Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: derbi sx 70cc

6.7.2014 20:05

moro.
nyt on derbii sovi¨teltu kiinni nuo kotarin katteet!¨
ja nyt oon tullu uusiin aatoksiin että laittasin derbii kiinni tämmösen tekniikan.
70cc airsal tai vastaava:ei
täysin tyhjennetty vakioputki:on
21 pwk:ei
mielipiteitä tulevasta tekniikasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: derbi sx 70cc

6.7.2014 21:38

Kai tää pysyy enskana? Kunnon rouheet nappulat ja parempia kuvia :)

Re: derbi sx 70cc

7.7.2014 19:36

juu enskana pysyy!j aoon ajattellu sit kun on rahaa nii ostais biltemasta enskakumit.

Re: derbi sx 70cc

20.7.2014 21:06

moro!
kiitos yli 3000 katsomakerrasta!.
derbiin ostin polisportin käsisuojat ja katteita olen laitellut paremmin.kasarinsäätöjen kanssa on ollut ongelmia mutta sainhan sen säätöihin neljän päivän säätämisen jälkeen 8) .jja tuossa on linkki kuviin ja niistä näkee derbin nyky kunnon :lol: .
http://www.motot.net/galleria/albumi26093/
ps:tuo änkän kulma on väliaikanen :nolo: .

Re: derbi sx 70cc

25.7.2014 17:09

moro.
nyt derbi pääsi yllättämään kun otin ylinterin irti ja katsoin kampiakselia ja siellähän luki POLINI. elikkä derbiin on vaihdettu vahvistettu kampiakseli no nyt ei ole huolta ettei kstäs tuo viilattu 50cctä :lol: .tänään myös tyhjensin putken kokonaan otin paisarista kaieken pois ja poltin karstat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: derbi sx 70cc

26.7.2014 21:16

aes.
tänää laitoin derbin nippuun ja kiersi hyvin vapaalla ja sitten rupesin ajamaan nii ei vääntänyt yhtään ei jaksanut edes vetää piikille asti :eek: ja säädöt oli kunnossa mutta syy taitaa olla ihan hel###in väljä airsali eli kai sitä joutuu männän ostoon :paha:

Re: derbi sx 70cc

27.7.2014 19:55

Voi olla että johtuu tuo siitä paon viilaamisesta. Onko sitä paljonkin viilattu (ylöspäin)? Jos sitä on viilattu paljon ylöspäin niin menee alaväännöt äkkiä. Joskin pitkät välit myös vaikuttaa paljon.

Re: derbi sx 70cc

11.8.2014 20:26

terve.
ajattelin nyt pitkästä aikaa päivitellä kun on tullu tehtyä jotakin :lol: .tosiaan on tullu hankittua motoforcen pikakaasu, 70cc airsali. turbokit high quality,ja 21mm kaasari eikä tullu huntaa paketille kuin 70e :seko: .nyt ei tarvitse kuin saada persdynolla säätöihin :D .ja kyllä tosiaan alakerta kestää koska polinin evolution kampiakseli ja italkitin kytkin jouset :P .nyt olisi enään hankittava keulastefat ja kotarin valomaski! Ja antakaapa niitä mielipiteitä jja ehotuksia ;) jja kuvia löytyy täältä .http://www.motot.net/galleria/albumi26093/

Re: derbi sx 70cc

18.8.2014 21:37

10384442_542224369239033_2026252674796179860_n[1].jpg
10570440_542224365905700_4484420675629894410_n[1].jpg
10384442_542224369239033_2026252674796179860_n[1].jpg
moro!
Nyt derbi on kokonaan osissa päätin tehä kone remontin! Eli vaihdan kaikki stefat tiivisteet,runkolaakerit (c3),sylinterin,imukaulan,läppärungon ja läpät (vfoce3),kaasari,putki,rattaat ja ketjut . elikkä jonkin verran on tekemistä ja tosiaan tällä viikolla ehkä tuo entin 70cc setti lähtee muille maille ja tilalle ostan kaksi kappalletta 50cc sylkkiä josta toisen viilaan kiertäväksi (pako 190-195) ja sille mitotan putken ja itse teen paisuttamalla.ja sitten toisesta teen vääntö pytyn ja sille alaalta vetän putken ja myös paisuttamalla ja tosiaan lohkot sovitan tuolle 50cc pytylle jja kaasariksi tulee näillä näkymin 19mm dellu. JA NYTNIITÄ MIELIPITEITÄ JA KOMMENTTEIJA!!!!
JA TUOSSA KUVIA.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: derbi sx 70cc

18.8.2014 22:07

Mistä meinasti VForce 3 läppärungon hommata? Honda CR85:sen läppärunko menee suoraan.. en tiedä, että aukeaako läpät kokonaan koskemattomilla lohkoilla.. ainakaan KX85:sen VForce 3 läppärungon läpät ei auennut kokonaan (2-3mm) ilman lohkojen työstämistä.
Käytettynä tuntuvat olevan kiven alla.. uutena maksavat paljon €€€.

Ja miten korkealle kiekuva 50cc pytty on suunnitelmissa? Eiks se olis järkevämpää viilata 70cc airsal korkeakiertoiseksi ja hommata joku 80cc "vääntöpytyksi"? Meinaan vaa sitä, että tehoja löytyy huomattavasti enemmän ja helpommin suuremmalla kuutiotilavuudella.

