Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Motorhispania Ryz 2008 Projekti

14.8.2013 1:44

Joo elikkäs ois tarkoitus tehdä kolaroidusta mh:sta toimiva, siisti, ja tehokas peli.

Mopon ostin tutulta kesällä ja ajattelin laittaa ajokuntoon. Mopo oli kolaroitu pahasti, jonka seurauksena oli vääntynyt pumput ja t palat, koneen kiinnikkeet halenneet ja takahäkki vääntynyt. Pumput olen jo suoristanut ja rungon hitsannut kasaan.

Aloitin Projektin purkamalla mopon osiin ja katsoen mitä kaikkea puuttuu. lista on loputon joten joudun tekemään aika paljon itse.. :D Jos jollakin olisi kuitenkin ylimääräisenä kytkinkahvarunko, virtalukko, penkki ja sähköt mittariston alle, niin minulle voi ilmoittaa sillä olen halukas ostamaan nuo osat. :)

Ostin 2 moottoria, kun halvalla sain, molemmat keewayn koneita. Toisesta kampiakseli poikki ja toinen lämpöleikannut.

Värit olen päättänyt niin että katteet tulee siniseksi ja runko keltaiseksi. Saa nähä mitä siitä sitten tulee... :roll: Kulkupuolesta sen verran että Sylinteriksi tulossa perus Airsal 70cc jota vähän muokkailtu, 24mm dellorto, itsetehty putki (jos onnistuu). Välit ei ole vielä tiedossa eikä oikeastaan mikään muukaan.
Aikaa, rahaa ja hermot tulee palamaan varmasti. :lol:


Tässä muutama huono otos:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tänään vähän kevensin magneettoa.. Kuva
Viimeksi muokannut _TuomaZ_ päivämäärä 17.8.2013 21:30, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

14.8.2013 11:05

Ihan mukavalta projektilta vaikuttaa :) Meinaatko laittaa alakertaan jotain vahvistusta noille vireille vai vakio kamoilla ajattelit ajella? Miten meinasit muokata tota airsalia sitten? Millasella budjetilla mopoa teet?

Kiva että joku tekee enska projektin kun kaikki tuntuu nykyään olevan supermotoja :roll:

Mutta ei mitään, seuraillaas tätäkin ja ota vaa yhteyttä facen puolella jos tarviit apuja ;)

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

14.8.2013 15:47

VinskiMo kirjoitti:Ihan mukavalta projektilta vaikuttaa :) Meinaatko laittaa alakertaan jotain vahvistusta noille vireille vai vakio kamoilla ajattelit ajella? Miten meinasit muokata tota airsalia sitten? Millasella budjetilla mopoa teet?

Kiva että joku tekee enska projektin kun kaikki tuntuu nykyään olevan supermotoja :roll:

Mutta ei mitään, seuraillaas tätäkin ja ota vaa yhteyttä facen puolella jos tarviit apuja ;)

Vahvemmat laakerit ja joku vähä jykevämpi kampiakseli kun vakio hajoaa :p
ei siitä oo vastakun pakoa viilattu ja en usko että tuo ees kauaa kestää kun on kärsinyt jo jonkun verran.. :D
rahaa menee sen verran kun menee, ei ole mitään ns "budjettia" :)

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

14.8.2013 22:39

Aluksi iski silmään että"sinikeltainen, mitä?" Kirkkaansininen ja keltanen ei sovi imo muutakun husseen, mutta tuo tummansinisen ja keltasen yhdistelmä vaikuttaa itseasiassa aika hyvältä, seuraillaan ;).

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

14.8.2013 22:41

Settis kirjoitti:Aluksi iski silmään että"sinikeltainen, mitä?" Kirkkaansininen ja keltanen ei sovi imo muutakun husseen, mutta tuo tummansinisen ja keltasen yhdistelmä vaikuttaa itseasiassa aika hyvältä, seuraillaan ;).

Totta! olin itse samaa mieltä että eivät sovi yhteen mutta kun testasin niin näyttikin aika hyvältä :)

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

18.8.2013 5:48

Antakaahan ihmeessä ehdotuksia ja mielipiteitä prjoktista! Ens viikolla olis vuorossa koneitten purkua ja kunnostusta. Pitäiskö kiilloittaa vai maalata nuo lohkot? kytkinkopan aion kiillottaa tai maalata siniseksi, en ole vielä siitä ihan varma :)

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

19.8.2013 2:03

Tänään ostin penkin, virtalukon, jännitteensäätimen, cdi-boksin ja pari tuning osaa ;) ja kasasin toisen keewayn koneista, tiivisteitä vaille valmiiks. :)

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

19.8.2013 16:07

Noniin, mikäs pytty olis sit tulossa? Entäs muu setuppi tekniikan suhteen? Onko tarkotus mennä lujaa vai "alle verorajan" ?

Kuvat olis aina kivoja.

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

20.8.2013 10:28

VinskiMo kirjoitti:Noniin, mikäs pytty olis sit tulossa? Entäs muu setuppi tekniikan suhteen? Onko tarkotus mennä lujaa vai "alle verorajan" ?

Kuvat olis aina kivoja.

Lujaa! Airsal 70cc, omatekoinen putki(jos saan hitsikaasua), 24mm dellorto, välit ois nyt 12-48 ja muu on vielä mietinnässä. :) Kuvia enkä mitään muutakaan ole oikein kerennyt tekemään kun pitäis saada oma skootteri toimimaan niin on mennyt siihen kaikki aika. :/

Re: Motorhispania Ryz 2008 Projekti

1.9.2013 15:02

Noniin! aika on mennyt muita mopoja laitellessa ja en ole kerennyt tähän aikaani laittaa. mutta nyt on alkanut tämän mopon laitto. mopon purin kokonaan osiin ja ostin puuttuvia osia netistä. jäi kuitenkin puuttumaan vielä jonkun verran kuten Sähköjä, kytkinkahva runko, virtalukko ja kaasukahva. Noita saa tarjota kelpo hintaan jos löytyy ylimääräisenä. :) Tässä pari kuvaa: Kuva Kuva