Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Beta projekti

1.11.2014 17:39

Joo tuli siis ostettua tommonen 2009 vuoden Beta jolla on rullailtu karvan verran päälle 10 000. Toimii hyvin, mutta vähän on karun näköinen. Talven aikana tarkoitus laittaa ulkonäkö uuteen uskoon. Tossa kuva vehkeestä...
Kuva

Pieni lista mitä suunnitelmissa:

-Rungon, takahaarukan, (vanteiden) ja pikkuosien (käynnistys poljin ymn.) maalailua
-Uudet katteet (ainakin taakse, kotarin suunnitelmissa)
-Sähköjä pitää siistiä roimasti
-Bensaletkut ymn uusiksi värillisin letkuin
-Usd-keula (jos jostain saisi ylettömän halvalla...)
-Tupla änkät 8)

Rungon väriksi tuommoinen kullanruskea kuin vanteet ovat, mikäli saan takavanteen jollain ihmeen kaupalla puhtaaksi (on kuin olisi mustalla spray-maalilla vetästy osittain). Saa myös ehdotella värejä ja muita juttuja mitä laitella... Ja sitten onko kellään kokemusta / tietoa, kuinka hankala olisi sovittaa kotarin katteet tommoseen betaan?

Re: Beta projekti

3.11.2014 21:29

Tjoo päivitellään vähän...

Tuli äskön tilattua kotarin mustat takakatteet. Ja betaa olen purkanut ja siistinyt noita sähköjä hiukan ja muutenkin putsaillut. Tossa purkaessa mietin että mitä alla olevassa kuvassa oleva osa mahtaa tehdä?
Kuva
Tiedän että se tuon järjestelmän osa joka vie lämmintä ilmaa pakoputkesta ilmanputsarin kotiin, mutta onko tuo joku pumppu vai mikä? Mitä jos laitan tohon vaahtomuovisen ilmanputsarin kaasarin jatkoksi, otan vaa letkut ja ton mökön hyllyyn ja putkesta sen pikku torven umpeen?

Re: Beta projekti

4.11.2014 7:45

Lienee ''egr'' eli kierrättää pakokaasuja ilmanputsarikoteloon ja vähentää päästöjä näinollen. Ei jatkoon.

Re: Beta projekti

5.11.2014 21:07

Toinen vaihtoehto on katalysaattorin hapetin eli syöttää puhdasta ilmaa pakoputkeen että katti toimis paremmin. Riejussa ainakin on näinpäin eikä (onneksi) kierrätä pakokaasuja. Ei vieläkään jatkoon. Toi mötikkä taas on ilmeisesti takaiskuventtiili, joka varmistaa, että ilma/pakokaasu, kumpaa lie kuljettaakaan, virtaa oikeaan suuntaan. Päästää siis toiseen suuntaan läpi, toiseen ei. Mun ymmärtääkseni jos siinä olis suora putki, ei välttämättä virtaa kumpaankaan suuntaan jos änkkä tms. ei kurista, vaan toiminta perustuu juuri tuohon takaiskuventtiiliin ja paineen vaihteluun putken puolella. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon tai vahvistakoon :lol:

Re: Beta projekti

8.11.2014 19:43

Kiitos vastauksista, oli mikä oli , ei ole enää. :lol: Eli rälläköin jo sen pakoputkessa olevan pienen putken pätkän pois. Sen alta paljastui umpeen karstoittunut reikä jonka pikaisesti täytin mikillä. Putki on nyt hiekkapuhallettu ja tarttis vetää maalia pintaa. Rungon ja vanteet vein naapurin hallille, jos huomenna hiekkapuhaltais rungon ja funtsis että mitä vanteille tehään, ehdotuksia? Katteet tuli hiottua vesihioma paperilla ja lokasuojaa vähän paikkailin. kotarin takakatteet tuli soviteltua, nyt tarttis jonkun peittämään etu- ja takakatteiden välisen aukon. Pellit työn alla mutta tiiä häntä saanko ikinä niistä sopivia... Tossa suunnittelin että vois laittaa ilmanputsarin koteloon, joka nyt jää tyhjäksi akun, joten mitä tarvitaan jotta se latautuisi?

Tässä kuvaton päivitys, kuvia pistän kun jtn järkevää kuvaattavaa sattuu tulemaan. :D
Ja nyt olisi hirmuinen hinku USD-keulaan joten jos jollakulla on ylimääräinen niin ota yhteyttä! :P

E:
Tuolla tallissa on muuten 125cc bse jonka sain veljeltä vaihossa toisesta betastani. Sitä ei saa käymään vaikka mitä tekee... On uusi staattori,kokeiltu toista, cdi:tä ja puolaakin... eikä lähe vaikka laittaa tulpan taa pensaa. Voiko vika olla venttiilien liiallisessa välyydessä? Jos sais ton koneen kuntoon nii löisin sen kiinamönsyn automaattisen 110cc koneen tilalle niin sais äkäsen lintta pelin. 8)