Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

11.7.2015 17:12

Noniin elikkäs vähän unohtunu täällä päivitellä mutta seuraavanlaista ois tapahtunu:
Stage6 ensiö välit tilattiin ja asennettiin joilla huipuiksi saatiin rullien painosta riippuen 117-124km/h!!

Itse oon aika tyytyväinen tähän tulokseen.
Tilasin samalla myös tuon stage6 R/T perävälien kannen, siisti ja varmasti parempi entä vakio, kun laakeroitu akselien päät jotka tulee kantta vasten.
Kiihtyvyyttä vähän söi, mutta kytkintä kiristämällä nyt lähtee jo ihan hyvin:)
Keuli se ei enään mutta itte en oo sitä koskaan harrastanukkaan niin ei minua haittaa, jos haluaa keulia nii lyöpi vakio välit takasi :D
Ja eipähän mene kiihtyksessä aikaa siihen etupyörän nosteluun.

1/8 mailin paras aika tais olla 10.5s loppunopeudella 95-97.
Tuo kiihytys ajettiin vakioväleillä ja nyt sitte ois tarkotus jos tilaisuus sallii niin koittaa uusiks muokkauksien jälkeen.
Tuosta kiihytyksestä sen verran vielä että e46 330d bemarin ja tämän parhaiden aikojen välillä oli 0.3s eroa bemarin hyväksi!
(ite ajoin molemmilla vuorotellen.)

Seuraavaksi ois lähössä taas jälleen kerran SA:n tilaus josta tilaillaan malossin pitempi remmi ;o jolla koitetaan saada kaikki potentiaali variaattorista käyttöön, kun siittä jää nyt 5mm käyttämättä...
Outoa että R/T remmi on kuitenki tehty tälle setupille mutta ei silti ole tarpeeksi pitkä?
Tuo malossin remmi on tuon 5mm pitempi, polinilla ois vielä 10mm pitempää.
Mutta koitetaan nyt ensin malossilla, ettei mene liian pitkäksi.

Samalla tilailen tuon s6 R/T reed valven.
Ja jotaki pikku hilpettä.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

12.7.2015 15:09

Hienosti näyttäs pelittävän :)

Re: Mbk mach g midrace projekti!

18.7.2015 13:54

Tänään esillä kemin sisäsatamassa, siellä voi käyä vilkaseen jos kiinnostaa/pääsee.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

22.7.2015 21:43

Palataanpa tännekki vähäsen.
Eli pitemmällä remmillä koitettu, lähti aivan erillailla koska vanha oli vrm 2mm kapeampi, vaikka uutena pitäs olla nykyistä hitusen leveempi :D
Eli nyt lähtee paljo paremmin mutta huiput ei parantunu, koska remmi ei ilmeisesti nouse niin ylös koska on leveempi.
117km/h kuitenki.

Nyt tilauksessa vielä 2 eriremmiä joilla kokeillaan vielä ja uudet etujarrupalat ko vanhat alkaa oleen nyt jo loppu :D

Katellaan taas ku osat saapuu.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

23.7.2015 21:33

Pööki kirjoitti:Olikos sulla muuten takavarissa orkkis lautaset? Saattaapi rajoittaa kulkuja jos vakiolautanen ei avaudu tarpeeksi. Ja onhan noissa virilautasissa vähän erilaiset nousukulmat, joilla voi säätää variaattorin käyttäytymistä. Toki vakiolautastakin voi käsistään kätevä modata halutunlaiseksi ;)


koneessa ei siis ole mitään vakiota paitsi lohkot ja niitäki muutettu ;)

Re: Mbk mach g midrace projekti!

