Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Derbi DRD Racing 2007

24.9.2014 21:26

Elikkä ostin kyseisen mopon projektiksi ja tarkotus olisi pistää lähes täydelliseen kuntoon ja hifistelyä päälle. Mopossa on sen verran vikaa, että moottori jumissa, sylinteri paskana ja moni muoviosa halkeamilla.
Kysymykseni olisi että millaiseksi tämän tekisin? Olen suunnitellut sinistä Rockstar tarrasarjaa, kromirunkoa, moottorista joitain osia kromiksi(?) uutta fättistä ja muuta.
Jonkin verran olen jo tätä tehnyt, nyt vaan ehdotuksia kehiin :D
Mites tekniikkapuoli?
Ehdotelkaas mitä vaan tuninkia! Vain taivas on rajana

Ostokunto:
Kuva

Huomenna pistän kuvia etenemisestäni! 8)

Re: Derbi DRD Racing 2007

26.9.2014 20:51

Elikkä tän verran olen edennyt!
Kuvien laadun takaa Nikon merkkinen järjestelmäkamera ;)
Kuva
Moottorista huomattu sen verran, että kiertokangen runkolaakeri on ihan sökö, kuten myös kampiakselin laakerit. Kannattaisko saman tien ostaa uusi kampiakseli?
Löysin koneesta myös metallinmurusia, näyttäisi siltä että joku laakereista on hajonnut moneen osaan :roll:

Kuva

Tosiaan rungon olen ajatellut viedä hiekkapuhallettavaksi ja sitten kiillottaa sen kromiseksi.

Olisi mukava saada seuraajia tälle projektille :lol:
Aivan vapaasti saa ehdotella mitä vaan ideoita!

Re: Derbi DRD Racing 2007

26.9.2014 23:32

Runkoa ei kannata käsitellä ehdottamallasi tavalla. Kromiset Derbin rungon on oikeasti kromattu, eli niissä on kromipinnoite joka ei ruostu. Mikäli puhallutat ja kiillotat tuon rungon kiiltäväksi, ruostuu se todennäköisesti noin viikossa aivan kauheaan kuntoon, ellet sitten joka toinen minuutti jaksa sitä puhdistaa ja kiillottaa uudestaan. Lakka voisi auttaa mutta sekin rapisee yleensä pois.

Hiekkapuhallus ja pulverimaalaus olisi paras vaihtoehto.