Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Aprilia sx,black&green (maalailua)

3.8.2014 1:59

Tervehdys kaikille.

Huomenna olisi tarkoitus aloittaa aprilian purkaminen!kaikki kulutusosat vaihdetaan ja mopo maalataan,ja tietenki ulkonäölle tehdään jotakin :)

En ole mikään hyvä topicin kirjottelussa,joten kertokaa ihmeessä jos jokin mättää.

Mopohan on aprilia sx 50 2008,ja maksoi minulle 500e,ja miinuksiakin on ,sivujalka puuttuu (saa kaupata),takavalonkupu rikki,takalokari halki,ja ulkonäkö on aika hirveä.

Ostokunto
Kuva

Sitten tuli v-face maski,maalasin mustaks takakatteet,ja vähän liotinpesuainetta
Kuva

Sitten ostin kaverilta erikoisvahvistetun renthal twinwall stongan,ja sitten ostin metrakitin putkiston!

Kuva

Sitten olis vähän suunnitelmia,kotarin 85 usd keula (jos menee suht helposti kiinni),kotarin 85 jarrusatulasta käppäri ja apriliahan menee ruiskumaalauksee kaverin työpaikalle.
(kuvasta poiketen kaikki mustat osat tulee kiiltäväksi)

Kuva
Viimeksi muokannut kuiksu päivämäärä 10.8.2014 11:10, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 12:32

Kuvat saa helpoiten isoks kun lataat kuvat johonkin kuvan uploadauspalveluun (mm. tinypic.com) Joka antaa suoraan sitten linkit foorumeille yms jotta saat kuvat tagien kanssa. Eli lataat kuvan tinypic:iin ja sieltä sitten kopioit linkin jossa on [lmg][/lmg] tagit
ja liitat sen tekstin viestiin. Toivottavasti auttoi.

Ja täs viel linkki mun oppaaseen tuolla RC-piireissä.
http://rc10.fi/index.php?topic=45417.0

Ja onnee projektiin. Eikai 85cc kotkan keula oo vähän "ison mopon" keulaa matalampi? Ja ethän pilaa tätä kaikenmaailman koropaloilla yms tyhmillä hilppeillä. Tee kliini ja näyttävä! Vanteiden suunnitelmasta tykkään 8)

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 12:59

Kiitos avusta!

Minulla löytyy vain tuommoinen kotarin 85 osissa, ni pitää koittaa sitä keulaa,mun mielestä ne on aika samankorkuisia.

Värityksellä etin massasta erottuvaa,ja mun mielestä tuo vihreä on niin räikeä että sillä ei saa maalata esim runkoa ja vanteita.
Eli vihreäksi vanteet,t-palat,jarrulevyt ja onko kenelläkään tietoa että kuumeneeko jarrusatulat niin paljo että normaali ruiksumaali ei pysyisi?

Koropalaa en tule sotkemaan tähän mopoon,enkä muöskään mitää tnt jarrukahvoja ja muita tilpehöörejä

Jos jollain on tarvetta tehoputkille eli vasemmalta kiertävä metrakit kokoputkisto jonka maalaan kokonaan mustaks ja juuri vaihdettu villat

Tarjoukset yv :)

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 15:07

Oles hyvä.
Kyllä mun mielestä rungonkin uskaltaa tehdä tolla vihriällä. Mut kannattaa kuvaan tehdä suunnitelmia ja vähän miettiä sitäkautta. Pään sisällä hankala miettiä moisia että kuinka tehdä.

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 15:29

Minun mielestä vähän eksoottisempi mustalla rungolla!
Mites jos olis kiiltävän musta swingi,keula,runko ja kaikki muut metalliosat mutta katteet mattamustaksi?

Tässä vielä kuva vihreän rungonki kanssa
Kuva

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 19:04

Ehdottaisin vähän tummempaa vihreetä jolla runko sekä vanteet. Aikanaan etsiskelin kawasakiin värimaailmaa ja mielessä kävi tämmönen vihree, joka vois sopia kyllä tähän. Itsehän vaihdoin värin sitten vihreästä aivan muuhun.
http://www.specialistpaints.com/image_uploads/large/Moss_Green_Candy.jpg

Tuosta vielä variaatioita tummempaan tai vaaleempaan oman silmän mukaan. näyttäs mun mielestä hyvältä, etenkin jos vähän erilaista haet.Googlaa eri sävyjä ja eti mieleinen. Mustat rungot on nähty jo, mutta silti se on varma valinta, toimii 90% aina.

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 21:08

Tällä kirkkaan vihreällä värillä haetaan juuri sitä eksoottista sekä huomioo herättävää väriä ja kun puhutaan noin räikeestä väristä ni (minun)mielestä ei saa olla liikaa vihreetä.

