Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

10.3.2015 22:51

Jeesjees, taas rustaillaan...

Joo, eli viime viikolla vaihdeltiin kaverin kans stefa ja tiivisteitä, kuvia en tapahtumasta ottanut mutta mitäpä sitä avointa kytkinpuolta turhaan kuvailla, luultavasti suuri osa täältäkin on sen jo nähnyt aika monesti :lol: . Noo, ainakin epäilykset osu suhtkoht oikeeseen, kampuran stefa väljähkö, ja pytyn alatiiviste aivan märkä. Eli luultavasti sieltä falskannut ainakin. Nyt ei pitäs vuotaa ainakaan enää mistään, ellei sitten lohkon välistä... siitä se riemu sitten vasta repeekin jos näin on asiat.

No mutta, sen jälkeen kun tiivisteet oli väsätty niin mopo kasaan ja nesteet sisään, savuttaa vieläkin eikä kierrä oikein mitenkään. Mutta huomenissa kun haen centeriltä osat mitkä tilasin 2vk sitten niin mennä huuhtelemaan ainakin jäähdytysjärjestelmä että saa loputkin öljyn rippeet sieltä pois. Ja niin, suuttimenkin vaihdoin takas 90 kokoseks ja ei se parempaan suuntaan ainakaan mennyt. Nojoo, kokeilla 88 laittaa ja vaikka neulaakin säädellä, josko sen sais huomenna vaikka ajokuntoseks. Jja josko sitä myös viimein vois alottaa katteiden hiomisen niin vois pohjat maalata niihin, ja putkesta karstat poltella ja reiät hitsata.

Kuvia ei tälläkertaa oo, josko sitä huomenna sitten...

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

11.3.2015 22:42

Tälläkertaa asiat meni jopa niin kuin oli suunniteltukin, ainakin jotain positiivista :D

Centerin paketin sain käsiini koulun jälkeen ja ei muuta kun asentelemaan. Muuten hommat meni hyvin mutta vapaavalon anturi ei jostakin syystä suostu toimimaan, olisko jollakin tähän jonkinnäköstä arvausta missä vois olla vika? Valo syttyy siis mittaristossa kyllä kun johdon laittaa maihin, mutta anturista ei vaan suostu toimimaan.

No kuitenkin, uudet rattaat laittelin paikalleen ja huomenna varmaaan sovittaa ketjut sopivan mittasiksi ja hieman käsitellä ketjunohjureita että mahtuu kulkemaan esteettä. Myös kytkinkahva/vaijeri laitetaan kiinni niin pääsee ensimmäisiä koeajojakin vetämään 8)

Nojoo, huvikseni myös vaihdoin suuttimen 82 kokoiseksi ja nostin neulan sokkaa yhdellä pykälällä, eli siis se on nyt toiseksi ylimmässä. Ja kappas vaan, johan rupes kiertämään :eek: . Vähän se vielä empii ennen täyskaasua, mutta eiköhän sekin neulan kanssa kikkailemalla ala pelaamaan.

Nyt pari kuvaa kun jaksoin rahdata mopon pihalle kun aurinko paistoi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

12.3.2015 21:42

Noh, eikö tää nyt perkele innosta kommentoimaan mitään? :lol:

No mutta kuitenkin, tänään otin rälläkän kätöseen ja rupesin muokkaamaan ketjunlaahainta. Sääli silpoa kun oli aikalailla uudenveronen, mutta mitäpä sitä ei toimivuuden vuoksi tekis :) Nyt mahtuu ketjukin kulkeen kivasti. Ketjut lyhentelin siinä samassa niin sai nekin heittää paikalleen, nyt on se puoli takaketjunohjurin muokkaamista vaille valmis.

Kytkinkahvankin heitin kiinni niin pääsi ihka ensimmäistä kertaa koko mopon omistusaikana ajamaan ensimmäisen koeajon. Noh, tuloksena että ei kierrä ajossa vieläkään loppuun asti ja veto vähän kateissa. Mitäs porukka tähän veikkais?

No mutta, kuitenkin liikkuu eteenpäin kaikilla vaihteilla.

Huomenna rälläkälle lisää töitä kun vetäsen putken auki ja katon mitä sieltä löytyy.

Perussetti loppuun:

Kuva

Kuva

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

12.3.2015 22:11

Luetaan luetaan :D Oon vaa huono kommentoimaa :)

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

13.3.2015 23:42

Nättiä settiä en muuta sano :D ja onko perus vakio tekniikka kysseessä

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

14.3.2015 11:44

Kiitoskiitos :) Ja juu tällähetkellä kuriton putki kiinni mutta laitan sitten vakioks ostajan halutessa.

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

20.3.2015 18:07

mitä ne renkaitten laitto maksoi stormilla?

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

21.3.2015 12:31

Viiskymppiä, kallis kun mikä mutta hyvä palvelu ainakin

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

22.3.2015 22:07

Joopajoo, ei vaan mahdu mun päähän että mikä perkele tätä vaivaa...

