Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Derbi goes 80cc malossi // Jatkoa!!

4.3.2014 23:48

Terve!

Elikkäs tarkoitus olisi rakentaa tämmönen "trikkailu" derbi. Ulkonäköön panostetaan mutta ensiksi ostetaan tekniikkaan tulevat osat. Tosiaan kisasähköt tulee jos löydän uloskantohintaan.

Tekniikka:
-Malossi derbi sport tai derbi mhr (ei tietoa kumpi) ON
-Doppler endurance ON
-Malossin hiilikuituläpät ON
-24mm PWK ON
-Italkitin pinnapultit ON
-EDIT:EDIT: Vaihdettin takaisin top perfin kytkinmeen! ON
-Scr Corse Racingline ON
-Bilteman ilmanputsari (vaihdetaan tarvittaessa) EI
-Petarit ON
-Stefat ja tiivisteet ON
projektiderbi2.jpg


Ulkonäkö:
-Hussen numerokilpi + lisävalo ON
-Käppäri EI
-Xtremen etukatteet ON
- Gileran takakatteet ON
-Musta tanko ON
-Ledinauhaa ON
-Mustat smotot EI
-Pinkit gripit ON
Ulkonäköön lisätään vielä jos tulee mieleen osia.
Ps. Uudistettu suunnitelma eli 121 katteet neonpinkkejä osia yms (;
projektiderbi.jpg


Nyt vain pidetään peukkuja että projekti pääsisi loppuun asti (:

Newbie kuittaa tältä erää (:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Newbie. päivämäärä 14.4.2015 18:44, muokattu yhteensä 23 kertaa

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 1:03

Millälailla teet käppäri? Iha vaa joku vanha derpin jarrusatula adapterilla kiinni nykysen vieree? :D laita sit kuvaa adapterist! :)

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 1:59

Kyllähän tuon kokoonpanon varmaan saa toimimaan 21mm kaasarilla, mutta suosittelen silti hankkimaan 24mm ellei jopa isommankin kaasarin heti alkuun. Samaten ostoslistalle kannattaa lisätä ainakin imukaula ja mahdollisesti myöskin läppärunko vaikkapa Malossin valikoimasta. Lohkojen avartaminenkin saattaa tulla tarpeeseen jos kerran tehoa lähdetään hakemaan. Ja varmasti olet jo tietoinen siitä että osien kiinni askartelu on se helpoin osa projektia, jonka jälkeen tekniikka pitäisi vielä saada säätöihin.

Onnea projektin.

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 2:13

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Kyllähän tuon kokoonpanon varmaan saa toimimaan 21mm kaasarilla, mutta suosittelen silti hankkimaan 24mm ellei jopa isommankin kaasarin heti alkuun. Samaten ostoslistalle kannattaa lisätä ainakin imukaula ja mahdollisesti myöskin läppärunko vaikkapa Malossin valikoimasta. Lohkojen avartaminenkin saattaa tulla tarpeeseen jos kerran tehoa lähdetään hakemaan. Ja varmasti olet jo tietoinen siitä että osien kiinni askartelu on se helpoin osa projektia, jonka jälkeen tekniikka pitäisi vielä saada säätöihin.

Onnea projektin.


Tosiaan imukaula ja läppärunko on myös en niitä tuohon kirjottanut. Tuon 21mm saan sen verran halvalla että sitä kokeilemaan ajattelin ekaksi lähteä sitten siitä siirrytään ylöspäin. Kokeillaan ensiksi ilman lohkojen avartamista (tosin saatan tulla toisiin mietteisin tässä matkalla vielä). Onnea,hermoja ja kärsivällisyyttä tässä tarvitaan(:. Kiitos

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 11:14

Voin kokemuksella sanoa että 21mm dellorto ei riittänyt edes korkealta kiertävään 50cc koneeseen liian pienen neulaventtiilin takia. Ootko muita sylintereitä harkinnut kuin tuota parmakittiä? Parmakitillä kuitenkin on varsinkin noissa 110cc sylintereissä ollut melkoisia laadullisia ongelmia. Onnea projektiin, ei näitä koskaa liikaa ole ;) .

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 12:43

Malagutisti kirjoitti:Voin kokemuksella sanoa että 21mm dellorto ei riittänyt edes korkealta kiertävään 50cc koneeseen liian pienen neulaventtiilin takia. Ootko muita sylintereitä harkinnut kuin tuota parmakittiä? Parmakitillä kuitenkin on varsinkin noissa 110cc sylintereissä ollut melkoisia laadullisia ongelmia. Onnea projektiin, ei näitä koskaa liikaa ole ;) .