Kaasariksi sopisi 24mm PWK kaasutin, jos on suunnitelmissa korkeakiertoinen 50cc pytty ja haluat käyttää myös 70cc airsalia ns. "vääntöpyttynä".
Ja tietenkin olettaen, että korkeakiertoinen = huipputeho n. 12-13 000rpm.

Sitten kun tiedät, miten korkeakiertoiseksi haluat sen 50cc pytyn ja on kanavien ajoitukset tiedossa, niin sitten voi olla helpompaa auttaa viilaamaan se pytty halutunlaiseksi. Viilaustopikissa kannattaa kysellä näistä lisää! ;)

Re: derbi sx 70cc

19.8.2014 0:41

V-Force 3 saa TPR logon alla suoraan käyvänä. Läppärungossa itsessään lukee Vforce ja se kiinnitysosa on vaan ilmeisesti jonkinlainen "adapteri" jossa TPR:än merkit.

edit: myydään muistaakseni vaan am6 mutta pulttijako heittää jollain millillä, pyöröviilalla käsin meni itellä joku 5min saada sopivaksi :)


Kuva

Re: derbi sx 70cc

19.8.2014 15:51

OHO! kommentoijia kiitos!!
ja tosiaan lohkoille tulen antamaan aika rutkasti viilaaa myös imupuolelle ja tosiaan tuo minun nykyiselle 70cc:;n ostajalla tai tulla pupupöksyyn eikä ostakkaa tuota nii sovitan sen lohkoille ja annan nii perkeleesti sille viilaa :seko: .ja tehoalue vois olla tuo 9k-14k eli toosi ylös. ja ostan varmaa sit sen cr85 vforcet.

Re: derbi sx 70cc

19.8.2014 19:12

En nyt mitenkään epäile taitojasi tai muuta sellaista, mutta oletko varma, mitä olet tekemässä (ja miksi)? Jos vain on jotain kysyttävää esimerkiksi lohkojen viilaamisesta, kysy apua ennen kuin teet mitään, jos et ole varma mitä olet tekemässä. ;)

Tällä hetkellä Viilaus -topikissa meneillään keskustelua mm. sylinterin huuhteluakkojen viilauksesta, lohkojen työstämisestä.. jne.
Varmasti löytyy jotain hyödyllistä. Suosittelen lukemaan vikan sivun. :)

Mitä nyt itse voisin antaa vinkeiksi, niin:
-192-196 asteinen pakoaukko (riippuu putkivalinnasta)
-Huuhtelulähdöt portaattomiksi (sovita alatiiviste sylinteriin ja sitten sen mukaan merkkaat tussilla rajat lohkoihin)
-Pakoputkeksi Metrakit SP, Pro Race, Voca Racing 80cc.. tai muu vastaava TAI itsetehty.
-24-28mm kaasutin (Keihin PWK, Dellorto VHST, Mikuni TM/TMX...)
-Ilmansuodattimeksi esim. TwinAirin 2-kerroksinen ilmansuodatin tai muu vastaava.
Öljyät sitten sen esim. Belrayn ilmansuodatinöljyllä (tosi hyvä ilmansuodatinöljy!! itse käyttänyt ongelmitta sateellakin ;) toki muitakin voi kokeilla)

@KUISKUIS en muistanutkaan tota TPR:n logolla varustettua VForce 3 läppärunkoa.. kiitos! :D

Re: derbi sx 70cc

19.8.2014 19:57

juu kiitos vinkeistä ja tänään juuri tuli lueskeltua tuota viilaustopicin vikaa sivua josta sain jonkin verran lisää tietoa ja vielä ennen kuin olen rupeamassa viilaamaan nii harjoittelen ylimääräiseen lohkoon ja sylinteriin.Ja putkeksi on tulossa itse tehty putki jonku sitten mitotan sille sylinterille joka tähän on tulossa.Ja kertokaapas että kannattaako minun ostaa c4 laakerit vai riittääkö c3 laakerit.

Re: derbi sx 70cc

19.8.2014 20:34

-Et tarvitse C4-laakereita, tuolla viritysasteella haitaksi. C4-laakerit eivät ole mopossa kovinkaan hyvä keksintö, mutta jos H-E mopoon haluaa ne laittaa, niin mikä ettei.

-En usko, että V-Forcet olisivat mitenkään hyvä idea. Tälläisilla viritysasteella ovat täysin turha hankinta, vaikka kuinka kiertäväksi olet tuon pytyn viilaamassa. V-Forcethan tuovat sitä potkua yläkierroksille, MUTTA ne ovat hyödyllisiä lähinnä yli 25hp mopoissa, joiden kierrokset menevät sinne 15k/rpm asti. Silloin V-Forcet tuovat täysin maksimissaan sen 1hp lisää.
*Kaverillani oli mid-race Airsal 80cc, Voca 80, Dello 26mm ym. ym. Kokeiltiin siinä mopossa noita ko. TPR V-Force-läppiä ja ei ''persdynolla'' kyllä huomattu yhtään mitään eroa, kuin vakioläppärungolla.


Miten ja miksi aiot avartaa lohkoja 50cc pytylle?