23.7.2015 22:55

Pööki kirjoitti:Olikos sulla muuten takavarissa orkkis lautaset? Saattaapi rajoittaa kulkuja jos vakiolautanen ei avaudu tarpeeksi. Ja onhan noissa virilautasissa vähän erilaiset nousukulmat, joilla voi säätää variaattorin käyttäytymistä. Toki vakiolautastakin voi käsistään kätevä modata halutunlaiseksi ;)


Joo kuten anttu tuossa jo totesikin koneessa ei ole muuta vakiota kuin sähköt.
Eli variaattorina toimii stagen R/T overrange.
Ilmeisesti remmi on vaan liian lyhyt kun ei nouse tarpeeksi ylös ja piti laittaa rikkojaki lissää kiinteän lautasen alle ku ei mahtunu muuten lautanen paikoilleen, koska remmi oli niin paljon leveämpi.

Häätyy kokeilla kun saan sen polinin remmin joka oli pisin nuista minarellin overrange remmeistä.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

31.7.2015 13:29

Joo elikkä polinilla ajeltu ja toisella malossilla eli la furia rossalla, ehkä vähä enempi kulki tuolla toisella malossilla, mutta ei mahu kunnolla paikalleen pitäs laittaa 3 rikka ja sitte vastaa jo polkimeen, niin ei lähe nii hyvin kun ei ole alussa aivan takalautasten päällä vaan vähä sisässä nii syö lähöt, koska on jo valmiiksi ns. isommalla vaihteella.
Pitäs ajaa jostain tavaraa pois jos haluais tuon 3. rikan, mutta toimii hyvin tuolla malossin x kevral overrange remmillä jonka ekana tilasin niin se saa nyt olla siellä.

Kulkee sen 117km/h, kiihtyy ja lähtee jo alhaalta hyvin.

Ja edelleenki varista jää vähän käyttämättä, en tiiä mitä sille pitäs tehä, ostaakko joku piaggion remmi?
Täytyy todeta etten jaksa enään :D
Huiput riittää mulle ja kun lähtöjäki on.
Tälle kesälle ois tarkotus käyä vielä kiihyttelemässä heti kun siihen tulee mahdollisuus. Laittelen sieltä parempaa videota ja voisin tekassa jonku esittely videonki jos porukkaa semmonen kiinnnostaa??

Kommentoikaa, kertokaa jotain :D

Vaihoin jarruhuihinki uudet palat ja siirsiin satulaa lähemmäksi ko ei ollu kokolevy ees käytössä..
Tuon jälkee en oo viel testaillu, mut kyllä taas pysähtyy ko oli semmosta ongelmaa aikasemmin ettei enää topannu juuri yhtään, ilmeisesti pääsylinteri ei oo tarpeeksi tehokas kun palat loppuu ja kahva ottaa kiinni kaasu kahvaan, koska tanko on vähän turhan kapea..

Pitäs laittaa leveempi tanko ja vaikka roxin pääsylinteri.
Mutta ne jää vielä ainaki tältä kesältä jos tuo vakio pääsylinteri ei nyt petä kokonaan..

Nii ja ois tuossa tuo S6 R/T viton läppärunkoki ko jaksais asennella xD
Tuossaha tulee tuo 4mm spaceri läppärungon alle senki takia vois kokeilla et mitä tekeepi, mutta ei tällä hetkellä innostusta purkaa ko toimii kuitenki tuolla nykyselläkin.

Tosiaan kommatkaa,kertokaa,kyselkää ihan mitä vaan jos tulee jotain mieleen niin kehitellään. 8)

Re: Mbk mach g midrace projekti!

8.8.2015 0:13

Siis en tajunnut ennen kun klikkasin kuvat suuremmaksi että miten hienosta pyörästä on kyse! 8)

Re: Mbk mach g midrace projekti!

8.8.2015 14:20

Haha :D
Kiitoksia:)

Re: Mbk mach g midrace projekti!

11.8.2015 0:13

Noniin Kävin hakeen ex jogin takasi josta tekasin topicin nii ei muutako seuraileen sitäki!
viewtopic.php?f=72&t=87317

Re: Mbk mach g midrace projekti!

