Terveppä terve! Ajattelin nyt tehdä pienimuotoisen projektitopicin tästä vehkeestä, kun suunnitelmia alkaa kasautumaan. Teen nyt kaikille selväksi että tämä proju etenee todennäköisesti hyyyvin hitaasti johtuen kesätöistä, arkisin ei jaksa aina alkaa ruuvaamaan ja viikonloppuisin on yleensä muuta tekemistä .Yritän kuitenkin päivitellä ainakun jotain tulee tehtyä.
Mutta aloitetaanpa kertomalla vähän moposta
Kyseessähän on Malaguti XTM vuosimalli 2006, mittarilukema oli 4000km kun ostin tämän 2012 kesäkuun lopulla. (En mene takuuseen paikkaansapitävyydestä
) Nyt kilometrejä on mittaristossa hieman yli 9000. Mopoon oli tehty 3000km kohdalla täysi koneremppa jossa oli vaihdettu kampiakseli, laakerit, mäntä, sylinteri ja tiivisteet. Viriä mopossa on sen verran että kaikki kuristukset on poistettu (sisältäen katalysaattorin) sekä hiilikuituläpät.
Tämännäköinen laitos oli mulle tullessaan
http://gyazo.com/41314d72189ee9738c8541fd9fedaf32.pnghttp://gyazo.com/14329f75e6e4a4a4e1d1c23c029e60d6.pngSitten se alkoi muuttumaan ja muuttumaan, ehkä hieman ruoskistumaankin
Laitan nyt kuvia vuoden varrelta aikajärjestyksessä, en jaksa hirveämmin kirjotella, kuvat tehkööt sen mun puolesta
.
15.7.2012 Tuli kilventeline,ketjut ja 62 takalätkä, pari päivää aiemmin olin tyhmänä repinyt tarrat etukatteista
http://gyazo.com/587bf230c24b61ed963a6d375ad8ae83.png30.7.2012 Viimeiset kuvat tuon kilventelineen kanssa, RIP.
http://gyazo.com/8e9da7b64337f6ab8de56d745c2789cd.pnghttp://gyazo.com/f63c667a738e6447acd94140a2677c62.png31.7.2012 Mystisen takalipan ja kilventelineen halkeamisen takia piti kehitellä uusi kilventeline nopeasti
http://gyazo.com/62125526b840fd895c9d9fc0695d20f7.pngElokuun aikana ei tapahtunut oikeastaan mitään, ei mulla ainakaan kuvia oo siltä ajalta
5.9.2012 Tuli kotarin numerokilpi ja lisävalo
http://gyazo.com/01ab2a760ac9bfd0e14e653afc766129.png20.9.2012 Päätin että perä on aivan liian matala, joten ostin kaverilta koropalan. Samalla tuli jotain teippituuninkia ja lisävalo vaihtui hieman järeämpään talven tulon takia.
http://gyazo.com/0123ddd019924913e9396c122471354a.pnghttp://gyazo.com/374b3627feafc04391eaad0d257f72ee.png28.9.2012 Ostin yasunin r1 putken, jonka myin sittemmin kaverille ja on sittemmin ollut mullakin enempivähempi kiinni
http://gyazo.com/d1cd041a8b4a53fd81ffc7c45181def8.pnghttp://gyazo.com/faa00b6452d658ef86cc848e20c10247.png16.10.2012 Ensilumet tuli ja yasuni sai väistyä kurittoman vakioputken tieltä
http://gyazo.com/330ddb7d918639abfed4b87415816406.png20.10.2012 Lumet suli ja uusi kilpi tuli
http://gyazo.com/958412ce6854cfc3ee64c6aaaf0382e8.png26.10.2012 Tämä on viimeisiä kuvia syksyltä, seuraavat kuukaudet tämä makasikin enempivähempi paskana pihalla koska innostus korjata oli nollissa
http://gyazo.com/3869dcffcc27153afc4b83bf616d261d.png27.12.2012 Tästä eteenpäin kuvien laatu paranee, koska joulupukki toi Galaxy s3.
