessaa oli havaittavissa heti asennusvirhe, kantta ei ollut kiristetty, lähti melkein käsin irti. Mutta edellinen omistaja sanoi että ne oli kireällä, jos joku vois kertoo et miten ne voi ajossa löystyä? Ainakaan en oo ite sellaseen törmänny aiemmin :) Ja Pytyn pois saatuani kauhistuin kun näin männä, se oli muuten hyvässä kunnossa, mutta yksi asia oli silloin pielessä ja aika varma leipomisen syy :nolo: Meno v*tun NARAKU :lol:!!!!!

Mutta aikani mäntää ja pyttyä katsottuani, totesin että ei näissä mitää v*tun vikaa ole :) MUTTA sitten tuli faija tallille ja alko ihmettelemään tummaa raitaa pytyn sisäpinnalla. Ja sen jälkeen katsoi mäntää, sitten minuun ja sanoi: "huomasikko et tää mäntä on halki?" :lol: Sitten menin kattomaan ja niinhän siinä halkeama olikin :nolo: Männän laki oli hiushalkeamalla kyljestä ja männänrenkaiden välistä, ja kahdesta eri kohdasta, tässä kuva koska en osaa selittää yhtään mitään :lol:
Kuva

Mutta näillä mennään ja yläkerta uusitaan. Onko jollain kokemuksia TNT kansista Derbissä? Tarvis uus kansi ostaa ja budjetti ei taida riittää alkuperäseen :nolo: Ja sitten sellainen, että kannattaako ostaa mieluummin alu- vai valupytty?

EDIT: Onko perus 121 lähellä näiden vanteiden sävyä, kuten kuvista näkee nii vähä kärsinyt toi yks reuna... Ja onko tästä setistä mihinkään: http://www.moposport.fi/sylinterisarja- ... c-kannella ?

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

21.7.2015 3:21

Tuo mikään vitun halkeama ole :roll:

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

21.7.2015 8:06

dattiis kirjoitti:Tuo mikään vitun halkeama ole :roll:

Selvä, sähän se asiantuntija olet :s 8o

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

29.7.2015 10:30

Laitatko s-postia katteista. Ei näytä yksityisviesti lähtevän liikkeelle vai tuliko perille?
mixa76 (at) suomi24.fi

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

9.8.2015 19:59

Moro!

Eli tänään tuli Motonetistä:
-keulan stefat
-punaiset kytkin- ja jarrukahvat
-tulppa

Tänään laittelen vielä Moposporttiin tilauksen vetämään jossa pitäis tulla jarrupalat ja sylkkäsarja.

Laitan lisää viestiä vielä myöhemmin kun saan Moposportin tilauksen kotio 8)

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

11.8.2015 22:29

Ei tuo naarmu männässä halkeamalta näytä. Ennemmin sanoisin "leipomisen" johtuneen siitä, että kansi on löystynyt ja laskenut paineet pois (ja mahdollisesti vedet sisään).

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

14.8.2015 23:59

Moi!

Eilen tuli siis haettua Derbiin sylinterisarja ja jarrupalat.

Tehdään nyt heti selväksi, että olen persaukinen ja täysin rahaton, joten menokin sen mukaista.

Tämän sanottuani voin nyt myös sanoo, että sylinterisarja on mallia KIINA ja V*TUN HALPA!
Eli siis halvin mahdollinen sylinterisarja kannella. Varmasti mun tuurilla käy niin että sisäänajossa jo leipoo, ja sen jälkee kaduttaa ja paljon, mutta ei voi mitää jossei rahaa oo :nolo: :lol:

Huomenna vois koitaa jos ehtis asentelee. Keulan stefat vois koittaa vaihtaa ja sit toi kone valmiiks. Keulan siis tosiaankin puran ensimmäistä kertaa elämässäni, että saa nähä mitä tulee :lol: Mutta mitä oon kuullu ja luulen et on ihan simppeli homma.

Jossei homma luonnistu niin maanantaina alkaa amiksessa asentajapuoli nii sielä sitte remppaillaa Derbiä jossei muuten :lol: :lol:

Jatketaan, Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

19.9.2015 15:14

Juu, moro.

Topicci vähä kuoli kun ei oo ollu aikaa/innostusta laittaa Derbiä. Mutta kone on nyt rungossa kiinni ja täytyy swingi hommata nii saa kasaan. Keulan purin ja hommata enää öljyt ja kasaa. Tietääkö muuten joku mistä tähän keulaan saa stefojen ne pölysuojat? Ne on iha karmeessa kunnossa ja olis hyvä vaihtaa. Laakerit oon vaihtanu renkaisiin ja tällee et katteet maalaa ja hommaa jotain osia niin saa kasattua ja myyntiin :)
Mutta linktkaa ne pölysuojat nii oon kiitollinen :) Sopii siis myös PROn keulan pölysuojat!
Näillä jatketaan!

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

2.11.2015 23:15

Moro taas!

Ei oo sit Derbi edistyny pätkän vertaa koska aina ollu kylillä :lol:

Mutta sellasta että kun tuo ajossa oleva Derbi ei kaupaksi mennyt niin talvella tehä siihe taas jotain pientä lisää. Talven aikana nyt ainakin täyskoneremppa, sen yhteydessä mietin jos kytkinkoppa mustaks ja sit kiillottaa se pyöree osa siitä. Ja sit siistiä tottakai joka paikkaa.