13.8.2015 20:53

sähköillä saisit tähän ala potkua lisää.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

13.8.2015 21:38

eihän näissä skobissa millään ala väännöillä paskaakaan tee kun vari ja kytkin säädetään nii että ajossa on koko ajan tehoalueella.
mutta niillä kisasähköillä saisi lisää kiihtyvyyttä koska magneetto ei tarvitse niin paljoa energiaa pyöriäkseen ja sitä kautta ottaa enempi kierroksia ja kiihtyy nopeempaa ja kulkee kovempaa kun moottori kiertää pidemmälle .ja olisi se säädettävä sytytys ennakko.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

14.8.2015 0:26

Ala vääntöä ei tosiaankaan tulis lisää kisasähköillä, päin vastoin teho siirtyis vielä ylemmäs ko kampe kiertäis enempi.
Ja ehkä joskus (enskesänä?) mutta ei ainakaa vielä.
Ja tehoja on iha mukavasti nuilla vakioillaki :D

Re: Mbk mach g midrace projekti!

15.8.2015 9:51

Ei niilä "kisa" sähköillä yhtään enempää saa tehoa/vääntöä, mutta säädettävän ennakkokäyrän takia ei tarvia valita vaan toista. Samat hv/nm lukemat saa vaikka kiinteällä ennakolla kun superhyperkisaracingtinkeltankel-sähköillä ei tosin ilman väli säätöä :D (eri kierrosluvut/kuormitustilanteet vaatii erilaisia ennakoita ja noissa törkyhintasissa "kisa"-sähköissäkään ei ole vielä kuormitus tietoa mukana) Tuohon käyrän säätöön on hyvä varata päivä-pari dynoaikaa, sit se on hyvä ja kohillaan, voi onnistua nopeemmin/hitaammin riippuen miten hyvin säätäjällä on kyseinen moottori/ohjaus selkärangassa. VP:n painosta voi olla montaa mieltä, mutta kevyt/painava ei tuo eikä vie yhen ainutta nm/hv. Kevyt tuo herkkyyttä, painava auttaa liikkeelle lähtiessä ja lisää vaihtaessa "väännöntuntua". Maksimikierroksiin (ajossa) ei vp:n painolla ole merkitystä.

Re: Mbk mach g midrace projekti!

15.8.2015 10:42

Useimmissa "kisasähköissä" on vain perusennakon säätö.
Eli ainoat erot on, että vauhtpyörä on kevyempi, perusennakon säätö nopeampaa/helpompaa (koska ei tarvitse irroittaa vauhtipyörää) ja sytkäennakot saattaa poiketa alkuperäisestä jollain tavalla.

Niin ja tietenkin; "kisasähköt" on useimmiten ns. inner rotor mallia.. eli vauhtipyörä on staattorin "ympäröimänä"

Tehollinen hyöty tulee ainoastaan erilaisista sytkäennakoista läpi kierrosalueen; jos poikkeavat.
Alkuperäiseen staattorin aluslevyyn voi kuka tahansa tehdä uudet reiät / levittää niitä, jotta saa enemmän säätövaraa..

Ja se tehollinen hyöty on harvemmin kovinkaan suuri.
Ellei alkuperäisellä sytkällä sytkäennakot ole ihan päin persettä.

Ne "kisasähköt", joiden mukana tulee ohjelmoitavat CDI yksiköt.. ne maksaa sitten jo ihan järkyttäviä summia (370€-->).

Vauhtipyörästä vielä.. että painavampi vauhtipyörä auttaa ylikierroksilla jonkin verran.
Koska pyörivä massa auttaa moottoria ylikierroksilla (joilla tehoa ei ole enään kovinkaan paljoa). Sen vuoksi valmistetaan painavampia kampiakselin limppujakin (sama asia kuin painavampi vauhtipyörä, periaatteessa).
Esim. VHM