Tosiaan edelleenkin kokeillaan 21mm kaasarilla ja jos ei riitä niin siirrytään isompiin kaasareihin. Onhan sitä joskus tullut mietittyä muitakin pyttyjä mutta parmakittiin päädyin lopulta. Pitäähän sitä parmakitin 80cc kokeilla. Voihan tuo olla hyväkin pytty tai täysin susi. :roll:

Re: Derbi goes 80cc parmakit

5.3.2014 15:51

seurantaan ehdottomasti, itsellänikin derbi 70cc projekti topicci ;)

Re: Derbi goes 80cc parmakit

6.3.2014 21:39

Tosiaan koneen purku ei suju ongelmitta. Ensiksi kadotin magneeton ulosvetäjän ja sitten sitä yritettiin ettiä tunti. Lopulta tulin siihen tulokseen että kadonnut kokonaan ja on ostettava siis uusi (todennäkösesti löytyy kun sitä ei eti/tarvitse enää). No sitten siirryttiin kytkinpuolelle kaikki muut paitsi 3 pulttia aukesi. Nämä kyseiset pultit ovat pyöreitä entisen omistajan toimesta. Sitä sitten kaivettiin dremeli esille ja ruvettiin pultteihin leikkaamaan viiltoa että saisi auki. Kaiken kruunasi se että dremeli kärähti. Noo sitä sitten huomenna kaverilta lainaan dremeli että saa kytkin puolen kokonaa irti. Ehkä sitä huomenna jo pääsisi kokonaan purkaamaan koneen (:

Edit: Tiedän että magneeton saa irti ilman työkalua. Mielummin teen työkalun kanssa kun ilman.

Re: Derbi goes 80cc parmakit

6.3.2014 22:53

Newbie. kirjoitti:Tiedän että magneeton saa irti ilman työkalua. Mielummin teen työkalun kanssa kun ilman.


Hyvä.

Ja seuraillaan.

Re: Derbi goes 80cc parmakit

7.3.2014 22:09

Elikkäs tämä päivä meni hyvin moottorin suhteen. Purkaminen onnistui hyvin vaikka tiukassa oli muutama osa jonka pitäisi lähteä (nostamalla). Noo sitä sitten purettiin loppuun asti vaivattomasti. Yllätyksiä ei ollutkuin yksi joka on vaihtokunnossa oleva vesipumpun ropellit. Tulihan sitä pestyäkkin osat sisältä että ulkoota (lohkot kaipaa uuttamaalia) Mietiskelin että lohkot tulisi mustaksi ja vesipumpun suoja tulisi tummanliilaksi. Ps: anteeksi lyhyt postaus.

ef211a54-cbf5-4abc-9119-3a55882eddca.jpg

4482d852-6fcd-442e-abdb-f30c32c1cb14.jpg

34f470d4-1d8b-4fde-bdcc-6fcee1185ae3.jpg


Ps. Laadusta vastaa Samsung ace 3
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 80cc parmakit

9.3.2014 17:26

Kaikki pallolaakerit lähti vaihtoon sittenkin vaikka ei olisi tarvinnut kuin petarit vaihtaa. Mutta katsotaan myöhemmin tilausjärjestystä että tuleeko ala- vai yläkerta ensiksi (:

Re: Derbi goes 80cc parmakit

12.3.2014 23:06

Kannattaa alottaa siitä alakerrasta pääsee helpommalla, enmpä nyt mitää fiksua metaforaa keksi tähän hätään :lol: Tuleeko näkymään Allrightissa? kiinnostaa vähä nähä mite tää lähtee verrattuna detsiin tai muuan toiseen 80cc Gilsuu ;)

Re: Derbi goes 80cc parmakit

13.3.2014 1:04

Pandemic kirjoitti:Kannattaa alottaa siitä alakerrasta pääsee helpommalla, enmpä nyt mitää fiksua metaforaa keksi tähän hätään :lol: Tuleeko näkymään Allrightissa? kiinnostaa vähä nähä mite tää lähtee verrattuna detsiin tai muuan toiseen 80cc Gilsuu ;)
Tosiaan näillä näkymillä huomenna lähteee alakerta tilaukseen. Tosin laakerit haen laakeriliikkeestä lähipäivinä (:. Voi olla että tulee näkymään tosin (jotain rajotinta pitäis hommata jos sinne tulee)

Re: Derbi goes 80cc parmakit

17.3.2014 21:52

Tosiaan tänään tuli tilattua alakerta. Lähipäivinä hakemaan laakeriliikkeestä laakereita (:. Sentään yksi yllätys tilauksessa oli että tulikin 30euroa postikuluja. (sivuilla lukee että 149euron tilauksiin ilmainen toimitus. Mutta siinä ei lue että VAIN Ranskaan ja Espanjaan)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbi goes 80cc parmakit

17.3.2014 23:29

No nyt kun moottoriöljyn tiivisteitä ja sylinterin painonappejakin löytyy niin ei muuta kun kasaamaan. :lol:

Löytyykö sulta jo siis tuo yläkerta vai onko vain päätetty että Parmakitti tulee ja piste? Kuiskuisin projussahan ei tuo Parmakitin laatu mitään aivan huippua ollut, saattoi toki osua joku maanantaikappale kohdalle. Tosin nämä kisasemmat sylkät on varmaan tehty vähän sillä periaattella että jos on varaa ostaa sylkkä on myös taitoa / rahaa viimeistellä se omaan lohkoon sopivaksi yms.