Siniset osat menee uusiks koska Maston Metallic maali olikin paljon odotettua huonompaa, traktorien maalilla ja ruiskulla nii pitäis tulla kestävä :lol: . Eli osiin taas :D oon miettiny jos toiset takakatteet viel valkoseks. Ja jos ne LEDitkin ja vanneteipit sais talvella kiinni :lol:

Mut tässä kunnossa mentiin:
Kuva

Nykyisin on koroa ja talveks tulee taas enskat alle. Lokasuojan vaihdan SM-Lineen. Pumpusuojat pitäis kans maalata mustaks kun on nii haalistunu. Ja hommata toiset ja maalata ne valkoseks.

Mutta ehdotuksia johonkin pieniin ehostuksiin kaivataan jälleen kerran!

Konrempan yhteydes vaihdan kans männän :lol:
Ostin viimeks Forten ja sehän on nyt ajettu pyöreesti sen 4000km ja se on väljä :lol: Sen tilalle vaihdan Proxin.

Mitäs kaikkee konerempan yhteydes kannattaa vaihtaa? Kampuran laakerit, kaikki stefat ja tiivisteet + männän ja sen neulalaakerin vaihdan ainakin. Onko jotain muuta mitä kannattaa ostaa valmiiks? Edelleen oon tekniikan kans peukalo keskellä kämmentä et neuvoja kaivataan, rempan teen kyllä kaverin kans ketä on näitä aikasemminkin rempannu.

Näillä taas eteenpäin! Katsojia on kertynyt enemmän ku odotin mun projektoinnilla ja kaiken lisäks vielä Derbi :lol: Kiitos näistä!!

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

10.11.2015 17:38

Moro!
Sen verran päivittelen et tein taas ostoksia :lol:

Kuva

Eli vikanen Baotian :lol:
Sain nii halvalla et pakko ostaa. Ei oo eka kerta kun on tällänen "ostin kun halvalla sain"-kauppa :lol:

Suunnitelmana saada toimimaan ja sit haetaan kusikalvoo ja 121 :lol: :lol:

Tarkotuksena tehä mahd. hirvee :lol: eli tätä päivittelen sillon tällön (jos saan jotai aikaseks) tänne joukkoo.

Ja nyt olis Derbin osia myynnisä eli kyselyitä tulemaan! Kaikki oikeastaan Sendaan. Koneen (UM) myyn osissa.
Löytyy myös Sendan kilvellinen runko, vm.2006.

Osia mitä ei myynnissä:
-renkaat/vanteet
-kone
-keula ja etujarru
-kaasukahva/ -vaijeri
-kytkinkahva

Kiitoksia ja moi!

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projekti \\ Uutta Derbiä alle??!!

10.11.2015 19:11

Dörpisti kirjoitti:Suunnitelmana saada toimimaan ja sit haetaan kusikalvoo ja 121 :lol: :lol:

Tarkotuksena tehä mahd. hirvee :lol:


Hienohan siitä tulis :idea:

Re: Derbi DRD Racing projektit! JA BAOTIAN :D?!?

16.11.2015 17:43

Moro!

Baotiania tein sen verran et perän katteet irrotin ja seuraavaks pitäis saada käymää. Starttaa hyvin jne. kiksissä jotai häikkää mut ei haittaa koska neitinappi toimii :lol: . Bensatkin vaihdoin tuoreisiin.

Juu elikkä sitä tossa lauantaina pari tuntia strattailin enkä mitään eloo sinne saanu :| :nolo: . Joku näistä ymmärtävä vois valasta mua et mitä mahdollisuuksia on et miksei lähe käyntii :lol:
Kipinän saa mut aika heikon, tulppa ainakin haisi bensalta kun sen irrotin. Kipinä saattaa olla liian heikko ja bensaa ei välttämättä saa tarpeeks, mut ei ees hörähtäny pilotilla kun kokeilin. Puristuksia on.

En siis tiiä skopista yhtään mitään ja vielä kun on 4t :lol:

Jos joku valasis nii ois hyvä 8)

Kiitos ja moi vaan.

Verneri

Re: Derbi DRD Racing projektit! JA BAOTIAN :D?!?

16.11.2015 19:00

Tarkista nyt ainakin venttiilinvälykset

Re: Derbi DRD Racing projektit! JA BAOTIAN :D?!?

17.11.2015 23:16

Juhitzun3450 kirjoitti:Tarkista nyt ainakin venttiilinvälykset

Tässä onkin sitten huomiseksi puuhaa :P
Netistä tarkistelin niin 0.08-0.10 olis hyvä välys noihin kiinan skopiin (Baotian, Fude yms.)
Saa korjata toki jos on paremmat arvot tiedossa :lol: . Tehtaalla näihin kuulemma laitetaan 0.05 mikä on naurettavan pieni, luin tästä sen verran et uusistakin skopista tää kannattais kattoo ja säätää "väljemmäks" kun tää vakio 0.05.
Mutta huomenissa koittelen säätää venttiilit ja kattellaan sitte huomenillalla uudelleen 8)

Verneri