Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Helkama AX. "KTM look"

25.10.2013 17:17

Morjensta. Maaginen 18v ikä tuli saavutettua jo keväällä ja mopot myin silloin pois. Nyt puolenvuoden jälkeen oli aivan pakko saada joku kakspyöränen mopo projekti. Sattui sitten tulemaan halvalla tämmöne paska ja raiskattu ax. No se tuli sit lunastettua itselleni vaikka monta kertaa mietin ostoa. Näin jälkikäteen sanottuna paska ostos :D . Kuitenkin nyt kova halu laitella tätä iki suomalaista menopeliä ja tästähän rakennetaan STUNTTI peli vaikka moni ei siitä tykkäisikään ;) Harvemmin näkyy laiteltuja ax:siä. Kummempia ei vielä olla tehty. Underia, koneeseen yläkerran tsekkaus ja tiivisteitten vaihto. Vielä olis vaikka minkälaista tekemistä.

Laitettavaa:
- KTM takakate
- Polisport sm-line etulokari
- Joku maski (ei vielä päätetty)
- Uudet kumit
- Tanko + tangonpehmuste
- Väriä (minkälaista???)
- Ja kaikkea muuta pientä laittoa..

Ja kommentoida myös saa ja ehdottaa mitä tälle oikein tehtäis ;)

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut miikulix päivämäärä 2.6.2014 23:38, muokattu yhteensä 5 kertaa

Re: Helkama AX projekti

25.10.2013 21:26

Mielenkiintoinen projekti, seuraillaan! :)

Re: Helkama AX projekti

25.10.2013 22:08

seuraillaan :)

Re: Helkama AX projekti

26.10.2013 0:53

Tuleva tekniikka???

Re: Helkama AX projekti

26.10.2013 11:43

Tekniikka tällähetkellä vakio 50cc. Rahatilanne kun sallii niin 65cc pyttyä tai ulkomailta 80cc :seko: Välit on 15/42. Käyntiin ei olla vielä kokeiltu kun pitäs putki muokata, nesteet ja öljyt koneeseen ja tärkein toisiokäämi että sais kipinän :D Jossain vaiheessa ostetaan joku am6 tehoputki ja muokataan paikoilleen kun tuohon valmiita ei tahdo löytyä. Jos jollain olis virtavehkeitä myydä nii nakatkaa yv:tä ;) väritystä myös saa ehdotella?? Kaatumatappia ja keulintarautaa pitäs myös visioida.

Re: Helkama AX projekti

26.10.2013 17:45

mulla on helkama ax? 65pytty jos tarviit nii halvalla saat

Re: Helkama AX projekti

28.10.2013 0:32

Dodii..vähä myöhässä tää viesti tulee mut joku vois mulle photoshoppailla tai piirtää paintilla mulle jonkun näkösen keulintaraudan ku ekaa kertaa oon tekemässä niin tietäs vähän että minkälainen siitä pitäs oikein tulla.. ;) Kaasalaiselle lähössä 60e tilaus huomenissa nii saa taas jotain uutta osaa tähänkii.

Re: Helkama AX projekti

28.10.2013 17:43

Joo jos saan ehdottaa ni ostat sen 65cc pytty setin, viilaat sitä, laitat esim 16 tai 18mm kaasarin ja muoksit esim am6 gianellista tai arrowista putken ni menohaluja on varmasti jonnekkin 100kmh paikkeille, tietysti riippuen paljonko viilaat, myös kytkimen vahvistelu alkaa olla pakollista...

Re: Helkama AX projekti

28.10.2013 17:53

Katotaa nyt tota kulkupuolta jossain vaiheessa. Tänää kumminki aukasin kytkipuolen ku käynnistyspolin ei palauttanu. No sen laitoin ja uuden kytkinkopan tiivisteen samalla vaihdoin. Yllättävän siisti oli ainaki kone sisältä.

Kuva

Sit hetken mielijohteesta pistin mopon palasiks. Puoli tuntia ja mopo oli palasina. Nyt ehdotuksia että millä värillä?

Kuva

Re: Helkama AX projekti

29.10.2013 14:47

Jeps. Mitää ei oo tehty mopolle. Väriä kun en osaa valita. Mut tänää laitoin tilauksen vetämään :roll:

Kuva

Re: Helkama AX projekti

29.10.2013 17:08

Jos rahaa on niin ehdottomasti maalautat pulverilla rungon haluamallasi värillä, jos ei niin yksi mitä ainakin minä suosin on vannehopea koska se kestää edes jotenkin noista itse maalatuista... TIetysti myös vannemusta ja vannevalkonen toimii ;)

Muistat kans lakan sitten...

Re: Helkama AX projekti

29.10.2013 18:52

Ei oo kyllä varaa pulverimaalauksee. Nyt mennään iha spray linjalla. Oon aatellu väriä..

Sinisellä:
- Runko
- Takahaarukka

Hopealla:
- Tankki
- Jotainn muuta vielä...

Re: Helkama AX projekti

29.10.2013 20:37

Tässä tälläne hyvä ehdotus että älä maalaa runkoa ja haarukkaa samalla värillä :) Paitsi jos ois musta niin ehkä sitten, Mutta tässä tälläne ehdotus

Runko, vanteet, tanko =sininen
Tankki+katteet=musta
Haarukka+keula=musta
Penkki=mustaa/sinistä
Vanteiden navat+koneen osia=hopea

Re: Helkama AX projekti

30.10.2013 18:43

Kuva

Rungon väri on tässä ja ei muutu!! Takahaarukan väri voi muuttua. Nyt kaikille lopuille osille väriehdotuksia mut runkoa ei maalata!!

Parista skeittilaudasta otin pyörät talteen ja askarrellaan kaatumatapit ;)

Re: Helkama AX projekti

31.10.2013 11:26

Takapyörissä rullat kiinni. Eteen tulee myös. Mietin että laitanko takahäkin kulmiin myös rullat? :roll: Kuvassa vähän roikkuu ne kun ei kunnolla kiinni ole..

Kuva

Kuva