Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

6.3.2014 22:39

No hyvä että joku varmisti, olin vain jossain näkeväni 7/8" stemmin mutta tarkoitti varmaan tangon paksuutta.

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

9.3.2014 17:37

Sillon ku mulla oli tollanen baotian (tai siis solifer xtr mutta sama mopo) niin mulla oli kiinni tollanen tankoadapteri http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... 11522.html mutta muistaakseni jouduttiin laittaa jotain sinne väliin että kiristyy kunnolla. en tiiä oliko tästä sitten yhtään apua mutta ajttelin vaan sanoa :lol:

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

10.3.2014 14:01

Pitkästä aikaa!
Täytyy tehä pien kuvaton päivitys ettei tää homma kuole iha kokonaa...
Elikkäs olin koko viimeviikon kipeä ja oon vieläki. Tänä aamuna oli kuumetta 39,2 astetta, mutta asiaan eli Apikan runko, tankki, etukatteet ja penkki on tällä hetkellä mun huoneessa, koska en oo päässy Axelle laittamaa nii se toi tuon paskalaitoksen mulle. Hirveästi mitää en oo tehny sille ku ei vaa jaksa vähän oon paikkamaalannu tankkia ja katteita koska jostain syystä oli lähteny vähän maalia :(. Seuraavana ois rungon hiominen ja penkin muokkaus. Derbi on edellee iha jumissa Axen luona ja ei oo tällä hetkellä varaa ostaa konetta ku eilen tilasin Apamieheltä osia:
Polisport Halo, Räxää takahaarukka, linkun osat, iskari ja syyläri. Ostin ku halvalla sain :D Tuskin mulla hirveesti mitää muuta on. Sori ku tein näi tylsän päivityksen ja kirjotusvirheitä saattaa löytyä hyvinki paljon...

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

23.3.2014 0:49

Vihdoin keuhkokuume ja muut ylimääräset taudit on poissa joten rakentelu jatkuu!
Eli noin kolmen viikon jatkuvan 39 asteen kuumeessa tuli aika suuri halu rakennella Apikkaa ku Niko selitti miten se on rakennellu omia mopojaan :D. Nojoo tänää siis pääsin vihdoin tekemään jotain. Rälläköin Apikasta viimesetkin kiinnikkeet irti häkistä ja hioin runkoa että pääsee maalaamaan tässä lähiaikoina.
Kuva
Unohin ottaa kunnon kuvaa ulkona joten tässä on huono laatunen kuva ja rungosta on lähteny kiinnikkeet vasta toiselta puolelta eikä oo ees siistitty vielä.
Kuva
Myös apamiehen paketti tuli tänää, mutta se unohti laittaa syylärin vaikka se lupas. Periaatteessa se ei haittaa ku tilaan varmaa lisää osia siltä tässä joku päivä. Mulla on tallissa kaks vinoa takahaarukkaa toine Derbistä ja toine Apikasta nii ideoin, että jos niitä yhistäs ja tekis Apikkaa toisen haarukan semmose oikee pitkän ja sitte mulla on kanssa se Apikan vanha koiranluu jota Niko vähä hivotti rälläkällä nii aattelin että jos sitä lyhentäs pikkuse ja kattos miltä tää näyttää sen kanssa.
Sori ku oli tylsä päivitys. Kyllä nää tästä parantuu ku päästää maalaamaa ja kasailemaa :)

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

23.3.2014 12:28

Kiinnostas kyl nähä minkälaine tulee apikasta :) seurantaan->

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

25.3.2014 13:06

Komeeta jälkejä tulee :) jatka samaan malliin!

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon 72cc Baotian

25.3.2014 17:59

Oi kiitos Apamies arvostan tätä suuresti :3
Eilen saatiin maalattua Apikan runko tai siis Niko sai. Tää mopo on melkee Nikon ku se tekee nii hirveästi kaikkea tähä :D. Perinteisesti ei selvitty ilman ongelmia eli toinen pumppu oli odotettua paskempi... toinen puolikuun mutone holkki puuttuu ja se pitkä tappi siellä pumpun sisällä on ehkä päästä poikki tai ainakaa se pumppu ei pysy mitenkää kasassa ja siellä pyörii sellane ylimääräne pien "kiekko". Eihä siinä jos sitä tunkis muutaman kuvan.
Kuva
Niko omien sanojensa mukaan "tummenti" tyyppikilven :DD
Kuva
Tuntuu siltä että tää uus takahaarukka on iha yhtä kapea ku entine :|
Seuraavana ois keulan kuntoo laitto, joittenki pikkuosien maalausta, koneen putsaus&maalaus, KTM osien sovittelua ja ehkä männän vaihto.
Eihä siinä. Paskaa hommaa koska keula :D

