Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Aprilia SR50 R kunnostusta

15.11.2013 1:11

Terve! Tässä on uusi apikkani josta aion tehdä itselleni käyttöpelin. Kuten kuvista näkee on se hieman huonossa kunnossa joten otin projektikseni saattaa sen taas käyttökelpoiseksi Aikarajaa en ole asettanut mutta näillä näkymin ajattelin tämän talven käyttää tähän. Tätä on tarkoitus käyttää nyt talvella kun -03 vuoden DiTeccini hyytyy kylmällä. Skootteri ei toimi kirjoitushetkellä joten ensimmäinen vaihe tässä projussa on saattaa se pikaisesti käyttökuntoon. Sen jälkeen rupean laittamaan sitä vaihe kerrallaan sillä skoba tulee ajoon ja sitä ei voi purkaa moneksi päiväksi kerrallaan. Ulkonäön suunnittelu on työn alla ja ehdotuksia otetaan vastaan. Samalla kun korjaan katteita on mahdollista kuiduttaa jotain muuta jännää samalla. ;)

Malli: Aprilia SR50 R kaasutinversio
Vuosimalli: 2005
Ajettu: Mittarissa 25tkm mutta ajettu ilman mittaria jonkin aikaa.
Huiput: ei tiedossa vielä

Käyttöönottamista varten pitää tehdä seuraavat asiat:

Tarkistaa seuraavat osat:
Suutin: Ei ollut suutinta laisinkaan, nyt on 87 :lol:
Öljypumppu ja öljyt: hihna kunnossa ja öljyä tankissa. Pumppu pelittää.
Mäntä: erinomaisessa kunnossa.
Sylinteri: samoin sylinteri.
Rullat ja variaattori yleisesti: vakiot näyttää olevan: 6.0g. Hyvältä näyttää.
Letkut: kaasarin nestekierrossa vuoto sylinterikannen nipasta.
Jäähdytysnesteet: valutettu pihalle.
Pakoputki: gianelli jokin ei vielä tietoa että mikä.
Kaasari: putsattu ja suutin laitettu
Ilmanputsari: pitää kiinnittää
Sähköt: kaikki muut paitsi perävalo toimii.
Takaiskari: aeroxin takaiskari hommattu ja modattu kiinni.
Seokset:

Vaihtaa:
Jarruvivut: vasen ja oikea. Tilattu.
Änkkärin villat: tilattu
Takajarrupalat sekä nesteet: jarrupalat tilattu.
Akku: vanha akku on sökönä
Tunnelikatteet ja akkukotelon kansi: hommattu on mutta ei ole kerinnyt vaihtamaan.
Nastat alle: uudet vanteet tilattu, kiinni laitetaan talven ajetut Shwalbe Ice Man nastarenkaat.
Korjata
Mittaristo: ei toimi. Sähköissä vikaa. Toimii toisella akulla.
Sähköstartti: ei toimi.
Latausongelma: tod. näköisesti akku huono eikä ota vastaan enään virtaa
Penkin lukitus: Jousi kadonnut lukituslaitteesta.

Kuva
Kuva

PS, Tervetuloo seuraamaan Apikan elvyttämisprojektia! Lisää kuvia löytyy galleriasta 8)

Takaiskarin kiinnittämistä

15.11.2013 1:25

Ensimmäinen ongelma iskarin sovittamisessa oli se että se ei mahtunu koropalaan kiinni. Yläpäästä se meni kuitenkin heittämällä kiinni. Hetken tuumailun ja adapterien suunnittelun jälkeen päätin kuitenkin sahata koropalasta materiaalia pois, sillä se olisi helpoin ja kestävin ratkaisu.

Kuvassa alkutilanne ja ongelma
Kuva
Kuva

Mittasin iskarin raon ja piirsin koropalaan viivat mista otin rälläkällä ylimääräiset pois. Iskari oli 20mm ja koropala jotain 30mm luokkaa. Nyt vaan rälläkkä huutamaan! Alumiinia sahatessa oli mukava huomata että se ei kipinöi lainkaan, mutta tekee erittäin hienoa pölyä jonka terveysvaikutuksista itelläni ei ole mitään selkoa. Paikat tuo pöly ainakin sotki mukavasti. :lol: Tämän jälkeen rankkaa viilaamista ja tovin hienosäätämistä. Pieni lovi jäi vielä koropalaan mutta sen voi viimeistellä ja kiillottaa sitten toisella kertaa.
Kuva

Lopputuloksena aeroxin takaiskari modattuna kiinni piaggion koneella olevaan apikkaan. ;)
Kuva