Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON// 26.1 kuvia!

26.1.2014 15:47

Tollai tosi hieno, mut miteois punamusta penkinpäällys, yläosa punasella ja laidat mustalla?

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON// 26.1 kuvia!

27.1.2014 18:34

Ei huono idea! Valmiina tuommoista ei ole mutta verhoomosta varmaan saisi semi halvalla.
En muista oliko jollakin ihan täällä motot.netissä vai missä, semmoinen läpinäkyvä mangeeton koppa. Eli tarkotus porata kopan keskelle iso n.10cm halkaisijalla oleva reikä ja tilalle läpinäkyvää pleksiä ja iskeä mangeeton sisälle punaista lednauhaa!
Omasta mielestä saattas tulla ihan siisti?

Sitten tekniikkaan eli olisiko tällä setillä mahdollista päästä se 100-110km/h
Viilattu pakoaukko ja laskettu kansi
Arrow/giannelli yläkauttanen
Italkit racing läpät
Boostbottle
Vakio 16mm kaasari 115-125 suuttimella
13-50 välit
Joku paremmin tietävä vois kertoo! ;)
Nykyään vakioputki ja 13-56 välit huiput 75 gps:sään

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON// 26.1 kuvia!

27.1.2014 20:05

hyvältä näyttää. :)
oisko candy punainen mitään?? erottuis vähän massasta. :D

ja mitä tuohon tekniikkapuoleen tulee, niin boostbottlen voi unohtaa, ellet aio tehdä omaa hyvin suunniteltua, koska näistä tuuninkibottleista ei juuri tehollista hyötyä ole.

italkit racing läpät voi vaihtaa malossin hiilikuituisiin (0.35-0.40mm), jos budjetti sallii..
mutta ei juuri vaikutusta tehoihin.

pakoaukko on varmaankin 1-osainen? jos on näin, viilaa saa antaa huoletta 190 asteen paremmalle puolelle. muista muoto! itselläni derbissä oli (vakiopytyn) pakoaukolla lopulta asteita jopa ~195, ennen kuin alkoi hengittää kunnolla korkeilla kierroksilla (yli 11krpm).

ja palotilan muodolla on myös melkoisen suuri vaikutus (nevssonin projutopikista lisää tietoa tästä). puristussuhde kannattaa laskea myös, jotta tietää paljonko tarkalleen pitää ottaa siitä (koneistamo varmaan hoitaa tämän asian?).

am6 mopoissa on paremmat huuhtelukanavat, joten isommasta kaasuttimesta voi olla hyötyä ja polttoaineenkulutus voi jopa pienentyä (oikein säädettynä).
esim. joku 19-21mm lortto ja sopiva imukaula sori mainostus, mutta löytyis tuommoinen malossin imukaula ylimääräisenä, joka sopii n. 17.5-21mm kaasarille ja on tehty am6:seen).

ps. kannattaa lukea mm. pro -puolen juttuja sekä viilaustopikista esim. palezun, nevssonin ja rossipojan juttuja. oppii varmasti paljon tärkeää tietoa. ;)
sekä tietenkin tiittanen ja graham bell voivat olla hyödyllisiä kirjoja (pystyy lataamaan pdf tiedostoina netistä).

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON// 26.1 kuvia!

27.1.2014 20:31

Ehkä saattaa tuo 100km/h rikkoutua jos hyvin viilattu pytty ja sille sopiva putki. Jos Arrowin/Gianellin hommaat niin viilaa pytty niille sopivaksi. Ei kyllä ole mikään helppo homma tuo 100km/h@50cc.

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON// 26.1 kuvia!

27.1.2014 21:55

Näistä tulee varmasti olemaan hyötyä!
Putkelle sopivaksi viilataan ja tutulla käytän "pajalla" työstettävänä
Saattaapi olla että boostbottle vaihtuu 19mm kaasariksi jos kukkaron nyörit antaa periksi ;)
Arrowin ja giannellin tehoaluetta kyselisin myös!?