Alkutalvi kohteli malagutia rajusti, katteita meni ja inspiraatio korjata ja laittaa oli kadonnut pakkasten ja tilojen puutteen takia
http://gyazo.com/7bddc4e3d38f755390eec4d3b5d6fad9.pnghttp://gyazo.com/b32ee630776b3298bcd987811acb9ef4.pngVuosi vaihtui ja tilanne pysyi samana, vikaa ei löytynyt millään (röpötti eikä ottanut kierroksia). Loppukeväästä syyksi paljastuikin tukossa oleva vakioputki
Tammikuu - Helmikuu 2013. Päätin alkaa tekemään asialle jotain.Tein ulkovarastoon hieman tilaa ja pukkasin malagutin sinne, tuolla tulikin sitten käytettyä kaasari,läpät ja pytty irti.Yläpään tiivisteet vaihdoin myös.Eihän tuo varasto lämmin ollut mutta sehän ei mitään haitannut, sormet tunnottomina melkein 30 asteen pakkasilla sitä vain tuli ruuvattua..
http://gyazo.com/c88a13efabd118f7d9781eb016dcd158.pngPytyn ja kannen putsailua ennen/jälkeen
http://gyazo.com/8acf7f2b8f38377497ff06b1127547c6.pnghttp://gyazo.com/c666fe682738e1b0e76109fcbe46fc2d.pngIhania nää DT:n rungot ku ei saa pyttyä irti jollei puota konetta kiinnikkeiltä <3
http://gyazo.com/3f56a9691bfc9916275dc268eb77cdc3.png3.3.2013 Sain kun sainkin koneen kasaan. Yasuni kaverilta lainaan ja oho, sehän toimii! jarrut ei vaan toimineet niin en kehdannut lähteä pitemmälle.
http://gyazo.com/b141a1b987624b8c7ac3c7b518dd9ad3.png2.4 2013 Takajarru toimii, jee!
http://gyazo.com/be2de2049475432dd7fe3568544b1057.png8.4.2013 Ihanaa, sepä nakkaski sitte nesteet pihalle!
http://gyazo.com/7f581c38f9510459570df20ae56517b8.pngTästä pari päivää niin malaguti alkoi käymään ihan pirun rikkaalla eikä lähtenyt käyntiinkään välistä, nooh huhtikuun lopulla aloin selvittelemään asiaa, ja viaksi totesin nippusiteen palasen läppienvälistä roikkumassa kampikammiossa
.
Samalla vaihdoin männän mopoon.
27.4.2013 Männänvaihdon jälkeinen päivä. Maalasin X-Limitin katteet jotka minulla oli hyllyssä mustaksi, ja maski vaihtui jälleen,
http://gyazo.com/112de93866cc248373cfa725db2f2d45.png15.5.2013 Pesupäivä
)
http://gyazo.com/71d5bb3af6ff05fd866028d4366c80ba.png19.5.2013 Ostin Turbokitin putkiston, pidin pari päivää itsellä kiinni ja myin eteenpäin koska pelko siitä että mäntä tulee kannesta läpi oli liian suuri
.Ihan pirteästi se sillä kulki.
http://gyazo.com/6b142b8ecf22308227b004ef02a8fcfc.pnghttp://gyazo.com/a01336efe77437ee899311baa4184c38.png21.5.2013 Renkaat vaihtui, oli se turbokit hieno putki!
http://gyazo.com/fa87752867124bc0de2ba3593cc0a3d0.pnghttp://gyazo.com/f20a88d51a59e4450c18695de6267a97.png9.6.2013 nykyinen kuosi, tummaa lasia ja vähä kaikkee muutaki pientä on tullu tehtyä.
Nyt VIHDOIN päästään tulevaisuuden suunnitelmiin!
-
Uudet katteet tilataan rahatilanteen salliessa easyltä Rahatilanne sanoo NOPE, joten korjaamalla ja maalaamalla mennään
Kehityksen alla-MMX maski (turha tulla vinkumaan että se on massaa, se on mulle sopivan hintanen ja siksi se
)
Löytyy!-Penkinpäällinen
Kehityksen alla-Fatbar ja kiinnikkeet
Kaupat sovittu-Keulan stefat täytyy vaihtaa
Kehityksen alla-Putkelle maalia
Kehityksen alla +++Kaikkee mahdollista pientä mitä nyt satun keksimään!Tänään tuli korjattua mittaristo, oli joka helvetin pinni mennyt poikki ?!
Kolvasin sen kasaan, ja nyt toimii kuin unelma.
JA viisaammat, kertokaa että mikä ihme tuossa tärisee? Tärissyt jo edellisellä omistajalla joten en usko kampiakselin laakereihin, eikä magneeton päässä tunnu yhtään väljyyttä. Tasapainoakseli on kunnossa edellisen omistajan mukaan. Koneenpultit eivät ole löysällä. Ei se tärinä itseäni haittaa mutta olis se kiva jos ei tarvis vibraattorilla ajella...
.
Jos kattelet, nii kommentoi, ehdotuksia otetaan vastaan!
muoks:kuvat laitettu url tagien väliin
Viimeksi muokannut Voca_Racing päivämäärä 2.7.2013 1:24, muokattu yhteensä 6 kertaa