Kuva

Eli tulppa oli siis tuon näköinen reippaan ajon ja pihahuudatuksen jälkeen. Tossa kohtaa olin jo putsannut paineilmalla aika hyvin puhtaaksi, mutta öljyiseltä se ainakin näytti ja haisi. Tuossa valkoisessa kohdassakin taisi olla öljyä. Mikä tossa nyt saatana voi olla, alkaa motivaatio tän väsäämiseen mennä pikkuhiljaa kun ei vaan suostu yhteistyöhön. Auttakaas nyt jotenkin että pääsis eteenpäin :lol:

Ja vikahan on siis että savuttaa vieläkin jonkun verran, ja tykkää vähän pätkiä kierrättäessä. Eli ajaessakaan vähän keskikierrosten yläpuolella ei oikein jaksais vetää ja alkaa pätkimään, mutta kun tarpeeks kauan jaksaa odottaa niin kyllä siellä jotain tapahtuu.

Säätöinä 82ps, ja neulan sokka toisiks ylimmässä. Seosruuvin asentoa en nyt just satu muistamaan. + vielä lisänä vakiokaasari ja kuriton vakioputki.

Kun en muutakaan tekemistä keksinyt niin huuhtelin jäähdytysjärjestelmän sitten, en tiedä auttoko mitään mutta tulipahan tehtyä :lol:

No mutta kommentoikaa

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 17:47

Kannentiiviste poks? Vettä toi paska on

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 18:04

Epäilisin kans että kannentiiviste tiensä päässä :|

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 18:19

No mitä perkelettä, sitten täytyy olla kansi kiero :lol:

Kannentiiviste ja pytyn alatiiviste on meinaan nyt vaihdettu muistaakseni 3 kertaa, eli ei tiivisteestä pitäs kiinni olla. kai se pitää sitten viedä pytty ja kansi koneistamolle että saa suoraan ja vaikka laskeakkin vähän samalla.

Ja niin tulppa kyllä haisi ainakin vahvasti öljyltä, tiedä sitten... Mutta kiitos että jollakin on ainakin näkemyksiä asiasta :)

E: Paljonko kannattaa ottaa siivua pois madaltamistarkotuksessa? Ja varmaan tässä tapauksessa ylätiivistepinnasta eikä kannesta?

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 19:49

Käytännössä se on sama kummasta sitä lastua ottaa, mutta itse otan/ottaisin kannesta koska se on halvempi osa vaihtaa jos setuppia pitää muuttaa jälkeenpäin jotenkin. Se, paljonko kannattaa ottaa selviää tietysti mittaamalla nykyinen squishvälys ja ottamalla sen verran tavaraa että squish putoaa 0,75 mm paikkeille.

Ensalkuun voit tarkistaa kannen suoruuden laittamalla sen peiliä vasten ja kokeilemalla/mittaamalla rakotulkilla keikkuuko se. Muista putsata pinnat vaikka jarrukliinerillä koska jos väliin jää roskaa niin varmasti "keikkuu".

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 19:56

Joo, eli täytyy ruveta jokupäivä taas vaihteeks purkaan :lol:

Mites sitten ton kannen kanssa, kun siinä on toi tiivisteura. Tuleeko sen kans ongelmia? Ja itse en kumminkaan settiä tuu muuttaan kun myyn pyörän pois kun valmis. Ja aluks kun ainakin sais suoraks niin olis positiivista, tota laskemista täytyy vielä harkita. Kun sitten miettii, että onko siitä näin alhaisella viritysasteella kuitenkaan mitään hyötyä :D

Ja juu kiitoksia tästä neuvosta, täytyy ettiä jostakin palanen peiliä/lasia niin voi kokeilla.

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 20:22

Kun sitten miettii, että onko siitä näin alhaisella viritysasteella kuitenkaan mitään hyötyä

Ei sillä viritysasteella ole mitään merkitystä siihen, että onko squishvälyksen korjaamisesta hyötyä.
Tehdas on jättänyt sen välyksen turhan korkeaksi pääosin sen vuoksi, että voi kasvattaa toleranssia, esim. kannen sorvaus epätarkempaa = nopeampaa -> enemmän voittoa. Esim. 1.80mm +/-0.40mm.

Tuossahan sitten paranee moottorin hyötysuhde, koska vähemmän seosta jää polttamatta (ts. enemmän seosta puristuu palotilan kuppiin).

kun siinä on toi tiivisteura. Tuleeko sen kans ongelmia

Voi tulla, jos ottaa paljon lastua kannesta (tiivisteurat madaltuu siinä samalla).
Että kannattaa pyytää koneistajaa sorvaamaan o-rengasurat takaisin alkuperäisiin mittoihin, jos mahdollista. Siten välttyy mahdollisilta ongelmilta (esim. palotilan o-rengas sulaa, koska kansi ei puristu sylinterin tiivistepintaan asti kunnolla).