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

28.1.2014 15:44

Viilaa pakoaukolle sen 187-190 astetta korkeutta, enempää ei kannata, 19-21mm kaasari ja kovakiertoinen putki niin saattais sillä lähelle sataa päästä. Kuvien perusteella ainakaan Gianelli ei sellainen ole (siis tämä, en tiiä onko niitä muita: https://sparewheel.fi/images/34624HF.jpg). Tämä Arrow taas näyttäis sopivammalta: http://www.motot.net/talli/kuvat/o/2/11546/833715_full.jpg Turbokit tai enox saattais myös olla hyviä mutta vaikeampi mennä tarkkaan sanomaan kun en ole itse testannut. Itehän tekisin tietenki putken itse.. :D

Kantta tuskin tarvii laskea mutta sillä sais varmaan jonkun verran keskialueen vääntöjä paremmiksi jos hyvän kannen tekis, mutta se tahtoo olla näihin nestejäähdytteisiin vähän hankalaa ilman kunnon työkaluja.

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

28.1.2014 16:54

Gianellin Conti Variant ja Arrowi taitavat olla sama putki, tehot kuulemma perus Turbokittiä korkeammalla, ei mitään lähdettä tälle tosin. Siinä toisessa Gianellissä alkukäyrässä on aivan julmeton mutka ja muistuttaa lähinnä vakioputkea.

Tässä tuo Conti Variant:
Kuva

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

28.1.2014 17:51

Viilaus ja kannen lasku tehdään ammattilaisella! Ja putki mielellään oikelta puolelta takaa katottuna. :D

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

28.1.2014 18:26

Ihan näin mielenkiinnosta, muistahan sitten kysyä siltä ammattilaiselta että tietääkö se mitä on squish välys, squish ratio ja korjaamaton ja korjattu puristussuhde. Ja että miten se pytyn viilattuaan todentaa että nyt se pako on sen 190 astetta korkea. Mulla kun tahtoo aina särähtää korvaan tuo ammattilainen jos 2-tahti virihommista puhutaan.

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

29.1.2014 19:06

Hyvältähän suunnitelmat näyttää!:D Tässä hieman tietoa am6 tehoputkista. http://www.motot.net/wiki/AM6_tehoputket

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

29.1.2014 21:04

Kiitos :D ammattilaisella meinasin lähinnä työkaluja mitä hänellä on :), itse olis tarkotus mitata ja suunnitella mistä mitäkin lähtee! (Jos ammattitaito riittää :lol: )
Laitan tänne sitten tarkemmin kun on lähempänä tuo homma! (Ja varmistan että olen älynny kaiken oikein)

Lähipäivinä olis tarkotus saada jotain aikaiseksi (sori hidas eteneminen) :seko:

Edit: 39 astetta kuumetta joten tänä viikonloppuna ei tapahdu mittää :(

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

4.2.2014 23:31

Varmaa jo ymmätrettykin jo mutta imukaulalle kannattaa kans antaa vinkua tai vaihtaa isompaa. Siis jos on vakio mehupilliä :D

Re: Beta RR 50 GOES RED AND CARBON//viilauksen suunnittelua

6.2.2014 19:10

Joo eli kuume selätetty ja projektin kimppuu! Tuli kuumehouruissa mietittyä että perkele puna-musta on niin massaa että jotakin pitäisi keksiä. Tuli sitten mieleen että sininen eli maalaisi vanteet ja ehkä rungonkin siniseksi.
Hiomista jatketaan huomenna!
+++myykää joku mulle yläkauttanen arrow/giannelli vasemmalta puolelta takaapäin katottuna tuleva kiitos!!
Kuva on muokattu jälleen nopesti ja puhelimella :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Beta RR 50 PROJEKTI /// mielipiteitä kaivataan!

7.2.2014 21:53

Kumpi parempi vaiko kumpikaan?
EHOTUKSIA VÄRIMAAILMAAN OTETAAN VASTAAN!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Beta RR 50 PROJEKTI /// mielipiteitä kaivataan!

8.2.2014 0:24

Iha vitu ruma omaa silmää, 0/5