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

26.3.2014 23:43

Niiku tarkat huomaa otsikko on muokattu elikkäs koska ite en päivittele kovin usein aattelin taas kertoa jotain Nikon hommista. Eli Baotian on pikkuhiljaa valmis joten siitä ei tuu hirveesti juttua. Tällä kertaa Nikolla on projektina Tunturi Super Sport!
Tästä ois siis tarkotus rakentaa kunno kesämopo. Simmone nykyaikasempi paranneltu orkkis. Aluks tästä tulee suht vakio mutta sitte alkaa tulla isompia muutoksia. Nyt tähän on tulossa:
Ledivalot etee ja taakse
Timelles tanko ehkä fättis
Ehkä parempi keula
Koneesee piristystä
Värimaailmaa:
Musta runko
Helmiäisruskea tankki
Kiillotetut vakio vanteet ehkä myöhemmi smotot
Tästä ois tarkotus tulla semmone että ei oo kaikilla.
Huomenna tulee kai juttua apikasta ja kuvia tunasta ku kone alko vittuilemaa nii piti päivittää puhelimella (voi huomata myös kirjoitusvirheistä :D) ja photobucket ei halunnu toimia :(

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

27.3.2014 22:41

Paskaa hommaa.
Eli keula tai siis toinen pumppu on paskana, koska se tappi mikä on siellä sisällä on päästä poikki eli ne puolikuun muotoset holkit ei nyt pidä sitä tappia paikallaan... :| Nojoo saatiin me (Niko) jotai aikaseks eli Apikkaa kasattii vähän kunnes alko vituttamaa liikaa ja koko homma meni perseilyks :D.
Kuva
Tollaseks se jäi ja tänää Apamies pisti lisää osia tulemaa :)
Piti laittaa vielä kuvia Nikon tunasta.
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Emetus päivämäärä 31.3.2014 23:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

29.3.2014 19:13

8000 Lukijaa! KIITOS HELVETISTI KAIKILLE LUKIJOILLE!
10K kohalla vois tehä jonku ns. "spesiaalin" vaikka joku video tms.
Mutta joo täytyy laittaa pari kuvaa Nikon tunasta että on ees jotai mitä ihmiset voi katella :D
Kuva
Maalattuja ja kiillotettuja osia
Kuva
Keula vielä paskempi ku mun Apikassa :DD

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

30.3.2014 22:48

Pikkuhiljaa
Elikkäs Apikka kasaantu tänää suht hyvin tälläkertaa ilman nikoa :eek: Saatiin myös keula korjattua hienolla patentilla. Enää takavanne, tankki, penkki, tanko ja jotai pientä nii sillä voi ajaa. Huomenna ois yhteisvastuu nii koitetaa saaha se kasaa Axen kanssa että pääsee sillä kerjäämää mummoilta ja Axen ja minun pahimmalta viholliselta ;)
Kuva
Kuva
Sori ku kuvat huonoja tila oli aika vähissä ku kuvasin...
Kuva
Yksinäinen ja surullinen Derbi hallin nurkalla :( ja tuo rauta tossa tankin kohalla on ehkä tuleva keulintarauta :D

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

30.3.2014 23:14

Ei kaverit mitään pahaa jälkee tee ;)!

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

31.3.2014 21:02

Kiitän ja kumarran taas apamies :)
Apikka on jollai tavalla kasassa eli koska tuli kiire keräämää yhteisvastuuta se on kasattu päin vittua :DD Nojaa pikkuvikoja. Vielä puuttuu paljon mutta ajamaan pystyy ja oli helvetin hauskaa vaikka ei ollu jarruja ja keula löysä ku hullun mulkku. Ihan uskomatonta tuo teho nimittäin keula nousee pelkästään kaasulla leikkimällä (voi johtua keulasta) ja kytkimellä nousee tosi nätisti vaikka välit on 13-50. Vois tylsän selityksen perää laittaa kuvia.
Kuva
Ei menny niiku piti :D Niko laitto ketjulinjan päin vittua kiireessä ja Apikka pääs ojaa
Kuva
Ku Apikasta lähti ketjut ja aateltii lähteä Nikon Derbillä nii eikö siitäki lähteny ketjut :D
Kuva
Seksikästä. Huomaa että Apikka vielä kesken :D
Kuva
Tulevaa:
Kai oma änkkä (nyt derbin giannelli)
KTM tankki, katteet ja penkki (ehkä) :D
Valot etee ja taakse
Pumpunsuojat
Keulan uudestaa maalaus
Pientä paikkamaalausta :D
Magneeton ja öljypumpun kopat
Fättis
Ei kai hirveesti muuta muutama nippuside pitää poistaa :D
Tällasta tälläkertaa :D Mieluiten ottasin vastaan jotai kommentteja siitä että miltä tuo näyttää teidän mielestä :)

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

31.3.2014 22:44

Miksi KTM katteet ? :s

Re: Matta Apikka ja 70cc Stuntti Derbi+Nikon Tuna&Baotian

31.3.2014 23:26

Nuo nykyset etukatteet on täynnä halkeamia ja ne ei ees lähe irti tosta tankista ilman suurta väkivaltaa koska kierteet menny jotenki jännästi. Ei tähä sentää mitää kotarinmassareikäkatteita tuu vaa semmosen astetta vanhemman ja ei välttämättä niitäkää jos ei käy nätisti. Ostin ku halvalla sain :D