Morjesta!
Aattelin tässä tylsyydessäni laittaa myös tänne motot.netin puolelle oman pikku rojektin. Kyseessä on siis otsikon mukaisesti italialainen ihme Polini xp4, jota tulee vauhdittamaan vähän jytympi kone.
Aiempia postauksia kyseisestä laitteesta voi katsoa
Monkeyt.net:n puoleltaOstokunto marraskuussa 2013
Hirveä romu tuo oli mulle tullessaan ja on vieläkin, mutta eheämpään suuntaan ollaan menossa!
Tekniikka oli tuolloin:
125 Lifan
16mm Mikuni
14/39 välit ~80kmh tais mennä
Ensimäiseks alettiin tekemään parempia sähköjä ja poistamaan patentteja.
Vähän aikaa kului, myin piikkisen Lifanin kaverille ja ostin 160yx tilalle, kun halvalla sain "pikkuvikasena".
Vikaa oli kuulemma että 2. vaihde hyppi ajossa, no alakertaan asti purin ja katsottiin niin missään alakerran osassa ollut mitään hakkaamisen tai kulumisen jälkeä. Huonoilla öljyillä veikkasivat monkeyt.netin puolella että on ajettu.
Seuraavaksi alkoi hyvin hidas, kyllästyttävä, puuduttava ja suorastaan vituttava urakka: katteiden hiominen. Tämän sen takia että toisista katteista tulee mustat käyttis katteet minkä ulkonäöllä ei ole niinkään väliä. Toiset katteet tulevat crossi-Polinin sini-valko värityksellä.
Kuvassa näkyy osa maalattavista katteista.
Hiomista.
Joitain katteita jo maaleissa.
Koneen ollessa purettuna aloin hieman hifistelemään sen ulkonäköä.
Sitten melkolailla nykytilannetta ja viimeisimpiä ostettuja osia.
Elikkäs kun halavalla sain melkein täydellisen käppäri aihion niin kaveri melkein pakotti ostamaan
-99 piikki räsän brembo ja aeroxin kahvasto. Siihen modasin kiinni rosikesta löytyneen kahvan ja bremboa vähän mallasin miten tulisi kiinni. Myöskin tuli ostettua 530g outer rotor josta saa valotkin vedettyä.
To do:
Koneen kasaaminen ja lohkojen maalaus.
Muutamia tilauksia eri osille.
Swingin maalaus
Keulan stopparin hitsaus leveämmäksi.
Sähköjen tekeminen loppuun.
Uus takarengas.
Käppärin sovittelu
yms.
Ja kun kaikki sitä varmaan tulevat kysymään niin tekniikaksi siis tulee:
160yx, 28/23 kannella
Keihin kopio 26mm flat side kaasari
Outer rotor 530g
18 tai 17/34 ratastus.
Tavotteita?
Huiput hipomaan moottoritie nopeuksia pitkillä väleillä.
Keulan nostoa suljetulla alueella luonnollisesti 100kmh.
Muutamat viivat kemmuja vastaan.
Saisko jotain mielipiteitä tai kommentteja?
Viimeksi muokannut tomiiso päivämäärä 25.6.2014 21:28, muokattu yhteensä 4 kertaa