Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

20.11.2014 0:09

burningjawa kirjoitti:Mistä toi manuaalinen hana on?

Tuli käytyä oulussa ja ostin Sparewheelillä, en suosittele kyseistä hanaa koska o-rengas pomppaa irti ellet modaa. Mielummin ostat vaikka RMS merkkisen manuaalisen hanan.

(Tarkoitettu derbiin mutta huonoa tekoa.) :)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

24.11.2014 18:07

Noniin vihdoin saapui runko muttei paperit, paperit tulevat erikseen kirjeellä.
Maalipinta on omasta mielestä todella hyvä, swingin maalaan mustaksi ja muutenkin puran ja kasaan vasta Joulukuussa. Runkonumero on jäänyt maalin alle ja pitää raaputtaa se esille, toivottavasti papereissa on sama numero. :s

Kuva

Kuva

Kuva

Myös tilasin mopo-sportista 20-24mm imukaulan että saan loputkin tehot irti.
Samalla tilasin 65 ryyppysuuttimen jos se auttaisi käynnistymis ongelmissa yli -4'C pakkasissa. :|

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

25.11.2014 22:22

itellä sama ongelma ton runkonumeron kans et jäi maalin allle piiloon ku maalasin rungon nii miten niinku aattelit rapata esille ku maalipinta kärsii ja rupiiaa sit ruostuu siitä :roll: ite en varmaa raaputtele pois ku kummiski ite tiiän et oikee numero :lol:

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

25.11.2014 23:54

Hiomapaperilla ja öljylllä tullu ite parit runkonumerot pelastettua ja ainahan sen hiotun kohdan päälle voi lakkaa heittää. ;)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 0:06

Eikö tuo putki ole aivan sama kuin Tecnigas E-Nox? Kannattaa siihen panostaa mikäli huippuja haluat nostaa. ;)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 0:36

Ei todellakaan ole vaikka näyttääkin samalta. Bidalotin putkihan tuli ennen e-noxia aikoinaan. Mitat eroavat ja tehot korkeammalla bidalotissa. Tehoalue korkeammalla kuin Yasunin R2:sessa.

Ja tuli vastaan Voca Racing 80cc putkisto hintaan 170€.
Kuulostaa sen verran houkuttelevalta että saatan ehkä ostaakkin. :)

Huomenna pitäis paperit tulla postissa ja ehkä imukaulat ja muut hilpeet. 8)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 0:57

Olisko tarkempaa tietoa miten eroaa esimerkiksi mitoiltaan? Kuvien perusteella aivan sama putki ja myös videoissa käyttäytyy aivan samalla lailla...

Le Tecnigas e-nox est une copie du bidalot mxr. Ce pot fonctionne assez bien sur origine ou kit 50 sport/mid-race. Après cela dépend pour quels kits 70 exactement. À la limite il peut passer sur un kit 70 en fonte tel que le Barikit sport.


Vapaa suomennos: Technigas E-Nox on Bidalot MXR:n kopio. Toimii alkuperäisellä ja sport/mid-race 50cc pytyillä, 70cc:nä lähinnä sportti valurauta.

Ich hab den Bidalot Mxr gehabt und es is überhaupt kein Unterschied zum Enox, weder Leistung noch Lautstärke ;)


Suomennosta: Minulla on Bidalot MXR ja ei mitään eroa E-noxiin, ei tehoissa tai äänissä.



Ja jos pytty vakio aukoituksiltaan en ehkä laittaisi Vocaa. Ei varmaankaan jaksa pytyn pakoaukko hönkiä aivan Vocan tasoisesti ilman viilaa, mikäli siis perus 80cc Airsal kyseessä (värin perusteella). ;)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 1:11

Mitä nyt Scootfastiltä kysyin niin eroaa mitotukset ja huomannu viiskymppisellä että noxit jäi vaikka välit olivat samat(ensio ja toisio).
Ja tulihan nuita samoja keskusteluja luettua ennen tilausta.

Jos tosiaan sen Vocan ostan, tämä pyttyhän kiertää max 14300rpm luokkaa, tietenkin näyttäisin dremeliä ja isompaa soppatykkiä (28mm). :)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 9:24

Pistäppä huvikses sit kuvaa siitä runkonumerosta et minkänäkönen tuli :) näkis kuin hyvin saa selvää ja onko hirveen näköne siinä.

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 12:56

Kuva

Eipä tuosta runkonumerosta paljoa saa selvää. :lol:

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 13:48

Juu no eipä tosta hirveesti saa selvää :D pitäs varmaa jollain pikku hiekkapuhaltimella tuo ehkä puhaltaa tai sit vaa hinkata lisää :)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

26.11.2014 18:28

Ite hinkkasin ton numeron esiin porakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla.
Ihan hyvin näky katsastuksessa.

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

27.11.2014 23:52

Kuva

Nyt tuli ryyppysuutin, imukaula ja tötsä.. Menipä rahat taas hukkaan.
Imukaula meni kyllä lohkoihin kiinni, pulttijako oikea mutta se taas siirtää kaasaria liian kauas ja ei mene ilmanputsari enää kiinni. (vakio). En ole varma mille koneelle tämä kyseinen imukaula on mutta ei ainakaan Sendaan sovellu. Eli 20-24mm imukaula luultavasti AM6?

Kuva

Ja isompi ryyppysuutin 65 (ennen 60) ei auttanut mitään, vieläkin jos seisoo yli 2h kylmässä niin ei lähde kuin työntämällä käyntiin. :paha:

Taas saa pysyä vakio 14mm imukaula. :(

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

28.11.2014 0:23

Kuva

Mulla tuollainen Malossin kaula, Senda/AM6 tarkoitettu. Ostin J11:ltä erittäin vähän käytettynä, ei ilmeisesti mahtunut kaasari kunnolla kiinni. Mulla 28 PWK ja uudenmallin rabasa, mahtuu täydellisesti mutta kaasarin joutuu laittamaan kevyesti vinoon. ;)

Voin tuostakin luopua jos yv:llä tulee sopiva tarjous. Itse ajattelin hommata 85/80 cr:n kaulan kun saisi kaasarin vähän paremmin suoraan. Mieluiten kuitenkin ekana ainakin kokeilisin tällä, liitos kaasarin kanssa erittäin hyvä, ei jää kynnyksiä ja sisältää bensanohjurin läpille.

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Bidalot | TPR VForce3 | Dopp

28.11.2014 0:28

En usko että 21mm Racing ois sopiva tuolle ja veikkaan ettei käy vakioputsarin kanssa. :s