Re: Aprilia,black&green (purkua)

3.8.2014 23:08

Omasta mielestä olisi kyllä paremman näköinen mustalla rungolla. Aina on varma valinta se, että kaikki muu mustalla paitsi vanteet, tpalat ja jalkatapit oikein kirkkaalla huomiovärillä 8)

Re: Aprilia,black&green (purkua)

4.8.2014 2:18

Värit olen päättänyt jo eli vihreät vanteet,t-palat,jarrusatulat,jarrulevyt ja kaikki muu tulee kiiltäväks sekä mustaksi.

Tänään siis purin mopon täysin osiin!

Tässä muutama kuva:


Purin katteet ja vähän muutakin sälää pois ja pesin.
Kuva

Sitten mopo oliki jo osissa
Kuva


Seuraavaksi on osien putsailua,maalien tilausta ja hiekka/sooda puhallus sitten tietenki maalaus :lol:

Re: Aprilia,black&green (purkua)

4.8.2014 12:46

Suosittelen soodapuhallusta ehdottomasti! Älyttömän siisti ja tasainen pinta. Ei tarvitse maalarin tehdä niin paljon pohjia. Sen minkä häviät soodan maksamisessa, voi varmaankin voittaa maalarin laskussa. Mulla ton ison kawan tankin puhalsivat soodalla, 30e sano et jos tunnit ja soodat laitetaa. et se ei oo kallista loppupeleissä.

Ja jos saan vinkata, eti jostai vihreet katepultit tai maalaa nykyset kirkkaan vihreeks jollai pensselisutima-maalilla! Näyttävä yksityiskohta ;)

Maalaatko itse osat vai käytätkö maalarilla?

Re: Aprilia,black&green (purkua)

4.8.2014 13:25

Ajattelin että ainaki muoviosat vedän soodalla,mutta mites onnistuuko semmone että hiekkapuhaltaa metalliosat ja sitten hiekkapuhalluksen jälkeen soodalla?vois tulla aika hyvä pinta ku mitä mä olen ymmärtänyt niin soodalla ei saa oikee alkuperäismaaleja esim rungosta kovin hyvin irti?

Itse teen puhallus hommat ja vedän pohjamaalit sitten vien kaverin työpaikalle ruiskumaalattavaks kaikki osat!

Re: Aprilia,black&green (purkua)

4.8.2014 15:55

ei toimi koska sooda ei syö metallia mutta hiekka syö, eli hiekkapuhallus jäljet ei häviä mihinkään soodalla. ;)

Re: Aprilia,black&green (purkua)

5.8.2014 13:42

Tervehdys taas.

Mitään ei oikeen ole tapahtunu,muutakun että myin juuri eile mankini ni siitä tuli vähä rahaa apikan laittoon :P

Osia pitäisi tilailla,näin ensalkuun ainaki:

-Maalit
-Teholäpät (kertokaa että onko noista italkitin läpistä mihkää vai onko malossin paremmat ja onko noista muutenkaa mitään hyötyä?)
-ketjut ja rattaat
-Etujarrupalat
-mg-koppa,joku muu kun vakio tai tnt,ehdotelkaa jotai!
-leovince v6,(ehkä)
-takavalo


Sitten tuo kotarin wp usd olikin parisenttiä lyhyempi kun nykyinen,joten sitä nyt ei tule.
Mutta harkinnassa olisi ostaa joku muu usd,mutta painaako tuommone usd paljo enemmän kun vakiokeula?apikasta tulee ``stuntti``joten olisi plussaa että keula olisi kevyt!

EDIT:Onko kukaan maalannu vanteita kokonaan ruiskulla?jos on ni onko vaikeeta saada joka paikkaa pinnoihin väri ilman että muihin paikkoihin tulisi valumia?ja paljonko menee maalia?

Re: Aprilia,black&green (purkua)

6.8.2014 20:40

Vakiosylkän kanssa en huomannut kummempaa vaikutusta malossin läpillä, Ehkä hitusen paremmin nappas kierroksia. Keulan massa tuskin on kymmenien kilojen erotuksella, usd voinee olla huomattavasti vahvempaa tekoo, mutta metallin määrä ei kasva suuremmin, saattaa painaa vähän vakiota enemmän. MG-koppana varmaan ainoo vaihtoehto tää TNT, josta saa hienon jos tekee keskelle reiän ja liimaat pleksin siihen vaikkapa.

Maalauksesta kannattaa lukasta tietopankin puolelta, mutta kyllä se tarttuu pinnoihin yhtä lailla kuin muuallekin, kunhan on huolellinen.

Re: Aprilia,black&green (purkua)

6.8.2014 20:58

Näillä näkymin kaikki metalliosat menevät pulverimaalaukseen,ja muovi osat ruiskumaalaukseen!

mopolla keuliessa huomaa todella helposti jos on 1-3kg painavampi keula,joten luultavasti usd-eeta ei tule :itku: