Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes black 'n red

29.12.2013 23:09

nonii elikkäs osat oli maalauksessa nytten loppuviikosta ja tänään ne tuli takas sieltä :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Huomenna päästän jo heti aamusta kasaamaan ni illasta sitten enemmä kuvia! :)

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

30.12.2013 21:15

Tänään päästiin sitte vihdoin ja viimein kasaamaan derbii :) maalaus oli tehty hyvin ja jälki oli tasasta. Tänään ei keretty olla ku tunti tallilla ni ei kauheesti edistyny mutta keskiviikkona luultavasti sit enemmä jos vaan kerkee :) ja sitte niitä kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

30.12.2013 22:05

Nättii jälkee! :P

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

1.1.2014 22:23

tänää päästiin taas kasaamaan lisää ja ei tullu mitää suurempia ongelmii :D nyt saatii moottori ja syyläri paikallee ja sähköjä aloteltii laittamaa
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ja perjantaina sitten luultavasti taas lisää :)

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

2.1.2014 0:55

Nättiä jälkeä täälläkin. Vähän kyllä virheitä tossa rungon maalissa, jollei nyt kuvat hirveemmin hämää? Ainoo vaan että noi tnt:n osat ärsyttävän "pinkkejä" verrattuna muuhun maalipinnan väriin. Oisit vaan maalannu itse ton öljypumpun ja magneeton kopan itse :P

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

2.1.2014 21:45

Calleexd kirjoitti:Nättiä jälkeä täälläkin. Vähän kyllä virheitä tossa rungon maalissa, jollei nyt kuvat hirveemmin hämää? Ainoo vaan että noi tnt:n osat ärsyttävän "pinkkejä" verrattuna muuhun maalipinnan väriin. Oisit vaan maalannu itse ton öljypumpun ja magneeton kopan itse :P

kuvat saattaa vähä hämätä mut oli niissä joissain kohin jotai pieniä jälkiäki :)

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

3.1.2014 22:11

tänään taas jatkettiin kasausta mutta paljoo ei saatu tehtyy ku vähä ja vähä enemmänki ongelmia jarrujen ilmauksen kanssa.. :| Eli ei kukaa sattus tietämää mikä vikana jarruissa ku ei nesteet liiku oikee ollenkaan? on kokeiltu ilmaruuvin kanssa ja ilman ja yritetty puhaltaa painetta nestesäiliöön samalla ku pumppaa kahvasta, jarrusatula nostettu jarrusylinterin yläpuolelle ni ei mitää eroo.. :s ni jos jollain ois tietoo mistä johtuu ja miten sais jarrut ilmattuu ni neuvoja otetaa vastaan :)
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

3.1.2014 22:16

Derbin jarrujen ilmaus on kyllä koomista puuhaa. :lol: Itse olen huomannut että ainakin AJP:n takasatula on helppo ilmata tunkemalla nesteet sisään "alakautta", eli ilmausnipasta muovisella lääkeruiskupatentilla. :roll:

Re: Derbi goes black 'n red | osat maalattu ja kasausta |

3.1.2014 22:23

Niinkin yksinkertaisella apuvälineellä kuin takaiskuventtiilillä jarrujen ilmauksesta tulee lasten leikkiä. ;)

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

3.1.2014 22:24

Ledinauha kirjoitti:Derbin jarrujen ilmaus on kyllä koomista puuhaa. :lol: Itse olen huomannut että ainakin AJP:n takasatula on helppo ilmata tunkemalla nesteet sisään "alakautta", eli ilmausnipasta muovisella lääkeruiskupatentilla. :roll:

kävi just itelläki mielessä et saattas onnistuu niimpäi helpommi.. periaatteessa jos kävis ostaa vaikka tippakannun ja sillä työntäs sit nestettä sisään satulan kautta?

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

6.1.2014 21:34

nonyt saatiin taas jotain aikaseks ku käytiin tallilla :) ilmattii jarrut, mallailti lokarii paikalleen, öljysäiliö paikallee ja revittiin tarroja pois katteista.

Siitä seuraski seuraava ongelma nimittäin takakatteitten tarrat lähti ihan hyvin pois, mitänyt pieniä liimajälkiä jäi mutta ne lähtee helposti, mut etukatteitten tarrojen mukana päätti sitte lähtee maalitki.. :( eli melkeimpä neki pitää viiä maalauksee ja näinollen projekti vähä viivästyy :|

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

ja sitten vielä antakeehan ehdotuksii et mite kannattas leikata takakatteet? Häkin mukasesti luultavasti mut oisko muitaki ehdotuksii? :)

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

6.1.2014 21:59

älä niitä turhaa leikkaa, melkeempä nätimmät tavallisina , tai vaihda sitte DRD Racingin takakatteet.

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

7.1.2014 21:52

tälläkertaa puhistettiin ketjut ja ne laitettii paikallee, etujarru ilmattii vielä uuvellee ku tuntu vähä siltä et ois ilmaa jääny jonnekki piiloo viimeks, katteita mallailtiin paikallee ja putkee kans.

Ja taas tuli niitä ongelmia... :itku: ruvettiin laittamaan putkee paikallee ja eka kiristettiin toista kiinnityspulttii vähä ja sit alettii toista pulttii laittamaa ni ihmeteltii ku ei oikei meinannu mennä :| no otettii putki pois ja katoin kierteitä siitä pultin reijästä ni ihan sileenä :s mitä lie sitte entinen omistaja tehny ku kierteet menny ihan paskaks mut nyt sitten vinkkejä miten kannattas lähtee korjaamaa sitä? :|

ja katteita alettiin hiomaa ja entisii maaleja rapsuttelemaan irti, mitkä ei tarrojen mukana lähteny. sinällään joutuu turhaan maalaamaan katteet uudellee ku alkuperänen maalipinta ois ollu riittävän silee ja kiiltävä mut sit se meniki uusiks :(
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

ja runko ei sit oo oikeesti noin vaaleenpunanen vaa kuvat vääristää aika rajusti :D

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

8.1.2014 22:26

Hyvännäköinen on tulossa! Ainut mikä ittee pistää silmään on tuo etuloksu, eli koita saaha vähän taaksemmas ja pari prikkaa väliin jotta kärki menee hiukan alaspäin? 8)

Re: Derbi goes black 'n red | kasaaminen edistyy |

8.1.2014 22:33

pate131 kirjoitti:Hyvännäköinen on tulossa! Ainut mikä ittee pistää silmään on tuo etuloksu, eli koita saaha vähän taaksemmas ja pari prikkaa väliin jotta kärki menee hiukan alaspäin? 8)

juu se tulee olemaa paremmi ku laitettii se vaa suunnillee sinneppäin :) kuhan laitetaa maskiki paikallee ni sit saa paremmin suuntailtuu :)